2024-02-24, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondayleftmebroken
Är 18, såhär ser min primära portfölj ut i dagsläget:
- Betsson
- Kambi
- New Wave
- PEAB
- Alleima
- Scandinavian Astor Group
- Leonardo S.p.A
- XPeng ADR
- Berkshire Hathaway B
- Investor
- Flat Capital
- Balder
- Neobo Fastigheter
Påminner ganska mycket om mina innehav. Kommer dock sälja Betsson med liten förlust. Tror den marknaden kommer gå trögt framöver. (magkänsla som jag förmodligen får äta upp). Satsar dom pengarna på Traton istället. Tråkig aktie, men känns stabil.
Citera
2024-02-24, 01:55
Medlem
Fittfittas avatar
Ny händelser detta året är att jag har ökat i Betsson (senaste 5 dagarna), ökat i Rheinmetall (förra månaden), ökat i SAAB (senste veckan), ökat i Pandora (3-4 veckor sedan), ökat i Odfjell Technology (ca 10 dagar sedan), ökat i Svolder (senaste veckan), ökat i ASML (förra månaden och denna månaden), minskat en aning i Hammond Power Solutions (igår), minskat lite i Modine Manufacturing (igår), köpt en shortposition i NEL (förra månaden).
Citera
2024-02-24, 01:58
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du gick på särskola va?

Så jävla grälsjuk.. Köp MSTR och bli lite gladare.
Citera
2024-02-24, 01:59
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Så jävla grälsjuk.. Köp MSTR och bli lite gladare.
Nej tack, det jag sysslar med är att investera pengar i bra bolag, inte spekulera i pyramidspel.
Citera
2024-02-24, 02:02
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Kinnevik 40% - Många intressanta bolag i portföljen, fantastisk företagskultur. Har stort förtroende fär Kinneviks VD Georgi Ganev, kommer bli den nya Jan Stenbeck.
Starbreeze 2.5% - Mycket intressant i pipelinen.
Cloetta 5% - Alla som kan något om historia vet att människan har unnat sig gott i alla tider, så varför skulle folk inte göra det nu, bara för att det blir lite tjärvt?
SBB B 20% - Leiv fixar biffen.
SAS 2.5% - Lätt att få till så kallade cornerpositioner på dessa nivåer, aktier är på rea helt enkelt. Storägarna kommer tillika inte låta bolaget gå i konkurs, mer behöver jag inte säga. Är för övrigt, liksom med många andra bolag jag äger kund till bolaget, alltid uppskattat Sas, tycker att man i deras reklamer tillika ger ett positivt sker och intryck ut i media.
Oatly Group 10% - Är kund själv, vego och smart, grön mat är framtiden.
Viaplay 10% - Samma sits som SAS i princip, bland annat lätt att få till cornerpositioner när aktien är på rea.
Fiaker 5% - Har själv en Fisker, fantastiskt fin bil. Gillar Henrik Fisker också.
Zaptech 5% - Elbilar är framtiden, man måste ju ladda.

Nyligen sålt:
Tesla
Millicom
Investor
Axfood
Öresund
Samtliga av bolagen du har sålt är bättre än de du har pengar i, bortsett från Cloetta och att det var vettigt att sälja Tesla.
Citera
2024-02-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ny händelser detta året är att jag har ökat i Betsson (senaste 5 dagarna), ökat i Rheinmetall (förra månaden), ökat i SAAB (senste veckan), ökat i Pandora (3-4 veckor sedan), ökat i Odfjell Technology (ca 10 dagar sedan), ökat i Svolder (senaste veckan), ökat i ASML (förra månaden och denna månaden), minskat en aning i Hammond Power Solutions (igår), minskat lite i Modine Manufacturing (igår), köpt en shortposition i NEL (förra månaden).
Vad fick dig att öka i Betsson den senaste veckan?
Citera
2024-02-24, 02:18
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Vad fick dig att öka i Betsson den senaste veckan?
Ingen speciell anledning till att jag ökade just den senaste veckan. Ökade dock eftersom jag anser att den är alldeles för billig (kanske lite lamt och självklart svar men i detta fallet känns det inte svårare än så).
Citera
2024-02-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ingen speciell anledning till att jag ökade just den senaste veckan. Ökade dock eftersom jag anser att den är alldeles för billig (kanske lite lamt och självklart svar men i detta fallet känns det inte svårare än så).
Magkänslan är den bästa i bland. TA kan bli för mycket.

Precis därför jag sålde. Kände att spelmarknaden börjar bli för krånglig med alla regleringar runt om i världen. Rätt eller fel får tiden utvisa som alltid.
Citera
2024-02-24, 03:30
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Magkänslan är den bästa i bland. TA kan bli för mycket.

Precis därför jag sålde. Kände att spelmarknaden börjar bli för krånglig med alla regleringar runt om i världen. Rätt eller fel får tiden utvisa som alltid.
Fokuserar ifs mycket mer på fundamental analys men visst, det är vettigt att ha ta hänsyn till teknisk analys med. Att jag tycker den är billig just nu är ju helt grundat på fundamenta. Tekniskt är den lite svag för tillfället faktiskt så skulle man ta beslut enbart grundat på det hade man nog inte köpt nu. Ja det där med regleringar kan vara lite jobbigt ibland för det kan vara svårt att veta vad som kommer att gälla osv men min samlade bedömning är att jag tycker Betsson är ett bra bolag som är undervärderat (även men hänsyn till regleringar). Men visst, som du säger så får tiden utvisa.
Senast redigerad av Fittfitta 2024-02-24 kl. 03:34.
Citera
2024-02-24, 04:18
Medlem
Citat:
Fokuserar ifs mycket mer på fundamental analys men visst, det är vettigt att ha ta hänsyn till teknisk analys med. Att jag tycker den är billig just nu är ju helt grundat på fundamenta. Tekniskt är den lite svag för tillfället faktiskt så skulle man ta beslut enbart grundat på det hade man nog inte köpt nu. Ja det där med regleringar kan vara lite jobbigt ibland för det kan vara svårt att veta vad som kommer att gälla osv men min samlade bedömning är att jag tycker Betsson är ett bra bolag som är undervärderat (även men hänsyn till regleringar). Men visst, som du säger så får tiden utvisa.
Ungefär som jag tänker!

Betsson är ett välskött företag med en bra ledning så tvivlar inte på att den kan stiga uppåt lite, men söker helt enkelt efter en ny bransch då spelmarknaden har gjort mig gott genom åren och känner en viss begränsning där numera.

Tänkte prova fordonssektorn hårdare istället. Har lite Volvo, men efter Tratons rapport så blev jag lite nyfiken...
Citera
2024-02-24, 10:35
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Cipher Mining
CleanSpark
Marathon Digital
MicroStrategy

Räknar med att hålla dessa i 18 månader.

Sen ska jag köpa en Ferrari.
Intressanta innehav, vill du motivera?
Citera
2024-02-24, 10:40
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Kinnevik 40% - Många intressanta bolag i portföljen, fantastisk företagskultur. Har stort förtroende fär Kinneviks VD Georgi Ganev, kommer bli den nya Jan Stenbeck.
Starbreeze 2.5% - Mycket intressant i pipelinen.
Cloetta 5% - Alla som kan något om historia vet att människan har unnat sig gott i alla tider, så varför skulle folk inte göra det nu, bara för att det blir lite tjärvt?
SBB B 20% - Leiv fixar biffen.
SAS 2.5% - Lätt att få till så kallade cornerpositioner på dessa nivåer, aktier är på rea helt enkelt. Storägarna kommer tillika inte låta bolaget gå i konkurs, mer behöver jag inte säga. Är för övrigt, liksom med många andra bolag jag äger kund till bolaget, alltid uppskattat Sas, tycker att man i deras reklamer tillika ger ett positivt sker och intryck ut i media.
Oatly Group 10% - Är kund själv, vego och smart, grön mat är framtiden.
Viaplay 10% - Samma sits som SAS i princip, bland annat lätt att få till cornerpositioner när aktien är på rea.
Fiaker 5% - Har själv en Fisker, fantastiskt fin bil. Gillar Henrik Fisker också.
Zaptech 5% - Elbilar är framtiden, man måste ju ladda.

Nyligen sålt:
Tesla
Millicom
Investor
Axfood
Öresund
Kinnevik?
Starbreeze?
Sbb?
Sas?
Viaplay?
Oatly?
Fisker?
Vad har du för GAV i vardera bolag? Köpt billigt? Varför sålde du Investor och Axfood?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in