2016-05-24, 12:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Låt mig förklara varför prostitution bör vara förbjudet enligt svensk modell.

Utbud, efterfrågan och slavhandel.

Det finns en liten andel kvinnor som vill sälja sex. De skulle absolut tjäna på en avreglering. Men det är långt ifrån alla kvinnor vill sälja sex. Utbudet är begränsat.

Efterfrågan på att köpa sex är på en oreglerad sexmarknad långt större än (det frivilliga) utbudet. Det gör att priserna stiger. Den som kan möta denna efterfrågan kan tälja guld med fällkniv.

Här kommer slavhandeln in. Flickor och kvinnor kidnappas, luras, manipuleras, misshandlad, våldtas och tvingas in i sexslaveri för att det finns stora pengar att göra på att vara hallick. Dessa kvinnor och flickor är de stora förlorarna.

Det är värre att bli kidnappad, våldtagen och tvingad till att vara sexslav än att inte tillåtas sälja sex trots att man vill det.

Därför är man solidarisk med alla de kvinnor som skulle tvingas till prostitution om det vore lagligt istället för med de kvinnor som vill sälja sex trots att det är olagligt att köpa. De kan trots allt ha sex med främlingar på fritiden. Det är ingen rättighet att kunna leva på sin hobby.

1) I princip alla kvinnor säljer sex men de flesta föredrar att göra det i relationer istället för per timme men de byter fortfarande sex mot pengar/resurser.

2) I princip alla kvinnor skulle sälja sex om de kunde komma undan med det. Att kvinnor har sex mot drinkar, middagar, presenter är en variant på horande.

3) Skulle du säga samma sak om män? Alltså "pojkar och män kidnappas, luras, manipuleras, misshandlad, våldtas och tvingas in i sexslaveri för kvinnor". Hela sex-slaveri grejen är en sex-fantasi hos galna feminister.

4) Jämför vanligt horande med porr. I porr ser du kvinnor som ställer upp frivilligt på DP, DA, pissing, gangbangs, och så vidare inget av det förekommer i vanligt horande. Så varför är det så svårt att inse att alla kvinnor horar frivilligt?

5) Nej det är awesome att bli kidnappad, våldtagen och tvingad till att vara sexslav. Hur många män vill inte testa det? Men världen funkar inte så det är därför som kvinnor måste hitta på det.

6) I princip alla kvinnor skulle vilja tvingas in i prostitution om de kunde. Att kvinnor hittar på konceptet handlar bara om sexuell frustration.
Citera
2016-05-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vid frivillig sexhandel vill både köparen och säljaren ha sex. Annars skulle transaktionen inte ske. Det är ganska elementärt. Om ni vill förbjuda folk att betala andra för att de ska göra saker som de inte skulle gjort gratis får ni nog föbjuda rätt många yrken är jag rädd.

Sedan är ju frågan var gränsen går för att man skulle ha gjort det frivilligt?

Jag hade kunnat sälja sex till kvinnor. Dock ej till män.

Eftersom jag frivilligt utan pengar har sex med kvinnor, ej med män. Jag kan tänka mig många sämre yrken än att sälja sex till kvinnor.
Citera
2016-05-24, 12:18
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej den förbjuder penningatransaktionen, dummer.

Har du en överenskommelse med en annan människa om att ni ska ha sex, för att ni båda vill ha sex, så är det ingen jävel som förbjuder detta.

Penningstransaktioner är också överrenskommelser och det är du själv som är dummern som ägnar dig åt meningslös semantik istället för att argumentera för din ståndpunkt. Riktigt bottennapp.
Citera
2016-05-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) I princip alla kvinnor säljer sex men de flesta föredrar att göra det i relationer istället för per timme men de byter fortfarande sex mot pengar/resurser.

2) I princip alla kvinnor skulle sälja sex om de kunde komma undan med det. Att kvinnor har sex mot drinkar, middagar, presenter är en variant på horande.

3) Skulle du säga samma sak om män? Alltså "pojkar och män kidnappas, luras, manipuleras, misshandlad, våldtas och tvingas in i sexslaveri för kvinnor". Hela sex-slaveri grejen är en sex-fantasi hos galna feminister.

4) Jämför vanligt horande med porr. I porr ser du kvinnor som ställer upp frivilligt på DP, DA, pissing, gangbangs, och så vidare inget av det förekommer i vanligt horande. Så varför är det så svårt att inse att alla kvinnor horar frivilligt?

5) Nej det är awesome att bli kidnappad, våldtagen och tvingad till att vara sexslav. Hur många män vill inte testa det? Men världen funkar inte så det är därför som kvinnor måste hitta på det.

6) I princip alla kvinnor skulle vilja tvingas in i prostitution om de kunde. Att kvinnor hittar på konceptet handlar bara om sexuell frustration.

Punkt 4 är intressant.

Porr är lagligt men sexköp är olagligt. Trots att kvinnorna i porren måste ställa upp på mycket grövre saker mot betalning jämfört med vanliga prostituerade.
Citera
2016-05-24, 12:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Angående det där med orgasm och våldtäkt. Jag har hört att 98% av alla politiker som tårtas (fått en tårta uppkörd i ansiktet mot sin vilja) tyckte att smaken av tårtan var god. Det är inte sak som att de njöt av upplevelsen.

Men när det handlar om våldtäkt är det klart att kvinnor njuter av uplevelsen.

Citat:
Det är redan lagligt att vara prostituerad men olagligt att vara hallick.

Anledningen till att man inte pratar lika mycket om manlig prostitution är att den i högre grad tycks vara frivillig. Exempelvis har jag inte läst några artiklar om hur tusentals nepalesiska pojkar kidnappas och säljs som sexslavar på sistone.

Däremot är det självklart ett lika stort problem när utsatta män och pojkar blir sexuellt utnyttjade som när kvinnor och flickor blir det. Exempelvis när ensamkommande flyktingbarn som utnyttjas av ondskefulla pervon.

1) Hur är det med kvinnor som gifter sig med rikare män för att få högre levnadsstandard är inte det prostitution också? Bör man förbjuda det?

2) Ska vi ta och fråga hur många män på FB som vill bli sexuellt utnyttjade av kvinnor?

Citat:
Du menar alltså att tanken på två vuxna som faktiskt helt frivilligt vill ha sex med varandra är så sjuk att jag bör söka vård?

Det är så de flesta relationer och sexuella möten funkar vännen...

Nej sexuell möten fungerar så att kvinnan tar reda på hur mycket pengar mannen har sen låtsas hon tycka om honom och har sex med honom för att ta del av hans pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det är naturligtvis lika illa, människor som utnyttjas. Varför tycker du att det skulle vara bättre om en pojke eller man utnyttjas? En konstig inställning. http://www.dn.se/sthlm/att-komma-ut-i-verkligheten-blev-en-kaftsmall/

Porrbranschen och prostitution ger mycket pengar. Kriminalitet av olika slag och narkotika ligger nära och detta drar folk som vill tjäna stora pengar så hänsynslösheten blir enorm. Jag tror kort sagt att man blir inte porrskådis om man mår bra och det är knappast en frisk ungdom som har det yrket högst på listan med favvo-yrken. Så nej, jag tror inte på den lyckliga horan.

1) Därför att män tycker att det är awesome att bli sexuellt utnyttjade av kvinnor? Precis som kvinnor tycker att det är upphetsande att bli sexuellt utnyttjade av män.

2) Nej porrbranschen ger inga pengar.

3) Kvinnor i porr-branschen mår bättre än vanliga kvinnor det finns en studie som visar det.

4) Jo de flesta unga kvinnor skulle vilja göra porr om de kunde. Varför skulle de inte vilja det? Skulle inte unga män vilja göra porr?

5) Men om en kvinna får både sex och pengar varför skulle hon inte vara lycklig? Vad mer krävs det?
Citera
2016-05-24, 12:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Hur tror du att den ökade efterfrågan på sexuella tjänster som skulle bli effekten av avkriminalisering av sexköp skulle mötas? Självklart genom mer trafficking och mer sönderslagna liv. Den enskilde sexköparen kommer ju alltid kunna hävda att han inte visste att personen han köpte sex av var en hitlurade sexslav som misshandlats, våldtagits och sedan hotats till att sälja sig av sin hallick. Hur ska en lekman kunna veta vem som vill sälja sex och vem som tvingats?

1) Det skulle inte bli någon ökad efterfrågan för att alla som åker utomlands idag skulle köpa i Sverige istället.

2) Finns det några män som luras hit som sexslavar och misshandlas och våldtas och sen hotas av sina kvinnliga hallickar för att sälja sex till kvinnor? Nej just det. Om män kunde sälja sex till kvinnor på samma sätt som kvinnor kan sälja sex till män skulle 1000 tals män stå i kö för jobbet. Precis som det är med kvinnor.

3) Det är väldigt enkelt det finns ingen som tvingas det är en sex-fantasi hos galna feminister.
Citera
2016-05-24, 12:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Om kvinnor slutar se sex som en valuta som de kan utnyttja för att få sin vilja fram hos män så är det moraliskt lika självklart att män ska få använda valuta omvänt.
Så länge båda parter är överens om transaktionen och gör det av egen fri vilja.

Vad kan någon möjligen kunna ha att invända mot det?
Citera
2016-05-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vid frivillig sexhandel vill både köparen och säljaren ha sex. Annars skulle transaktionen inte ske. Det är ganska elementärt. Felet ni gör (medvetet) är att ni inte låtsas förstå att folk vanligtvis är beredda att utföra vissa saker mot betalning som de inte hade gjort gratis.

Om ni vill förbjuda folk att betala andra för att de ska göra saker som de inte skulle gjort gratis får ni nog föbjuda rätt många yrken är jag rädd.

Fast den varianten skulle jag nog våga mig på säga är ovanlig om du ser prostitution i sin helhet.
Det är mer något som händer då och då för vissa. Och just den biten av "marknaden" klarar sig nog ändå. Och om man nu inte VILL göra något utan betalning, hur VILLIGT är det då egentligen?
Citera
2016-05-24, 12:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursäkta men det är verkligen inte starkt överdrivet.
Är miljontals med människor varje år som säljs, kidnappas eller tvingas på andra sätt in i denna handel.
Även om vi inte har denna vidrighet i Sverige fullt ut, så bidrar ändå svensk sexköpsmarknad till hela bilden. All efterfrågan i världen agerar som dragkraft till sextrafficking-marknaden.
Att inbilla sig något annat är ju trams. Europa är idag det område i världen som har flest sextrafficking offer per invånare. Detta eftersom det är det rikaste områdena i världen, alltså dit man sänder kvinnor och barn till försäljning. Trafficking är också näst mest lönsammaste marknaden efter knark beräknas uppgå till flera hundra miljarder per år.
http://realstars.eu/om-trafficking/varfor-finns-trafficking/

Finns inte tillräckligt många frivilliga sexsäljare i S. som ens tillnärmelsevis täcker efterfrågan det minst lilla.
För att det ska ens närma sig att täcka den specifikt svenska efterfrågan måste vi aktivt jobba för att allvarligt försvåra just kvinnors situation i Sverige, ekonomiskt, juridiskt, medicinskt och socialt.

Har vi tillräckligt många luspanka, tillräckligt desperata kvinnor så kanske sexköpande äckel till torskar som du själv får den marknad som ni vill.

Innan dess så får ni importera alla dessa desperata kvinnor utan andra livsval från andra länder.

1) Nej det finns miljontals kvinnor som horar frivilligt för att det är roligt och upphetsande. Om man kunde bli tvingad skulle massor med kvinnor sign up för den upplevelsen det vet alla kvinnor.

2) OM det fanns "trafficking" för män hur många män skulle ställa upp på det frivilligt? Typ "Hej Kalle, vill du få en gratis resa till Tyskland där du blir tvingad att ha sex med 10 kvinnor om dagen mot betalning eller vill du stanna i Sverige och jobba på donken?"

3) I princip alla unga kvinnor skulle hora om de kunde men PK klimatet i Sverige gör att många skäms för att testa. Därför åker många utomlans (jag har sett flera tjejer i London) och horar där istället.

4) Men kvinnor kan bara gifta sig med en man som försörjer dem? Så ingen kvinna är luspank och desperat.
Senast redigerad av Babianen 2016-05-24 kl. 12:47.
Citera
2016-05-24, 12:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Yes det handlar om makt. En makt att ge sig själv rätt ha sex med någon som inte vill ha sex tillbaka.

Och ursäkta men fittan är självklart kvinnors att bestämma över! Vad fan trodde du?
Den sitter på KVINNOR! Get it?

1) Hur vet du att kvinnan inte vill ha sex tillbaka? Varför skulle hon tacka nej till kuk?

2) Men kvinnor försöker ju bestämma över hur andra kvinnor ska använda sina fittor right?

Citat:
Gör vi inte? Vi tillåter väl alla ägare av en fitta eller kuk att göra vad fasen de vill med den? förutom då att köpa andras underliv, tvinga andra, eller våldta andra ex. Dessa saker får man inte lov att göra vare sig man sitter på en kuk eller fitta, men i övrgit är det fritt fram.

För 1000 gången. Sexköpslagen förbjuder att man köper andra för sex, inte att man säljer sig.

Men när man förbjuder män från att köpa sex då gör man det svårare för kvinnor att sälja right?
Citera
2016-05-24, 12:39
Medlem
Citat:
Och det upphör heller inte för att vi tillåter det. eller hur?
Alla de där som dör av missanvändning av narkotika, eller som blir beroende, dumma i huvudet,
utslagna i samhället för att de inte längre kan sköta skola/ jobb försvinner ju inte för att vi gör narkotika lagligt.

Du/ ni glömmer den biten.

Du har inte fattat vad jag säger. Dina invändningar är som "goddag yxskaft".
Narkotikamissbruk är en sjukdom och att försöka bota sjukdomen med hot om fängelse gör saken bara värre. Detta "botemedel" skadar inte bara de sjuka utan i förlängningen så drabbas allla,

Citat:
Precis samma med prostitution. Sexköp är lagligt i flera av våra grannländer. Alla dessa länder har mer av sextrafficking per invånare än Sverige har. Vissa tom flera gånger om. Vilken slutsats tycker du man ska dra av detta?

Jag drar inga slutsatser. För att göra det så behöver jag mycket mer data. Mitt inlägg handlar om generella principer och inte detaljer. Jag vet dock att man inte kan dra slutsater som du gör. Det blir lite som "9 av 10 som dör på sjön har ätit frukost på morgonen. Ät inte frukost om du ska ut på sjön" Faktan är sann men slutsatsen blir fel.

Citat:
Att sextrafficking/ annan form av sexuellt tvång skulle minska i Sverige om vi över en natt gjorde det lagligt att köpa sex?

Är det vad du tror att jag försökt säga med mitt inlägg? Jag har tänkt länge på hur jag ska försöka förenkla så du förstår. Verkligheten och samhället är väldigt komplicerat. Det är lätt hänt att man gör slutsatser som den om sjön om man inte är väldigt försiktig. Prostitution handlar ju om väldigt mycket mer än torskarnas moral. Att klassa ett mänskligt beteende som olagligt får det inte att upphöra utan bara att döljas.

Ibland måste man välja mellan pest eller kolera. Då är det goda valet det minst onda. Att vägra välja något är sämst. Om man är skadad i kroppen och det gör ont så är det bättre att göra vad man kan för att minimera skadan än att proklamera ett verkningslöst förbud mot skador.
Citera
2016-05-24, 12:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Punkt 4 är intressant.

Porr är lagligt men sexköp är olagligt. Trots att kvinnorna i porren måste ställa upp på mycket grövre saker mot betalning jämfört med vanliga prostituerade.

1) Ja exakt du kan se 18 åringar som blir knullade av 100 män i porr men samma 18 åring får inte ha sex med 1 man utanför kameran.

2) Inget av det som du ser i porr är en big deal det är bara gjort för att det ska se ut så. Då kan du tänka dig hur lol det är att sälja sex det är i princip att någon ger dig 2000 kr sen petar de dig på axeln i 10 minuter.
Senast redigerad av Babianen 2016-05-24 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in