2016-05-24, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Det blir 130 kr/ vecka - kanske 400-500 kr i månaden. Köper hon cigaretter för dom pengarna?
Konstigt stt hon förnekar att Svarten slog henne? Hon är väl ett rikspucko.

Hahahaa! Om rikspucko.
Har man försörjningsstöd så får man aldrig mer pengar än grundsumman. Alla inkomster dras av.
Det är sjukligt att hon förnekar att han slog men hon var dyngfull. Tänkte med på det att de låtsades skriva en bok. Tror att Svarten hade henne till att blogga o skriva att allt var bra så satt han o smidde andra planer.
Citera
2016-05-24, 07:56
Medlem
Citat:
Nytt inlägg på bloggen. Nu grillas det. Dom dricker öl och röker cigarretter. Varifrån kommer pengarna?
Man ser ju på bilderna att deltagarna tillhör samhällets bottenskikt.
Jag pallar snart inte mer.

Hon har köpt en begagnad laptop

http://finest.se/nadensljus/2016/05/23/god-morgon-varlden-elden-i-mitt-liv/#comments
Citera
2016-05-24, 08:15
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Där vid grillen är där åter igen bild på Martin Karlsson som mördade sin svärfar o stängde in honom i en jordkällare o en v efter slängde honom i vattnet. Är han med keps. Han är med på flera bilder på bloggen.
Men håll i dig/er när ni läser dessa kommentarer om vilken livserfarenhet Svarten hade:

http://finest.se/nadensljus/2016/05/23/god-kvall-hela-varlden-brakmakare/#comment-1845

Hur hittar dessa människor varandra? Kaka söker maka. Det känns ju som man inte har en chans att komma ur skiten. Tyvärr är väl anledningen att ingen normalt funtad vill ha med den här typen av människor stt göra . . .

Av bilderna att döma så saknar kvinnorna och han i svartvita tröjan utbildning. Martin Karlsson och idioten som har "sådan där tröja utan ärmar" presenterar ju övervikt. Har de anställning? Har jag betalt igen?
Senast redigerad av Burgess 2016-05-24 kl. 08:42.
Citera
2016-05-24, 08:17
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Hon har köpt en begagnad laptop

http://finest.se/nadensljus/2016/05/23/god-morgon-varlden-elden-i-mitt-liv/#comments

Den laptopen har du och jag betalat.
Citera
2016-05-24, 08:48
Medlem
Citat:
Hur hittar dessa människor varandra? Kaka söker maka. Det känns ju som man inte har en chans att komma ur skiten. Tyvärr är väl anledningen att ingen normalt funtad vill ha med den här typen av människor stt göra . . .

Av bilderna att döma så saknar kvinnorna och han i svartvita tröjan utbildning. Martin Karlsson och idioten som har "sådan där tröja utan ärmar" presenterar ju övervikt. Har de anställning? Har jag betalt igen?

Haha! Ja, du betalar säkert. Bara de inte gör brott så är det bra.
Citera
2016-05-24, 12:12
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Haha! Ja, du betalar säkert. Bara de inte gör brott så är det bra.

Man skall vara nöjd om de är skötsamma. Svarten muckade från fängelset och frotterade sig med samhällets bottenskikt. Det kan väl inte gå på så många andra sätt. Jag tror att "änkan" sökte upp Svarten.
Citera
2016-05-24, 13:15
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Man skall vara nöjd om de är skötsamma. Svarten muckade från fängelset och frotterade sig med samhällets bottenskikt. Det kan väl inte gå på så många andra sätt. Jag tror att "änkan" sökte upp Svarten.

Dina fåniga inlägg säger mer om dig, än om Svarten. Lägg ner!
Citera
2016-05-24, 14:07
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Hahahaa! Om rikspucko.
Har man försörjningsstöd så får man aldrig mer pengar än grundsumman. Alla inkomster dras av.
Rättelse: om Soc upptäcker att man har en fast inkomst utöver bidraget så kan dom dra av summan men enbart om det är samma summa och den kommer varje månad på bankkontot.

Suggan är väl inte dummare än att hon låter inkomsterna från bloggen gå till ett annat konto än det som Soc har tillgång till så är det lugnt.
Citera
2016-05-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Rättelse: om Soc upptäcker att man har en fast inkomst utöver bidraget så kan dom dra av summan men enbart om det är samma summa och den kommer varje månad på bankkontot.

Suggan är väl inte dummare än att hon låter inkomsterna från bloggen gå till ett annat konto än det som Soc har tillgång till så är det lugnt.

Hur menar du nu med avdrag? Alla inkomster gör att soc bidr blir mindre. Soc vet att hon har bloggen. Men konstigt hon får ha bil när hon inte är arbetssökande.
Förut hade de insamling till kompis konto. Stod helt öppet på facebook.
Citera
2016-05-24, 15:39
Medlem
Citat:

Han kände sig väl hemma bland likasinnade. Svarten var kompis med "änkans" kriminelle bror.
Citera
2016-05-24, 16:19
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Hur menar du nu med avdrag? Alla inkomster gör att soc bidr blir mindre. Soc vet att hon har bloggen. Men konstigt hon får ha bil när hon inte är arbetssökande.
Förut hade de insamling till kompis konto. Stod helt öppet på facebook.
Man får givetvis ha en bil om man går på soc men den får inte vara värd mer än en ganska liten summa annars tar dom den.
Dagens Soc ger inte ut pengar som förr utan man måste vara beredd på att gå utbildningar eller praktik annars drar dom bidraget och då kan en bil vara nödvändig.

Angående Soc-bidraget så går handläggaren efter kontoutdrag som mottagaren själv skriver ut eller mailar från sitt lönekonto.
Har man som jag två lönekonton och ett sparkonto så är det inte så svårt att lägga extrainkomsterna på ett annat konto än det som Soc kollar upp, dessutom begär handläggarna kontoutdrag endast var tredje månad så i två månader kan man ha extrapengar på kontot om man ser till att kontoutdraget endast visar perioden där man inte har extrapengar.
Det görs enklast genom att ha en massa småtransaktioner som tar upp hela sidan av kontoutdraget.

Själv fick jag 200 000 i arv under samma period som jag fick Soc-bidrag utan problem, men mycket hänger på vilken handläggare man har.
Just Svartens ex har säkerligen en lat handläggare som du lämpligtvis kan kontakta angående bloggen så kanske dom minskar hennes bidrag.
Citera
2016-05-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Man får givetvis ha en bil om man går på soc men den får inte vara värd mer än en ganska liten summa annars tar dom den.
Dagens Soc ger inte ut pengar som förr utan man måste vara beredd på att gå utbildningar eller praktik annars drar dom bidraget och då kan en bil vara nödvändig.

Angående Soc-bidraget så går handläggaren efter kontoutdrag som mottagaren själv skriver ut eller mailar från sitt lönekonto.
Har man som jag två lönekonton och ett sparkonto så är det inte så svårt att lägga extrainkomsterna på ett annat konto än det som Soc kollar upp, dessutom begär handläggarna kontoutdrag endast var tredje månad så i två månader kan man ha extrapengar på kontot om man ser till att kontoutdraget endast visar perioden där man inte har extrapengar.
Det görs enklast genom att ha en massa småtransaktioner som tar upp hela sidan av kontoutdraget.

Själv fick jag 200 000 i arv under samma period som jag fick Soc-bidrag utan problem, men mycket hänger på vilken handläggare man har.
Just Svartens ex har säkerligen en lat handläggare som du lämpligtvis kan kontakta angående bloggen så kanske dom minskar hennes bidrag.

Jag är förtrogen med soc regler.
Då hade du tur som inte fick leva på arvet. Min kusin fick det som ung o det var sorgligt.

Lena fick problem med soc när de gifte sig så därför skilde de sig. Hon blev helt utan utbetalning o skrev det på bloggen.
Det stämmer inte med motprestation. Vissa människor går inte att ha någonstans o de får pengar ändå enl lagen.
Iaf så får man inga pengar till bil man ej behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in