2016-05-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag har som sagt alltid trott att det var KJ som gjorde det, men att hon lämnade hans lägenhet. men börjar bli mer och mer skeptisk..
speciellt med tanke på det att huggen gick rakt in och inte vinklade neråt.

passar som du säger bättre på någon som är fly förbannad och hugger i ren ilska.
hugger dom i ren ilska kan det hända att denne hinner få dit en jävla massa hugg i ryggen innan hon faller om det går nog fort. tycker huggen borde varit djupare om GM suttit på henne.
MB har även fysiken för att kunna kånka runt på en kropp, KJ not so much. plus vinkeln på sticken
men lite skumt att alla hugg är så ytliga.
kvinnlig GM som inte är nog stark? eller ilska så det går för fort och huggen inte kommer nog djupt

Antagligen ett slags vapen/verktyg/föremål med kort blad.

Det här har gått många varv i tråden tidigare.
Citera
2016-05-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad talar för och emot att hon fick huggen i ryggen först?

Tanken är då att gm ville ha VB att säga något speciellt, ev erkänna något. Sen avslutades det hela med ett lite misslyckat hugg framifrån för att i andra försöket utdela det avgörande hugget.

Sen är frågan om hon var klädd på överkroppen eller ej? Kläder beroende på tjockleken kan ha bromsat djupen på insticken. Vid avgörande hugget kanske huden var blottad. Har frågat tidigare om man inte borde ha funnit tygfiber i såren om hon varit klädd, men ev har man inte sökt efter detta.

jag tror att huggen i ryggen kommer sen, sa ju hur jag tänkte.
delen om kläder låter vettig.
tror inte det stod något i FUP om eventuella fibrer i såren.. bara att dom hade hittat nå okända långa fibrer som inte stämde överens med nånting i KJs bil
Citera
2016-05-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Antagligen ett slags vapen/verktyg/föremål med kort blad.

Det här har gått många varv i tråden tidigare.

okey, det har jag missat, men också varit borta från tråden i typ två och ett halvt år.
men även om det var ett kort blad tycker jag att det borde gått djupare.. det ska ändå igenom bröstkorg och hela baletten för att komma in till hjärtat, och även in till lungan.
var hugget till lungan i ryggen?
Citera
2016-05-23, 22:37
Medlem
Citat:
okey, det har jag missat, men också varit borta från tråden i typ två och ett halvt år.
men även om det var ett kort blad tycker jag att det borde gått djupare.. det ska ändå igenom bröstkorg och hela baletten för att komma in till hjärtat, och även in till lungan.
var hugget till lungan i ryggen?

Lunga ryggstick, hjärta framifrån.
Citera
2016-05-23, 22:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
jag tror att huggen i ryggen kommer sen, sa ju hur jag tänkte.
delen om kläder låter vettig.
tror inte det stod något i FUP om eventuella fibrer i såren.. bara att dom hade hittat nå okända långa fibrer som inte stämde överens med nånting i KJs bil

Jag läste vad du trodde, men det var rätt många hugg i ryggen och med olika kraft. Dödsförloppet ska ha varit utdraget och då får jag för mig att det var lite tortyrliknande. Sen avslutade gm med att vända på VB och avslutade det hela.

I så fall klubbades hon ner först, sen huggen i ryggen och sist i bröstet. Det djupa hugget var välriktat.
Citera
2016-05-23, 22:43
Medlem
Kolla FUP 410.
Citera
2016-05-23, 22:45
Medlem
Citat:
Kolla FUP 410.

Skiss på sid 422.
Citera
2016-05-23, 22:50
Medlem
Citat:
Lunga ryggstick, hjärta framifrån.

det jag sa. huggen som tog hjärtat var det första, andra blev ytligare för att hon drog sig undan(?)
ryggen kan jag inte uttala mig om, men tror ändå det gick ganska snabbt där.
men tror hugg i hjärta, hugg i rygg, strypgrepp med armveck runt halsen och sen slag i huvudet för att hon skulle tuppa av, möjligtvis i ilska efter att dom försökt få fram info ur henne ang. nånting under strypgrepp
Citera
2016-05-23, 22:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Skiss på sid 422.
Bilderna på avgjutningarna av sticken hade varit intressanta att studera. Antagligen finns bilderna med i extra materialet på en av de över 2000 sidorna.
Citera
2016-05-23, 22:53
Medlem
Citat:
Jag läste vad du trodde, men det var rätt många hugg i ryggen och med olika kraft. Dödsförloppet ska ha varit utdraget och då får jag för mig att det var lite tortyrliknande. Sen avslutade gm med att vända på VB och avslutade det hela.

I så fall klubbades hon ner först, sen huggen i ryggen och sist i bröstet. Det djupa hugget var välriktat.

ah, kom inte ihåg att det var olika kraft i såren i ryggen.
that makes sense också. vare sig huggen i ryggen var långsamma eller snabba så var nog förloppet långdraget.
men tål att tänkas på i vilket fall.
men om det var välriktad, varför var det då inte djupare? var det för tortyr då eller? frågar mest bara så jag vet om jag uppfattade det rätt
Citera
2016-05-23, 22:55
Medlem
Citat:
Bilderna på avgjutningarna av sticken hade varit intressanta att studera. Antagligen finns bilderna med i extra materialet på en av de över 2000 sidorna.

fanns det avgjutningar? fått för mig att jag läst något om att inga gjutningar gjorts. men kan ha fel där. känns ju mest logiskt att de ska ha tagit avgjutningar..
Citera
2016-05-23, 22:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
ah, kom inte ihåg att det var olika kraft i såren i ryggen.
that makes sense också. vare sig huggen i ryggen var långsamma eller snabba så var nog förloppet långdraget.
men tål att tänkas på i vilket fall.
men om det var välriktad, varför var det då inte djupare? var det för tortyr då eller? frågar mest bara så jag vet om jag uppfattade det rätt

Tror att vapnet bottnade vid ett av huggen i ryggen och det framifrån in i hjärtat.

Dådet skedde i vredesmod och gm ville nog att VB skulle erkänna/ångra något hon sagt eller gjort. Det är bara en tanke ingen sanning. Kanske erkände hon eller så gjorde hon inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in