Citat:
Ursprungligen postat av
Admiral.Byrd
Fast det beror ju bara på att solen snurrar väldigt fort i den modellen, över 24 timmar så färdas ljuset långsammare.
Så ljuset kan ha olika hastigheter nu. Intressant... Förklara mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Admiral.Byrd
Nej eftersom solen aldrig är under mig kan jag inte se solen under mig eller nedanför som du uttryckte det eftersom det inte sker i verkligheten. Man har aldrig uppmätt natt och dag? Folk förnekar natten och mörker? Vad i helvete pratar du om människa.

Den blir fortfarande inte ljussvagare än stjärnor, solens ljus är såpass mycket starkare än stjärnors att dom inte ens kan jämföras så nej dina förvirrade tankar är fortfarande precis lika ologiska.
Det är ju precis det du gör, förnekar natt och dag. Förstår du inte ens klippet i din egen länk? Hur dum är du egentligen? Förklara vad som händer vid en solnedgång och en soluppgång då, ditt lilla snille.
Hur kan solen, med sin enorma ljusstyrka, gå ner till en ljusstyrka som är noll om den är så pass nära oss? Den blir så ljussvag att man inte kan se den på natten i din modell. Hur? Om du hade brytt dig om att räkna lite på saken, med hjälp av den omvända kvadratens lag som jag försåg dig med, så kan jag ge dig svaret: Solen skulle behöva vara mer än 5 ljusår bort för att inte vara synlig för blotta ögat. Du tror att solen hinner röra sig så långt, och tillbaks, varje dag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Admiral.Byrd
Mycket mycket mindre än jorden vad Rob använder för avstånd i sin modell vet jag inte men Eratosthenes experiment tex fungerar precis lika bra på en sol på ca 3800 miles avstånd från oss och med en diameter på ca 32 miles. En sextant placerar solen något närmare oss än så.
Miljarder år av någonting är aldrig ett problem för flat earthers eftersom ingenting har funnits i miljarder år, dessa enorma tidsavstånd och spåkulevetenskap är bara något heliocentrismen behöver för att få ihop sitt trams så förklara hur något utan fusion kan brinna i miljarder år får allt jämt ni försöka förklara.
Solen dör uppenbarligen aldrig, den har funnits här med oss hela tiden och detta är det enda vi kan konstatera.
Så solen är odödlig till skillnad från alla de andra stjärnor som vi kan, och har observerat, dö? Hur? Vad gör solen odödlig?
Så radioaktivitet finns inte nu? Ingen svag kärnkraft, ingen stark kärnkraft? Ingen elektromagnetisk kraft? Inget lyser enligt några kända fysikaliska principer? Gravitation finns inte heller? Hur fungerar något i din febersjuka dröm?