2016-05-22, 11:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hur var det med honom? Ville han inte han förlänga med AIK och gick till Åtvid en halv säsong för att nåt utomlands eller var det AIK som inte ville förlänga?
Till en början var det Lorentz som inte ville då han avvakta bud utomlands, senare spela han verkligen inte bra och tiden börja sina så AIK tänkte efter, valde att inte förlänga och först då ville Lorentz ha förlängt.
2016-05-22, 11:21
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Hur var det med honom? Ville han inte han förlänga med AIK och gick till Åtvid en halv säsong för att nåt utomlands eller var det AIK som inte ville förlänga?
Han ville ha väl mkt pröjs och var sugen på utlandet samtidigt som AIK sökte efter en ung ytterback de kunde forma. Lorentz körde sitt egna race. Typ så, tror ngn gnagare härinne presenterade det i en längre analys där och då men kmr inte ihåg vem det var.
2016-05-22, 11:23
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Till en början var det Lorentz som inte ville då han avvakta bud utomlands, senare spela han verkligen inte bra och tiden börja sina så AIK tänkte efter, valde att inte förlänga och först då ville Lorentz ha förlängt.
Intressant är att lorentz fick ett avtackande men inte RÅP....
2016-05-22, 11:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Han ville ha väl mkt pröjs och var sugen på utlandet samtidigt som AIK sökte efter en ung ytterback de kunde forma. Lorentz körde sitt egna race. Typ så, tror ngn gnagare härinne presenterade det i en längre analys där och då men kmr inte ihåg vem det var.

Tack för svaren. Jag minns att jag tyckte det var underligt när han gick till Åtvid men då förstår jag. Är det aktuellt att ta tillbaka honom nu?`

Själv är jag mest nöjd över att det är tyst kring vår trupp. Engvalls vår lär inte ha gjort honom hetare ute i europa direkt. Rieks har varit skadad och är ev tillbaka mot HIF så det ligger honom i fatet beträffande att lämna.
Närmast att dra var väl Bjärs som också gått skadad nu.
Sedan kan ett bra Copa America för MSD göra att han får något erbjudande om att tjäna lite mer de sista bra åren, han är förvisso stenhårt blåvitt men har ju bara spelat hos oss, Ljungskile och Norrköping så ett utlandsäventyr lär locka.
Beträffande lånen av Hjörtur och Albornoz får vi gärna förlänga dom rent sportsligt men jag tror inte det sker nu när alla börjar komma tillbaka från skador.
2016-05-22, 11:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Intressant är att lorentz fick ett avtackande men inte RÅP....
Inte för att nedvärdera RÅP men Lorentz gjorde ju mer avtryck (CSKA borta framförallt) och var ordinarie i stort sett från början av sin sejour, RÅP var en bänknötare (med all rätt för den delen) med hjärtat på rätt ställe. Fast det är klart att han förtjäna nåt slags tack.
Citat:
Tack för svaren. Jag minns att jag tyckte det var underligt när han gick till Åtvid men då förstår jag. Är det aktuellt att ta tillbaka honom nu?
Nej Lorentz har gjort sitt, han blir inte yngre och vi är inte nåt kraftigt behov av en ytterback.
Citat:
Beträffande lånen av Hjörtur och Albornoz får vi gärna förlänga dom rent sportsligt men jag tror inte det sker nu när alla börjar komma tillbaka från skador.
Hade jag aldrig trott inför säsongen, de flesta Blåvita sucka bara när han lånades in.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-05-22 kl. 12:01.
2016-05-23, 09:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Hade jag aldrig trott inför säsongen, de flesta Blåvita sucka bara när han lånades in.

Ja, jag var inte överdrivet lycklig men det var ju ett paniklån sista dagen innan fönstret stängde och då är det svårt att hitta någon som har gedigen allsvensk rutin och kan spela såväl mittback som mittfältare som Albornoz kan. Givetvis skall han inte vara ordinarie men det är ju inte helt otroligt att vi inte har kvar varken Bjärsa eller Hjörtur efter sommaren och då är Albornoz viktig att ha kvar.
Vi måste inse att vi får "rätta munnen efter matsäck" snart.
Såvida inte Prio-Nisse slänger in extra miljoner igen.
2016-05-23, 10:57
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ja, jag var inte överdrivet lycklig men det var ju ett paniklån sista dagen innan fönstret stängde och då är det svårt att hitta någon som har gedigen allsvensk rutin och kan spela såväl mittback som mittfältare som Albornoz kan. Givetvis skall han inte vara ordinarie men det är ju inte helt otroligt att vi inte har kvar varken Bjärsa eller Hjörtur efter sommaren och då är Albornoz viktig att ha kvar.
Vi måste inse att vi får "rätta munnen efter matsäck" snart.
Såvida inte Prio-Nisse slänger in extra miljoner igen.
Om ingen säljs tror jag inte han blir kvar. Hjörtur försvinner gissningsvis, om inte PSV vill att han ska få speltid efter sin skada. Men annars har vi Rogne, Bjärs, Hjalle och Tom. Dessutom är Zalo på väg tillbaka, oklar nivå men kan inte vara så mycket sämre än Hjalle.
2016-05-23, 13:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Om ingen säljs tror jag inte han blir kvar. Hjörtur försvinner gissningsvis, om inte PSV vill att han ska få speltid efter sin skada. Men annars har vi Rogne, Bjärs, Hjalle och Tom. Dessutom är Zalo på väg tillbaka, oklar nivå men kan inte vara så mycket sämre än Hjalle.

Precis jag räknar med att Bjärsa försvinner om Albornoz ska stanna.
Hjörtur får vi svårt att ha kvar och då behövs nån mer mittback då tom mest används på mitten.
2016-05-23, 15:05
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Tack för svaren. Jag minns att jag tyckte det var underligt när han gick till Åtvid men då förstår jag. Är det aktuellt att ta tillbaka honom nu?`
Hoppas jag verkligen inte.
2016-05-23, 18:44
Medlem
gato12s avatar
Dresden från tyska andraligan är intresserade av Hammarbys Melker Hallberg.

www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kan-lamna-bajen---hallberg-aktuell-for-tyskt-lag/
2016-05-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Dresden från tyska andraligan är intresserade av Hammarbys Melker Hallberg.

www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kan-lamna-bajen---hallberg-aktuell-for-tyskt-lag/
"Hammarbys"? Senast jag kollade tillhörde han Udinese, inte oss. Förhoppningsvis går han dit eller någonannanstans, hade väntat mig betydligt mer av en inlånad spelare. Sin ringa ålder till trots.

Blir en händelserik silly för oss i sommar..
2016-05-23, 18:54
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
"Hammarbys"? Senast jag kollade tillhörde han Udinese, inte oss.
Sorry.

Men jag håller med, har inte alls presterat, och då har han ändå fått sina chanser. Ser hellre Torsten, eller Kennedy, där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in