2016-05-22, 21:25
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Nej jag bara gissade....och sen var det igång.

Tanken på svampförgiftning som mordmetod är annars inte orimlig. T ex Vol au vent med gräddstuvade spindelskivlingar och baconcrisp. Inte sämre än köttpaj med Stilnoct, vilket ju förekommit.
Citera
2016-05-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Tanken på svampförgiftning som mordmetod är annars inte orimlig. T ex Vol au vent med gräddstuvade spindelskivlingar och baconcrisp. Inte sämre än köttpaj med Stilnoct, vilket ju förekommit.
Det med stilnoct, äter någon av dom någon medicin som kan ha överdoseras tro?
Citera
2016-05-22, 22:14
Medlem
Citat:

Har hon kommit ut än?

Söt tjej, men som sagt, en riktig kaninkokerska
Citera
2016-05-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Har hon kommit ut än?

Söt tjej, men som sagt, en riktig kaninkokerska
Kaninkokerska?
Citera
2016-05-22, 22:20
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Kaninkokerska?
Citat:
Kvinna som är besatt och överengagerad, oftast i ett före detta kärleksförhållande. Uttrycket har sitt ursprung i filmen "Dödlig förbindelse (Fatal attraction) från 1987 med Michael Douglas och Glenn Close där den sistnämndes rollfigur i sin försmåddhet kokar/tillagar sin före detta älskares (Michael Douglas rollfigurs) barns kanin i en kastrull på spisen.
http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=kaninkokerska
Citera
2016-05-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Kaninkokerska?

Vi känner alla minst en.

Jag har en polare vars ex försökte sätta eld på hans veteranbil när han gjorde slut för att HON hade varit otrogen...

Jag kände båda sedan tidigare och händelsen kom upp när jag träffade några av hennes kompisar, dom var lättade över att det inte hade blivit värre...

Nu har hon IOFS någon diagnos, men hur många har inte det?

Tänker du efter har du säkert en eller flera i din bekantskapskrets också?

(motsvarigheten hos män brukar vara hustrumisshandlare, och dom finns det gott om tyvärr)
Citera
2016-05-22, 22:38
Medlem
Jaha, "Just in" som dom brukar säga på nyheterna.

Snubben som blev utsatt påstås vara kvinnomisshandlare och behandla henne som skit

Jag fick uppgifterna i PM från en som inte kan/vill posta själv

Enligt uppgiftslämmnaren tycker folk i omgivningen att det inte var oväntat och kanske att han förtjänar det.

Jag har ingen möjlighet att kolla sanningshalten i påståendet, men någon som känner någon som bor i Piteå kan väl luska lite i fallet?
Citera
2016-05-22, 22:43
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Växer inte svampar på hösten?
Citera
2016-05-22, 22:50
Medlem
KeSOXs avatar
Antar att hon valt oralförgiftning. Alltså att giftet tas upp av matsmältningssystemet. Alternativet är intravenös förgiftning då är LD50 betydligt lägre för alla gifter och det går bra att använda en vanlig kaliumkloridlösning för att stanna hjärtat. KCI är väldigt lätt att få tag på och garanterar död hos offret. Men eftersom det kan vara svårt att sticka offret utan att hon/han märker det så förgiftas de flesta via mat eller annat som är spetsat med gift.
Att förgifta via matsmältningssystemet är svårare än vad man först kan tro. Hela kroppen kommer att motarbeta giftet, med kräkningar och diarréer och med stor chans så söker offret läkarvård innan död uppstår. Därför är gift utan motgift oftast fördragna hos erfarna gärningsmän. Problemet som kvarstår är att dödsfallet hos offret inträffar så plötsligt att en polisutredning startas. Rättsmedicin är faktiskt rätt duktiga på att upptäcka gifter så målet med giftmord är givetvis att ingen polisutredning ska startas överhuvudtaget. Gifter kan vid obduktion avge dofter som avslöjar att dödsfallet inte skett på naturlig väg. Gift kan också missfärga vissa organ som kan indikera för obducenten att göra grundligare tester.
Men som sagt så tyder allt för att hon försökt via mat eller annat spetsat med gift döda offret. Utifrån uppgifter om eventuell GM här så skulle jag inte tro hon kokat ihop cyanid i eller något liknande. Förmodligen så rör det sig om något mer lättillgängligt typ warfarin, sömnmedicin, nikotin (dock mindre troligt), paracetamol, osv. . Gift som är lätta att få tag på men kräver höga doser (Nikotinförgiftning sker i mindre doser men gör offret väldigt sjukt. Giftet motverkar sig själv (när det tas upp via magen) också genom att offret spyr upp större delen av giftet.) . Att döda med gift är inte svårt men att komma undan med det är inte lika lätt.
Citera
2016-05-22, 23:09
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jaha, "Just in" som dom brukar säga på nyheterna.

Snubben som blev utsatt påstås vara kvinnomisshandlare och behandla henne som skit

Jag fick uppgifterna i PM från en som inte kan/vill posta själv

Enligt uppgiftslämmnaren tycker folk i omgivningen att det inte var oväntat och kanske att han förtjänar det.

Jag har ingen möjlighet att kolla sanningshalten i påståendet, men någon som känner någon som bor i Piteå kan väl luska lite i fallet?
Du är inte ensam om att ha fått ett sådant PM (jag fick ett) undrar hur många som fått PM med detta budskap från person med 0 st inlägg?
Citera
2016-05-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Du är inte ensam om att ha fått ett sådant PM (jag fick ett) undrar hur många som fått PM med detta budskap från person med 0 st inlägg?

Ja, jag valde att göra klart att det var en overifierad andrahandsuppgift, det är mycket möjligt att det är ett försök till "damage control" från någon på tjejens sida, men det är inte heller orimligt att det stämmer, då trasigt folk söker sig till varandra.

Tiden får utvisa helt enkelt
Citera
2016-05-22, 23:47
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Existerar Munchausen by Proxy hos vuxna par? Tänker om hon kanske förgiftat honom och sedan hjälp honom till läkarvård, njutit av uppmärksamheten av hans krämpor osv?

Jag tänkte samma sak. Såg dessutom ett inlägg på Facebook som handlade om när hennes dotter var inlagd på sjukhus för att "inhalera". Astmabarn? Eller har hon skadat sitt barn också för att kunna skriva snyft inlägg på Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in