Citat:
Ursprungligen postat av
Ockult
Om du har bra jord så kan du köra autos helt utan näring, även om de kan se törstiga ut framåt skörden. Rekommendationen från 10L är om man vill köra optimalt och har tid och ork. En annan infallsvinkel skulle kunna se ut som sådan att du sätter ut i vanlig jord, och de som tar sig bra tillsätter du tomatnäring till efter en månad ungefär. De som faller bort (sniglar, dåligt väder, otur, kassa frön, hannar etc.) slipper då stå i prima jord som kommer att gå till spillo eftersom den inte nyttjas till max. En smaksak helt enkelt
Ok. Tid och ork har jag allt. Planterade ut xx st igår och blandade hinkarna med ca 40/60 kogödsel/p-jord. Satan vilket jobb det var att lyfta ut de färidga hinkarna till spoten. Gjorde allting i en skogsdunge i närheten.
Dessa xxst var förveggade i 15 dagar.
Har för tillfället 60+st utomhus och det blir en till veva strax med några fler.
Funderar på att gro nästa veva i ett glas vatten redan ikväll så att dom kommer ut strax! Nästa veva hade jag inte tänkt förvegga utan sätta ut dom i sina 60/40 hinkar direkt i solljus efter svansen dykt upp i glaset.
Detta är min första gång så jag hoppas och håller tummarna på skörd! Ansträngning är något jag gått hårt på.