2016-05-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Funkar det att köpa täckbark och blanda i jorden ist för leca för att få jorden lite "fluffigare"?
Eller får man inte lika bra resultat?
Tänkte mest för att rötterna inte ska kvävas.

Odlar du i kruka så kör på leca. Kan knappast bli bättre resultat i slutändan, så varför chansa?
Citera
2016-05-22, 21:46
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Odlar du i kruka så kör på leca. Kan knappast bli bättre resultat i slutändan, så varför chansa?
Kommer köra både bruka och bädd, så får köpa ett gäng leca med.
Dom säljer dom i så små säckar här så måste köpa så många men gör hellre det om det ger bättre resultat
Citera
2016-05-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Hur lång tid brukar gemene autos ta på sig från det att frö med begynnande rot planteras till att det dyker upp ovanför ytan? Jag frågar mest eftersom det kan stå i relation till det usla - och då menar jag uselt - väder som har plågat Sverige i några dagar nu. Jag misstänker att jorden kan ha blivit lite blöt, och bekväm inomhusodlare som jag är så tog det mig ett tag innan jag flyttade krukorna för att undvika de värsta skurarna.

Så jävla uselt har det inte varit? Inte i södra Sverige i alla fall. För mina tog det 48h innan jag kunde se dem titta upp. I vilken zon bor du? Ska vara bra väder nu i veckan, så om du ej börjat än tycker jag du sätter igång med en gång.
Citera
2016-05-22, 22:11
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Väteperoxid är en annan väg att gå mot mögel.
Funkar mot rotröta har jag fått höra
Citera
2016-05-22, 22:44
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Funkar mot rotröta har jag fått höra

Jupps. Vettigt att ha hemma om man kör hydro. Man behöver inte göra det svårare än det är. Meeeen naturen vinner alltid i slutändan.
Bra spot är bästa boten. Krök rygg.
Citera
2016-05-23, 01:09
Medlem
Citat:
Har själv satt ut 3 st i hinkar nu, och har 35 st i vatten som ska ned i papper imorgon för att därefter sättas i jord. Posta gärna bild på hur dina två veckor gamla ser ut nu om du har möjlighet, skulle behöva en måttstock för att jämföra mina med sen

Kör du hinkar med leca o el dräneringshål? Går att köra utan, men mer riskabelt - speciellt om man inte har tillgång till tak att sätta dem under när det öser ned regn

Kan posta bild senare på mina två veckor gamla. De ser väldigt bra ut faktiskt. ungefär såhär http://cdn.photonesta.com/images/forum.sensiseeds.com/uploads/51190/weed2.JPG

Jag har inte lagt i några leca kulor alls utan bara mosat hål i hinkarna. Jag bor i zon 2 och de har sol så länge solen ligger i luften utan någon som helst skugga så får hoppas på vädret helt enkelt.

Har som sagt ett antal till jag hade tänkt att lägga ut och jag ska tänka på saken om jag ska lägga leca kulor eller inte med dom. Kanske bäst att ha både och.
Citera
2016-05-23, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Så jävla uselt har det inte varit? Inte i södra Sverige i alla fall. För mina tog det 48h innan jag kunde se dem titta upp. I vilken zon bor du? Ska vara bra väder nu i veckan, så om du ej börjat än tycker jag du sätter igång med en gång.

Zon 1. Snart gått 72 timmar sedan de sattes, men än har ingenting till synes hänt.
Citera
2016-05-23, 08:18
Medlem
Citat:
Zon 1. Snart gått 72 timmar sedan de sattes, men än har ingenting till synes hänt.

2/3 har tittat upp nu. Experimenterar lite, och den som fortfarande är under plast ser gladast ut - knappast någon överraskning, visserligen.
Citera
2016-05-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zekunden
Kan posta bild senare på mina två veckor gamla. De ser väldigt bra ut faktiskt. ungefär såhär http://cdn.photonesta.com/images/forum.sensiseeds.com/uploads/51190/weed2.JPG

Jag har inte lagt i några leca kulor alls utan bara mosat hål i hinkarna. Jag bor i zon 2 och de har sol så länge solen ligger i luften utan någon som helst skugga så får hoppas på vädret helt enkelt.

Har som sagt ett antal till jag hade tänkt att lägga ut och jag ska tänka på saken om jag ska lägga leca kulor eller inte med dom. Kanske bäst att ha både och.
Går det att ha plantorna så nära varandra?
Citera
2016-05-23, 15:32
Medlem
E14s avatar
Är det för sent att börja nu? Bor i växtzon 4 och det här är mina frön:
https://www.nirvanashop.com/sv/autoblommande-marijuana-fron/798-northern-light-autoblommand-fron.html
Ska jag vänta till nästa år för att vara säker att inte frosten tar dem? Brännässlorna har kikat upp sen några veckor tillbaka.
Citera
2016-05-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E14
Är det för sent att börja nu? Bor i växtzon 4 och det här är mina frön:
https://www.nirvanashop.com/sv/autoblommande-marijuana-fron/798-northern-light-autoblommand-fron.html
Ska jag vänta till nästa år för att vara säker att inte frosten tar dem? Brännässlorna har kikat upp sen några veckor tillbaka.
Kör. Förlust < Möjlig vinst (+erfarenhet).
Citera
2016-05-23, 19:06
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:

Har 15 frön som inte dykt upp efter 4 dygn, ingen stress än men efter 7-8 dagar kan man börja oroa sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in