2016-05-20, 22:33
Medlem
Ni rekommenderar verkligen 50/50 koskit och p-jord? Tänkte så att jag inte bränner sönder hela min odling på många plantor då jag tänkte sätta ut de flesta idag.

Ska bara vattna med vatten under hela processen, sätter ut Autos i 10L hinkar vardera.
Citera
2016-05-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vartvungen
zon 7!
royalen hinner knappast färdigt, men kul att se storleken! men man kan alltid hoppas!

Jag är lite lätt nojjig
Men kan försöka att lägga upp nån bild senare!
Litar inte riktigt på flashback

10L du må vara lite lätt vresig men du kan, och jag uppskattar att du finns och delar med dig av din kunskap Forumet är delvis till för att svara på frågor i min mening!

Hade tänkt plantera betydligt mer plantor men vattnade plantorna som jag skulle förgro lite för hårt, tro jag "vattnade" ner fröna så att dem hamnade för djupt i krukorna! eller så var inte jorden nog lucker.

förra odlingen fick jag ut popcornbuds ~ 60 gram, för lite jord, samt för nära mellan plantorna så att det endast blev löv, men livets skola lär.

säger bara, fyfan vilket jobb att bära ut all jord i skogen.

polisen hade "hundträning" i områden, checkade när dem stack hem från mitt område genom att fara ut på en joggingtur. det säkra före det osäkra.

har kört med tidningskrukor samt förgrott i två veckor inomhus, ska leta upp nå torrt gräs imorgon och lägga ut på spotten. Tar allt i etapper.

"jobb in lön ut"

Får se i år om jag lyckas skilja mellan honor och hanar, men har sett lite bilder på hur det ser ut vid diverse kön.
Citera
2016-05-20, 23:15
Medlem
10Ls avatar
Citat:
10L du må vara lite vresig men en sak är säker, du kan, och jag uppskattar att du finns och delar med dig av din kunskap Forumet är delvis till för att svara på frågor i min mening!

Haha men va fan jag tycker man får räkna med minst 30min läsning/googling innan man frågar. Någon måste vara den vuxne och säga att där lägger du inte ribban. Googla först fråga sen. Kunskap är inte äckligt. Rätt låg nivå det med.
Hellre rak än otydlig.
Citera
2016-05-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Haha men va fan jag tycker man får räkna med minst 30min läsning/googling innan man frågar. Någon måste vara den vuxne och säga att där lägger du inte ribban. Googla först fråga sen. Kunskap är inte äckligt. Rätt låg nivå det med.
Hellre rak än otydlig.

Jo, man ska alltid försöka lösa problemen själv, det har du rätt i! Men ibland kan internet vara svårt pågrund internets storlek!

om vi hoppar fram ett par månader, hur brukar DU kurera?
förra året körde jag syltburk öppen nån timme om dan.

Om min Royal inte hinner klart till hundra procent, är det det värt att försöka köra färdigt den med tre 24 watts lågenergilampor inomhus eller är det lika bra att göra en tidig skörd då det inte kommer ha någon större inverkan förutom lövbildning?

:
Citera
2016-05-21, 00:00
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Jo, man ska alltid försöka lösa problemen själv, det har du rätt i! Men ibland kan internet vara svårt pågrund internets storlek!

Om min Royal inte hinner klart till hundra procent, är det det värt att försöka köra färdigt den med tre 24 watts lågenergilampor inomhus eller är det lika bra att göra en tidig skörd då det inte kommer ha någon större inverkan förutom lövbildning?

:

Skördar i omgångar. Låter det torka snustorrt, trimmat på kvist. Tar 7-8-ish dagar + ett par till för det är trökigt jobb.
Sen luftar jag efter någon vecka sen får det stå 1/2år i något skåp. Gräs är ingen bristvara så det står ofta rätt länge.
Ute ska man aldrig ta in. Det blir skit, på tok för mycket djur. Men kika lite på makroklimat, typ stenar för värme i bädden osv. Det går att påverka rätt mycket.
Citera
2016-05-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zekunden
Ni rekommenderar verkligen 50/50 koskit och p-jord? Tänkte så att jag inte bränner sönder hela min odling på många plantor då jag tänkte sätta ut de flesta idag.

Ska bara vattna med vatten under hela processen, sätter ut Autos i 10L hinkar vardera.

Om du har bra jord så kan du köra autos helt utan näring, även om de kan se törstiga ut framåt skörden. Rekommendationen från 10L är om man vill köra optimalt och har tid och ork. En annan infallsvinkel skulle kunna se ut som sådan att du sätter ut i vanlig jord, och de som tar sig bra tillsätter du tomatnäring till efter en månad ungefär. De som faller bort (sniglar, dåligt väder, otur, kassa frön, hannar etc.) slipper då stå i prima jord som kommer att gå till spillo eftersom den inte nyttjas till max. En smaksak helt enkelt
Citera
2016-05-21, 06:04
Medlem
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=192371&size=full

Sista av en skur matic light x NL som ska ned i jord nu. Långsam liten jävel vars systrar redan sitter planterade med centimerlånga rötter. Hade tänkt vänta ett litet tag med den, men för enkelhets skull ska alla ned ungefär samtidigt - +/- inom två dagar

Nu kör vi, snart är det dags för bubblelicious x onyx med
Citera
2016-05-21, 14:43
Medlem
Var och la ut gräs på min bädd idag.
Plantorna ser ut att fått en chock från utplanteringen(?)

http://imgur.com/a/DHh6e
Citera
2016-05-21, 15:04
Medlem
Citat:
Var och la ut gräs på min bädd idag.
Plantorna ser ut att fått en chock från utplanteringen(?)

http://imgur.com/a/DHh6e

Vilken Zon?
Citera
2016-05-21, 15:08
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:

Köp en hygrometer och gör som i denna tråden:

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=156237

Då framhäver du alla särsmaker i gräset och får ett riktigt konnässörs-gräs.
Citera
2016-05-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groonafingrar
Vilken Zon?
zon 7, tycker du det ser ut som frostskador?
Citera
2016-05-21, 16:40
Medlem
Vad tycker ni om vattenkurering?
Eftersom att jag inte bor själv tänkte jag odla utomhus och sedan vattenkurera i källaren och byta vatten varje dag, och sedan torka när ingen är hemma eller kanske hemma hos min kompis.
Vad tror ni? Finns det något annat sätt som är lättare än vattenkurering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in