2016-05-22, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men det var ju inte det jag skrev. Du får läsa mina inlägg (sakta och lugnt) och titta i fupen.
Det blir fullständigt meninglöst om du ens fattar vad jag tar upp.
Du har fått svar - dina sjuka sk " analyser" av hennes ögonfärg är fullständigt värdelösa.
2016-05-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har nu följt pajkastningen av ett par personer, som gång på gång upprepar åklagarens bevis mot Neirius, Men vad säger försvaret. detta har jag hittat i Dagens Juridik

Conny tis, 2016-05-03 22:08
Det finns inget DNA från dömde på offrets kropp! På fyndplatsen separerades kroppen från kläderna av polisen. Kläderna togs till polisstationen och kroppen till rättsmedicin. Det finns DNA på offrets kläder från den dömde, hans fru och bror. Alla övriga DNA som finns på brottsoffret har inte undersökt då polisen gav NFC uppdraget att endast söka efter den dömdes med familjs DNA.

Den dömde fick tidigt lämna DNA och Blod till polisen.

En märklig dom som bygger på DNA. Varför är inte frun och brodern dömd till mord då deras DNA fanns på kläderna? Domstolen har misslyckats förklara denna omständighet och godtyckligt nöjt sig med att ensidigt bestämma sig för den dömde ensam är skyldig.

Det är rimligt att besluta alla eller ingen

Jag tror att försvaret är här på fel spår. Det är omöjligt att bevisa att Neirius fru och bror skulle ha medverkat i mordet. Det innebär bara, att DNA är äkta. De kan ha lagts till Lisas kläder efter att hon kläddes av. Ett mord i Finland gick fel på spår genom att DNA tillhörde laboratoriepersonalen.Misstget upptäcktes efter sju års undersökning och rättegång

Det ända som kan hålla är undersökningen om vad Neirius sysslade med efter 18.30 och före 20.00 på söndags kvällen. Irinas vittnesmål är under ed, vilket är mycket starkare än hovrätten anser. En sådant vittnesmål ingår inte i svensk rättsparaxis, men gäller här, måste Neirius alibi motbevisas. Jag jämför Christer Pettersson som hade två alibi vittnen som underkändes, men CP gick ändå fri.
Känner du Conny ? Varför låter du denne anonyme tyckare representera försvaret, när du kan klippa ur Hurtigs inlaga till HD ? Denna har skurits i strimlor här i forumet och inget användbart kom fram. HD avvisade också framställan om PT. Det finns många "Conny" här i tråden - något speciellt som gör honom beaktansvärd i dina ögon ? Du menar väl inte att kommentarsfältet i Dagens Juridik p g a anknytningen är underkastat någon form av kvalitetssäkring ?

Dina sakfrågor har diskuterats i över ett halvår. Allt vettigt som finns att säga finns bevarat i tråden. Connys inlägg skulle jag inte räkna dit.
2016-05-22, 16:45
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Intressant att så många av de godtagande gick igång på en analys av de bilder som använts på Lisa. Det var uppenbarligen mycket känsligt. Det är intressant att notera.
Trots att jag svarade på en annans inlägg som handlade om en reaktion från en jämnårig, så blev det alltså så upprörda känslor.....

Ingen har däremot svarat på varför Lisas ögon är blåade i fupen och varför bilderna används som de gör. Sannolikt ska de ytterligare kasta skuld på den mgm som polisen bestämde sig för i förtid - innan andra spår undersöktes.

Det går tydligen att skriva sexualsadistiska noveller (vilket kränker Lisa) och spekulera grovt och kränkande om släktingar utan problem bland Johansson/Wennerholmkramarna - men det går inte att opartiskt analysera bildmaterialet som dels användes i fupen och som dels gick ut i media.

Dina synpunkter på bilderna är av noll intresse.
Precis som allt annat som ni baltkramare skriver för att få NB att framstå som svärmorsdröm.
De noveller du hänvisar till är ju det som har hänt i verkligheten.
Utförda av din polare NB på grund av hans sjuka sexfantasier.
De är ju inte påhittade till skillnad från det du skriver.
Har du slutat fundera på när och varför mopeden lämnades ut nu?
Och hur var det med att du påstått att LH aldrig varit i ladan?
Och framföralt, vem är mördaren om det inte är din bästis NB?
Det har du aldrig svarat på.
2016-05-22, 19:18
Medlem
Citat:
Men det var ju inte det jag skrev. Du får läsa mina inlägg (sakta och lugnt) och titta i fupen.
Det blir fullständigt meninglöst om du ens fattar vad jag tar upp.

Det är nog få förunnat som fattar vad du menar. Hittills har du bara presterat meningslöst pladder.

Detta ärende är juridiskt avslutat. Detta tack vare en alldeles utmärkt förundersökning. Det enda som kanske skulle kunna gjorts bättre är förhören med de misstänkta. I vart fall borde både NB och hans fru ansatts betydligt hårdare.
Senast redigerad av April62 2016-05-22 kl. 19:44.
2016-05-22, 19:39
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Känner du Conny ? Varför låter du denne anonyme tyckare representera försvaret, när du kan klippa ur Hurtigs inlaga till HD ? Denna har skurits i strimlor här i forumet och inget användbart kom fram. HD avvisade också framställan om PT. Det finns många "Conny" här i tråden - något speciellt som gör honom beaktansvärd i dina ögon ? Du menar väl inte att kommentarsfältet i Dagens Juridik p g a anknytningen är underkastat någon form av kvalitetssäkring ?

Jag svara med en citat från "Connnis" kommentar i Dagens Juridik

Jag har jobbat många år som polis och mot grovt organiserad brottslighet. I detta ärende var jag djupt involverad som expert och hade en roll från försvaret att undersöka ärendet från flera sidor.

Båda advokater har lyft fram möjligheten, att Nerius skulle bra transporterat Lisa från Ladan till skåpet där hon hittades. "Conny" skriver att det vore nödvändigt att döma alla tre eller ingen. Det är inte bra, men bättre än advokaternas medgivande att det verkligen var Nerius DNA som hittades i Lisas kläder. Det måste vägas mot att Nerius har en tungt vägande alibi. I Plamemordet det var alibin som slutligen pekade åt rätt håll. Pettersson var på annat håll när Palme mördades. Neirius var hemma när Lisa rövades bort.

I denna debatt finns det just nu inte mycket att ta fasta på. I Dagens Juridik skriver både undervisningsledaren och försvarets utredare, även han polis.
2016-05-22, 20:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Jag har jobbat många år som polis och mot grovt organiserad brottslighet. I detta ärende var jag djupt involverad som expert och hade en roll från försvaret att undersöka ärendet från flera sidor.

Båda advokater har lyft fram möjligheten, att Nerius skulle bra transporterat Lisa från Ladan till skåpet där hon hittades. "Conny" skriver att det vore nödvändigt att döma alla tre eller ingen. Det är inte bra, men bättre än advokaternas medgivande att det verkligen var Nerius DNA som hittades i Lisas kläder. Det måste vägas mot att Nerius har en tungt vägande alibi. I Plamemordet det var alibin som slutligen pekade åt rätt håll. Pettersson var på annat håll när Palme mördades. Neirius var hemma när Lisa rövades bort.

I denna debatt finns det just nu inte mycket att ta fasta på. I Dagens Juridik skriver både undervisningsledaren och försvarets utredare, även han polis.
"Tungt vägande alibi"...
Du borde kanske ta och informera dig lite närmare om hur saker och ting verkligen förhåller sig
i aktuella fallet. Börja med att läsa förundersökningsprotokollet, är ett tips.
Både bror och fru lämnar vid förhör samstämmiga uppgifter vars innebörd är den att
NB INTE alls var hemma vid tidpunkten för överfallet och mordet.
De kan berätta om hur NB i närmast befallande ordalag sagt till dem att inte yppa nåt till
polisen om att han var borta hemifrån vid sex på kvällen och framåt. "Var inte dumma nu",
lyder nåt av vad han ska fått ur sig. Inte heller ville NB uppleva att man nämnde något om
tvättningen samma söndagskväll.
Allt det här sker vid en tidpunkt då ingen mer än mördaren kan veta att försvunna Lisa är död.

Fru Irina står sedermera och ljuger under ed i Litauen. Hon vill skydda en man som hon
mycket väl är medveten om är skyldig till det han lagts till last. Hon har sett bild på
offret när hon påträffades, fått se hur hennes egen make behandlat en ung oskyldig flicka
som han inte kände. Sett vad han är i stånd till och ändå väljer hon att stå på mördarens
sida och för det är hon bara värd avsky och förakt.

Komma här när allt är juridiskt avslutat och påstå det befängda och osanna att NB
var hemma när flickan rövades bort och mördades på det mest vedervärdiga sätt...
Han har för helvete signerat sitt eget mord. Fullt med spår från honom lite överallt.
Bland annat på insidan av Lisas jeans, byxorna hon hade innanför överdragsdito.
När han knäppte upp hennes gylf för att dra ner byxorna till hennes anklar tillsammans
med trosorna hamnade hans färska blod där. Bara den träffen kunde ha räckt för att fälla kräket.
Hans skuld är obestridlig och han är dömd av enhälliga domstolar till livstid med därpå
följande utvisning för all jävla framtid. PT avslaget av HD efter mindre än tre veckor
längre tid än så behövdes inte för att skicka tramset från advokaten raka vägen till
papperskorgen.

Det här är ingen gärningsman som någonsin kommer att bli aktuell för någon resning.
En GM inte värd en sekunds omtanke. Glöm det aset och försök hitta något lämpligare
projekt om du jagar efter rättsskandaler eller vad det nu är du är ute efter.

Och slutligen CP som du också av nån anledning drar upp: han var bevisligen inte alls
på något annat håll. Han var igenkänd vid biografen Grand när han stod och inväntade
filmens slut på fredagskvällen. Han är vidare igenkänd av Lisbet Palme som hennes make
baneman. Om den saken är hon 100% säker. Hon hade sin mans mördare bara några
meter ifrån sig och hon höll själv på att ihjälskjuten. Petterssons skuld är odiskutabel.
Utpekad av flera andra personer också för övrigt. Dessutom har han själv erkänt
att det var han som sköt på Sveavägen för drygt 30 år sedan nu.

Även i det fallet har du alltså fått helt fel för dig.
Senast redigerad av Grandioso 2016-05-22 kl. 20:45.
2016-05-22, 20:31
Medlem
develis avatar
Citat:

Jomenvisst... Jättetroligt att Conny är expert - dvs lika troligt som att du vore Isotalo.
Det märks att du är inkompetent via källorna (allmänt kommentatorsfält) du hänvisar till.
---> Enbart för att repetera samma dynga som rapats i månader i tråden. Det enda som saknas är den litauiska bibeln som åberopats som ett ultimat tecken på Irinas fantastiska trovärdighet:
Citat:
Citat:
Irinas vittnesmål är under ed, vilket är mycket starkare än hovrätten anser. En sådant vittnesmål ingår inte i svensk rättsparaxis, men gäller här.
Citat:
Neirius var hemma när Lisa rövades bort.
Citat:
Det måste vägas mot att Nerius har en tungt vägande alibi.
Du borde citerat den andre på sidan istället om du nu anser detta som den ultimata källan:
Citat:
En hel del felaktig information för att inte säga direkt medvetet vilseledande här.

Förmodligen några vilsegångna själar från det "skeptiska" lägret på Flashback som även efter lagakraftvunnen dom vill försöka sprida sina konspirationsteorier.
Senast redigerad av develi 2016-05-22 kl. 20:57.
2016-05-22, 21:00
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Vad har Plamemordet med det här fallet att göra ?
Din jävla Connnie kan ju vara precis vem som helst .
Vem som helst kan ju påstå att han är polis .
Mördaren Nerijus har inget alibi för tiden för mordet .
Oavsett om han var hemma kl 18 och eventuellt en liten stund vid 19-tiden så
har han haft all tid i världen att hinna med att mörda och transportera offret till Martorp .
Så att han var hemma hela tiden kan du titta dig i m*m*ndalen efter .
2016-05-22, 21:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jomenvisst... Jättetroligt att Conny är expert - dvs lika troligt som att du vore Isotalo.
Det märks att du är inkompetent via källorna (allmänt kommentatorsfält) du hänvisar till.
---> Enbart för att repetera samma dynga som rapats i månader i tråden. Det enda som saknas är den litauiska bibeln som åberopats som ett ultimat tecken på Irinas fantastiska trovärdighet:
Du borde citerat den andre på sidan istället om du nu anser detta som den ultimata källan:

"Förmodligen några vilsegångna själar från det "skeptiska" lägret på Flashback som även efter lagakraftvunnen dom vill försöka sprida sina konspirationsteorier."

Bra citat du hittade på "juridiksidan" haha

"Vilsegångna själar" är ändå en beskrivning som låter för snäll.
Aggressiva, konspiratoriska rättshaverister med empatistörningar låter närmare sanningen.
Jag har väldigt svårt att förstå att dessa människor - som sprider dyngan - tror på sina vansinneshistorier.
Hur är det fatt liksom?
Allt är ju över för mördaren Nerijus.
2016-05-22, 21:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Du menar att det bara är friska människor som ska kunna få skadestånd för att de utsätts för tortyr och hot?

Hur menar du för övrigt att IB skulle kunna lita på att hon skyddas i Sverige även om hon hade klarat att åka hit? Polisen har valt lagt två strån i kors för att utreda hoten mot henne. Eller för den delen NB.

Att i Litauen vittna inför gud betyder mer än att vittna sekulärt i Sverige - det har vi redan avhandlat.

Kärringen har ju varken utsatts för hot eller tortyr så varför ska hon ha skadestånd ?
Istället skulle hon buras in hon också för sina jävla lögner med handen på bibeln .
Att i Litauen vittna inför gud verkar ju inte betyda mer för henne i alla fall .
Hon tar väldigt lätt på saken och ljuger för fullt ändå .
Trots att hon har fått se en bild på vad hennes as till man har gjort mot Lisa .
2016-05-22, 21:22
Medlem
Citat:
Intressant att så många av de godtagande gick igång på en analys av de bilder som använts på Lisa. Det var uppenbarligen mycket känsligt. Det är intressant att notera.

Läste nyligen en reflektion från en doktorand som samtidigt med undervisning på universitetet även undervisade på gymnasiet och hennes tankar om processinhämtning av information och kritisk källanalys.

Gymnasisterna levde i tron att det hela bestod i att med kritiska ögon hitta så många fel i texten som möjligt. Att det var en kritisk analys.

Dom negligerade totalt själva processen i att ta in och reflektera över informationen, hitta flera möjliga kopplingar, själva söka mer information för att stödja alt förkasta tankeprocessen för att sedan analysera fram rimliga slutsatser.

Dom förstod helt enkelt inte uppgiften i sig. Hon kände sig frusterad över att dom fick så lite träning i detta. För det är träning att lära sig behärska tanken i analytiskt tänkande.

Resultatet dom på sin höjd åstadkom var att reta upp sina klasskamrater som behärskade detta i högre grad.
2016-05-22, 21:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Förmodligen några vilsegångna själar från det "skeptiska" lägret på Flashback som även efter lagakraftvunnen dom vill försöka sprida sina konspirationsteorier."
Bra citat du hittade på "juridiksidan" haha
"Vilsegångna själar" är ändå en beskrivning som låter för snäll.
Aggressiva, konspiratoriska rättshaverister med empatistörningar låter närmare sanningen.
.. Intressant sista mening med tanke på mitt förra svar till dig om försvarsmekanismer.
Jag övergick osökt till att tänka på nyordet faktaresistens.
Personen klamrar sig fast vid fullständigt horribla förklaringar trots att vederbörande är överbevisad och inmålad i ett hörn. Helt i strid med sunt förnuft, vetenskap som tydliggör en annan bild - men inbillar sig att vara banbrytande som vågar gå emot etablissemanget, höjer rättssäkerheten via sitt ifrågasättande.

Rätt grandiost tänkande. Speciellt när man ser att diskussionerna inte håller ihop.

Resultatet blir likt en dåres försvarstal eller galna konspirationsteorier som har extrema luckor.

Hjärnan tycks ha fastnat i ett hjulspår. Vederbörande fokuserar på detaljer och petitesser. Applicerar i värsta fall lögner, återger selektivt och undlåter att ta med viss sakfakta med flit för att få ihop bilden. Det ses långt mer gnäll än intellektuella lösningar:
Det finns absolut ingen logisk och sammanhängande helhetsbild. Inget förlopp kan återges när det efterfrågas.

Slutligen kommer vreden som sista desperat respons, hugger lika irrationellt som en reptil, personangreppen haglar.
En unge lägger sig ner på golvet mitt i affären och skriker och sparkar. Det är dock i parité med befintlig ålder, inte accepterbart men fullt begripligt.
Vad kan en vuxen skylla på gällande så extremt primitivt? Varför agerar en vuxen person utifrån ett så pinsamt beteende - nåt som de flesta ser men själv sitter personen utan minsta självbild.
En psykopat har faktiskt snarlika drag; en extrem vrånghet, erkänner aldrig ett fel. Håller fast vid sin åsikt på det mest obstinata sätt. Ljuger och vrider för att försöka få de korkade idéerna att gå ihop och blir slutligen sjukt aggressiv om vederbörande blir tagen med fingrarna i syltburken:
Går till verbal attack och spyr galla över andra.
Senast redigerad av develi 2016-05-22 kl. 21:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in