2016-05-22, 11:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
En ett halvår gammal artikel, minst. Det jag reagerade på när den kom (vilket jag tror var tidigare än november) var Hannas kommentar i det följande:
*=aya

Varför spreds en bild på Lisa som inte var lik henne?
Det är nånting att bita i för den undrande.

Tvärtom lär väl den bilden som användes i efterlysning vara allra mest tydlig för allmänhet som inte känner till henne. Det är troligtvis en körkorts-bild, och som säkert valdes ut pga den är objektiv.

För att jämföra, kan man dra paralleller med sk mugshots. Ta en titt på Europols efterlysningssida, eller varför inte FBI. ID-brickor kan även vara relevant att dra parallell med.
Om det finns en objektiv bild att tillgå där distraktioner hålls på ett minimum, väljer man den bilden framför allt.
Senast redigerad av rotesau 2016-05-22 kl. 11:44.
2016-05-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, klar definition på ondska. Jag vill dock byta ordet människa mot varelse då det inkluderar djuren. Eller livet självt om man även inkluderar naturen.
Människan har fri vilja och gör medvetna val: Gott eller ont.
Altruism versus egoism.
.. eller iaf pliktkänsla och empati om man inte når upp dit.

Jag också men definitionen på ondska blir då lite mer komplex

Och till försöket av Rönnbäck (tror jag?) att ge en förklaring till varför NB bajsat vid mordplatsen:
Nu är vi är på landet...?

Jag tolkar det som att ute på bondvirsan gör man så?

Det var en idiotisk förklaring som bara en person som aldrig varit ute på landet vågar säga

Att NB bajsade på golvet beror på att han inte hann på toaletten pga sin efterlängtade adrenalinkick
2016-05-22, 11:53
Medlem
sisotalos avatar
Jag har nu följt pajkastningen av ett par personer, som gång på gång upprepar åklagarens bevis mot Neirius, Men vad säger försvaret. detta har jag hittat i Dagens Juridik

Conny tis, 2016-05-03 22:08
Det finns inget DNA från dömde på offrets kropp! På fyndplatsen separerades kroppen från kläderna av polisen. Kläderna togs till polisstationen och kroppen till rättsmedicin. Det finns DNA på offrets kläder från den dömde, hans fru och bror. Alla övriga DNA som finns på brottsoffret har inte undersökt då polisen gav NFC uppdraget att endast söka efter den dömdes med familjs DNA.

Den dömde fick tidigt lämna DNA och Blod till polisen.

En märklig dom som bygger på DNA. Varför är inte frun och brodern dömd till mord då deras DNA fanns på kläderna? Domstolen har misslyckats förklara denna omständighet och godtyckligt nöjt sig med att ensidigt bestämma sig för den dömde ensam är skyldig.

Det är rimligt att besluta alla eller ingen

Jag tror att försvaret är här på fel spår. Det är omöjligt att bevisa att Neirius fru och bror skulle ha medverkat i mordet. Det innebär bara, att DNA är äkta. De kan ha lagts till Lisas kläder efter att hon kläddes av. Ett mord i Finland gick fel på spår genom att DNA tillhörde laboratoriepersonalen.Misstget upptäcktes efter sju års undersökning och rättegång

Det ända som kan hålla är undersökningen om vad Neirius sysslade med efter 18.30 och före 20.00 på söndags kvällen. Irinas vittnesmål är under ed, vilket är mycket starkare än hovrätten anser. En sådant vittnesmål ingår inte i svensk rättsparaxis, men gäller här, måste Neirius alibi motbevisas. Jag jämför Christer Pettersson som hade två alibi vittnen som underkändes, men CP gick ändå fri.
2016-05-22, 11:55
Medlem
NB är ett djur som endast dödar kvinnor för sitt eget nöjes skull
En parasit som inte fyller någon funktion i ett biologiskt samhälle
2016-05-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har nu följt pajkastningen av ett par personer, som gång på gång upprepar åklagarens bevis mot Neirius, Men vad säger försvaret. detta har jag hittat i Dagens Juridik

Det finns inget DNA från dömde på offrets kropp! På fyndplatsen separerades kroppen från kläderna av polisen. Kläderna togs till polisstationen och kroppen till rättsmedicin. Det finns DNA på offrets kläder från den dömde, hans fru och bror. Alla övriga DNA som finns på brottsoffret har inte undersökt då polisen gav NFC uppdraget att endast söka efter den dömdes med familjs DNA.

Den dömde fick tidigt lämna DNA och Blod till polisen.

En märklig dom som bygger på DNA. Varför är inte frun och brodern dömd till mord då deras DNA fanns på kläderna? Domstolen har misslyckats förklara denna omständighet och godtyckligt nöjt sig med att ensidigt bestämma sig för den dömde ensam är skyldig.

Det är rimligt att besluta alla eller ingen

Jag tror att försvaret är här på fel spår. Det är omöjligt att bevisa att Neirius fru och bror skulle ha medverkat i mordet. Det innebär bara, att DNA är äkta. De kan ha lagts till Lisas kläder efter att hon kläddes av. Ett mord i Finland gick fel på spår genom att DNA tillhörde laboratoriepersonalen.Misstget upptäcktes efter sju års undersökning och rättegång

Det ända som kan hålla är undersökningen om vad Neirius sysslade med efter 18.30 och före 20.00 på söndags kvällen. Irinas vittnesmål är under ed, vilket är mycket starkare än hovrätten anser. En sådant vittnesmål ingår inte i svensk rättsparaxis, men gäller här, måste Neirius alibi motbevisas. Jag jämför Christer Pettersson som hade två alibi vittnen som underkändes, men CP gick ändå fri.

Broderns DNA finns inte på offrets kläder.
2016-05-22, 12:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tvärtom lär väl den bilden som användes i efterlysning vara allra mest tydlig för allmänhet som inte känner till henne. Det är troligtvis en körkorts-bild, och som säkert valdes ut pga den är objektiv.

För att jämföra, kan man dra paralleller med sk mugshots. Ta en titt på Europols efterlysningssida, eller varför inte FBI. ID-brickor kan även vara relevant att dra parallell med.
Om det finns en objektiv bild att tillgå där distraktioner hålls på ett minimum, väljer man den bilden framför allt.
Inledande bilden är troligen från körkort (polisens efterlysning samt Interpol):
https://i.ytimg.com/vi/Xw9HY9D_f-U/maxresdefault.jpg
Ser ut som körkortsbilden på s. 770 i FUP.
- det andra ser mer ut som en skolfoto:
http://cdnx.sla.se/incoming/6xycr9-2174258.jpg/alternates/FREE_1140/2174258.jpg
2016-05-22, 12:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag också men definitionen på ondska blir då lite mer komplex
Nej, det passar perfekt eftersom vi även diskuterar psykopati och i McDonald Triad ingår detta som en tidig varningsflagga. Jag tror knappt jag läst om nån galning som inte inleder sadism, seriemord eller liknande vidrigt med att plåga djur. De är med andra ord riktiga as.
Nu har jag tagit mig friheten och mosat ihop ditt och mitt.
Citat:
Ondska är en medveten, egocentrerad handling som skadar en annan levande varelse.
2016-05-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
[i]
.....
En märklig dom som bygger på DNA. Varför är inte frun och brodern dömd till mord då deras DNA fanns på kläderna? Domstolen har misslyckats förklara denna omständighet och godtyckligt nöjt sig med

Du frågar varför inte alla tre i familjen B åkte in - men man kan inte på något sätt knyta Lillebror till offret eller mordplatsen

Att människor ljuger under ed är inte helt ovanligt men naturligtvis ett allvarligt brott och jag tänker då på fru Irina då hon vittnar om att hennes man NB är hemma den kvällan som Lisa mördades

Faktum är att man även hittade spår av fru Irina på Lisas kläder - och där har du helt rätt: den DNAträffen har man inte gått till botten med (vad jag vet)

Det kan ju bero på att frun ser ut att vara vid mkt klen hälsa och det var på grund av (hjärtproblem?) som hon inte kunde resa tillbaka till Sverige och upprepa sitt vittnesmål som var till fördel för sin man

Men hon ser ju ut att vara så pass pigg trots allt att hon nu försöker sig på att driva fram ett rejält skadestånd från den svenska staten för att ....? hon frös om fötterna i häktet?
2016-05-22, 14:25
Medlem
Intressant att så många av de godtagande gick igång på en analys av de bilder som använts på Lisa. Det var uppenbarligen mycket känsligt. Det är intressant att notera.
Trots att jag svarade på en annans inlägg som handlade om en reaktion från en jämnårig, så blev det alltså så upprörda känslor.....

Ingen har däremot svarat på varför Lisas ögon är blåade i fupen och varför bilderna används som de gör. Sannolikt ska de ytterligare kasta skuld på den mgm som polisen bestämde sig för i förtid - innan andra spår undersöktes.

Det går tydligen att skriva sexualsadistiska noveller (vilket kränker Lisa) och spekulera grovt och kränkande om släktingar utan problem bland Johansson/Wennerholmkramarna - men det går inte att opartiskt analysera bildmaterialet som dels användes i fupen och som dels gick ut i media.
Senast redigerad av nopomil 2016-05-22 kl. 14:30.
2016-05-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Du frågar varför inte alla tre i familjen B åkte in - men man kan inte på något sätt knyta Lillebror till offret eller mordplatsen

Att människor ljuger under ed är inte helt ovanligt men naturligtvis ett allvarligt brott och jag tänker då på fru Irina då hon vittnar om att hennes man NB är hemma den kvällan som Lisa mördades

Faktum är att man även hittade spår av fru Irina på Lisas kläder - och där har du helt rätt: den DNAträffen har man inte gått till botten med (vad jag vet)

Det kan ju bero på att frun ser ut att vara vid mkt klen hälsa och det var på grund av (hjärtproblem?) som hon inte kunde resa tillbaka till Sverige och upprepa sitt vittnesmål som var till fördel för sin man

Men hon ser ju ut att vara så pass pigg trots allt att hon nu försöker sig på att driva fram ett rejält skadestånd från den svenska staten för att ....? hon frös om fötterna i häktet?

Du menar att det bara är friska människor som ska kunna få skadestånd för att de utsätts för tortyr och hot?

Hur menar du för övrigt att IB skulle kunna lita på att hon skyddas i Sverige även om hon hade klarat att åka hit? Polisen har valt lagt två strån i kors för att utreda hoten mot henne. Eller för den delen NB.

Att i Litauen vittna inför gud betyder mer än att vittna sekulärt i Sverige - det har vi redan avhandlat.
2016-05-22, 14:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Intressant att så många av de godtagande gick igång på en analys av de bilder som använts på Lisa. Det var uppenbarligen mycket känsligt. Det är intressant att notera.
Trots att jag svarade på en annans inlägg som handlade om en reaktion från en jämnårig, så blev det alltså så upprörda känslor.....

Ingen har däremot svarat på varför Lisas ögon är blåade i fupen och varför bilderna används som de gör. Sannolikt ska de ytterligare kasta skuld på den mgm som polisen bestämde sig för i förtid - innan andra spår undersöktes.

Det går tydligen att skriva sexualsadistiska noveller (vilket kränker Lisa) och spekulera grovt och kränkande om släktingar utan problem bland Johansson/Wennerholmkramarna - men det går inte att opartiskt analysera bildmaterialet som dels användes i fupen och som dels gick ut i media.
Din sjuka tankeverksamhet har nu korrigerats av flera personer och påvisat att du är fullständigt ute och cyklar.

Dina slutledningar är inte värda vatten och det är helt normalt att folk reagerar därefter.
Det är långsökt och rubbat och du uppvisar en sjuk fixering som är utan gränser i din klappjakt.

Lisa har mördats och en diskussion om hennes ögonfärg är fullständigt irrelevant. Hon har mördats av Nerijus Bilivicius oavsett ögonfärg.

DÄR har du anledningen till reaktionerna. Det du sysslar med är inte varken sunt eller verklighetsförankrat.
Det finns ingenting som ens är värt att kalla varken analys eller opartiskhet.

Att Lisa utsatts för grym tortyr via att NB visar alla tecken på sexuell sadism är att leva i verkligheten och inse att han var en sjukt rubbad person sexuellt sett.
Att beskriva NB som sexualsadist kränker med andra ord inte Lisa:

Hon är redan kränkt av fanstyget och det förbättrar inte situationen att sådana som dig kränker henne fortsättningsvis med rubbade diskussioner om hennes ögonfärg.

Sök hjälp.
Senast redigerad av develi 2016-05-22 kl. 15:40.
2016-05-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Din sjuka tankeverksamhet har nu korrigerats av flera personer och påvisat att du är fullständigt ute och cyklar.

Dina slutledningar är inte värda vatten och det är helt normalt att folk reagerar därefter.
Det är långsökt och rubbat och du uppvisar en sjuk fixering som är utan gränser i din klappjakt.

Lisa har mördats och en diskussion om hennes ögonfärg är fullständigt irrelevant. Hon har mördats av Nerijus Bilivicius oavsett ögonfärg.

DÄR har du anledningen till reaktionerna. Det du sysslar med är inte varken sunt eller verklighetsförankrat.
Det finns ingenting som ens är värt att kalla varken analys eller opartiskhet.

Sök hjälp.

Men det var ju inte det jag skrev. Du får läsa mina inlägg (sakta och lugnt) och titta i fupen.
Det blir fullständigt meninglöst om du ens fattar vad jag tar upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in