2016-05-22, 13:57
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Öh, va? Är din slutsatsen att alla som tycker illa om nazister är extrema? J:K Rowling, Jimmie Åkesson, Malena Ernman, Eva Olsson. Lars Nilsson, Mehmet Fattah, Clive Andersson.

Läs inlägget en gång till, sakta den här gången; det handlade om definitionen av "extrem", inte om vilka som är det.
Citera
2016-05-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Du verkar helt ha missförstått vad "extrem" betyder. Det är ett relationellt begrepp som alls inte har med antalet individer att skaffa.

Men som sagt så skriver du förmodligen bara som du gör för att provocera.

Varför du skriver vet jag inte.

Öh, va, Är inte detta ett forum där folk kan kräka ur sig vad som helst utan att någon annan skriver än dom du godkänt som skribenter?

Jag skriver för att göra invändningen att alla som är mot nazismen knappast kan kallas extremister. Men jag kan kanske ta upp det i undervisningen någon dag för att höra andra språkexperters syn på saken.

Min uppfattning är i vart fall att det dräller av folk som sprider bilden vidare.
Citera
2016-05-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Läs inlägget en gång till, sakta den här gången; det handlade om definitionen av "extrem", inte om vilka som är det.

Okej, vad är definitionen av extrem när det används så här:
Några tiotusen andra vänsterextremister världen över gillar bilden.

Sak det tolkas som att av de miljoner som gillar bilden är några tiotusen vänsterextremister?
Citera
2016-05-22, 14:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Sak det tolkas som att av de miljoner som gillar bilden är några tiotusen vänsterextremister?
Hur har du räknat ut antalet "miljoner som gillar bilden"?
Citera
2016-05-22, 14:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Räknar du J:K Rowling till demokratihatarna på vänsterkanten.
Här är Hennes hyllning till Borlängeprotesten
https://twitter.com/jk_rowling/status/727857473000976385
Nu tror jag inte det är så många som runkar till Harry Potter?

Avundsjuk på folk som kan onanera?
Huvudsakliga är inte detsamma som alla, att en rad oinsatta personer hyllar en bild som visar extremister och demokratihatare från höger och vänster är sorgligt.
Dock syftet med vänsterterroristernas entrism.
Citera
2016-05-22, 14:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är bra om man har något att jämföra med. Ifall det behövs att majoriteten av jordens befolkning delat/kommenterat/lajkat en svensk bild så finns det nog ingen som når upp till din standard. Ingen utländsk heller förresten.
Men det måste väl du förstå?

Alla bilder väcker först och främst uppmärksamhet i sitt eget skrå, inga konstigheter med det, men en bild som publicerats i all västvärldens tidningar kan man nog säga har rymt ur sin lilla bur.
Men det måste väl du förstå?

Jag gråtrunkar bara till Readers Digest.
Men det vet du redan.
Bilden spids I vänsterkretsar, I mainstream media har intresset falnat för länge sedan.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-05-22 kl. 14:40.
Citera
2016-05-22, 15:46
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:

Nu missförstår du återigen inlägget och kryddar med att missförstå även mitt. Det ursprungliga inlägget förklarade bara att en definition på extremism inte är att ett fåtal stödjer positionen, vilket Clay Allison trodde.
Citera
2016-05-22, 16:03
Medlem
Citat:
Jag håller dock inte med dig om att det är riskfritt att protestera mot nazister. De drar sig knappast från att söka upp folk och misshandla dem. Flera avhoppade nazister beskriver verksamheten på det sättet.
http://www.sydsvenskan.se/2014-03-12/avhoppade-hogerextremisten-kim-fredriksson-i-malmo-nazister-gar-till-mollan-fo

Jag har ingenting till övers för nassar men samtidigt är dessa "antirasister" inte guds bästa barn de själva heller. Vänsterextremister har även de mycket blod på sina händer så att de lipar över vad andra extremister gör ser jag som krokodiltårar.
Citera
2016-05-22, 17:46
Medlem
Jag tycker absolut att jag såg Tess Asplund vid Folkets demonstration vid Raoul Wallenbergs torg i Stockholm idag.

Hon,, som jag tror att det var, kom raskt gående, inte ensam utan omgiven av en grupp personer, och försökte gå in till demonstrationen. Platsen var avspärrad med kravallstaket och det fanns bara en liten öppning, där flera poliser kom fram och hindrade gruppen.

Jag är nästan säker på att det var hon, det var i alla fall en lång, smal, mycket korthårig kvinna med brun hudfärg.

Så idag blev det ingen årets bild.
Citera
2016-05-22, 17:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker absolut att jag såg Tess Asplund vid Folkets demonstration vid Raoul Wallenbergs torg i Stockholm idag.

Hon,, som jag tror att det var, kom raskt gående, inte ensam utan omgiven av en grupp personer, och försökte gå in till demonstrationen. Platsen var avspärrad med kravallstaket och det fanns bara en liten öppning, där flera poliser kom fram och hindrade gruppen.

Jag är nästan säker på att det var hon, det var i alla fall en lång, smal, mycket korthårig kvinna med brun hudfärg.

Tess är väl typ 160?
Citera
2016-05-22, 17:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

Hon råkade gå förbi och såg helt plötsligt att det var några nazister som höll torgmöte. Då bestämde hon sig för att protestera:

https://twitter.com/FHagberg/status/734372621228363776
Citera
2016-05-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur har du räknat ut antalet "miljoner som gillar bilden"?

Jag utgick från påståendet att 10.000 vänsterextremister gillar bilden. Då blev det ganska precis miljoner andra som gillade bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in