2016-05-22, 11:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Och än idag mördar nazisterna. Varför ska vi inte protestera mot det?
Kan du lista vilka epitet jag klistrat på dig?

Sovjetterrorister vet jag inte ens om jag träffat. En del ryssar har jag stött på. Och nazister har jag träffat en hel del och tvingats att umgås med. Hade jag gjort riktiga val tidigare i livet hade jag kanske sluppit det umgänget. Nu kan jag själv välja. Jag vill inte veta av nazister/rasister/fascister.

Bilden i Borlänge har visat mig att det inte bara behöver vara ett personligt val i min bostad. Jag kan också gå ut på gatan och skaka näven mot dessa våldsdyrkare. Man måste inte leva med nazismen. Det går bra att lämna den rörelsen.

Men det är ju det du inte gör - du tar till gatorna och tycker det är bra.

Så, här är mitt huvud slå på det.

Du kallade mig för huligan och nazist, då jag förklarade Tess beteende.

Du kommer alltid att göra sådant, fram till det att du förstår att de också är människor.

Jag svarade med samma mynt, delvis beroende på att jag blev förvånad över att ditt inlägg fick vara kvar, då det bara innehöll härskarteknik, men att mitt första svar om det blev bortplockat.

Adminsarna här är förmodligen mördarchimpanser som tycker om aggressivitet, men jag tänker inte tillfredställa deras blodlust något mer. Det får du göra.

Berätta mer om hur du hatar nazister och hur du jublar när man hindrar en människa från att uttrycka sig.
Citera
2016-05-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Du kommer alltid att göra sådant, fram till det att du förstår att de också är människor.

Jag svarade med samma mynt, delvis beroende på att jag blev förvånad över att ditt inlägg fick vara kvar, då det bara innehöll härskarteknik, men att mitt första svar om det blev bortplockat.

Adminsarna här är förmodligen mördarchimpanser som tycker om aggressivitet, men jag tänker inte tillfredställa deras blodlust något mer. Det får du göra.

Berätta mer om hur du hatar nazister och hur du jublar när man hindrar en människa från att uttrycka sig.
Varför tycker du synd om nazister?
Citera
2016-05-22, 11:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Varför tycker du synd om nazister?

Varför gör du inte det? Du vet, man tycker synd om allt, men inte du.

Vad är det du har missförstått, och berätta om ditt hat.

Är det bara nazister som skall se upp för dig?
Citera
2016-05-22, 12:05
Medlem
Citat:
Varför gör du inte det? Du vet, man tycker synd om allt, men inte du.

Vad är det du har missförstått, och berätta om ditt hat.

Är det bara nazister som skall se upp för dig?
Varför ska jag visa förståelse för någon som sympatiserar med en människofientlig ideologi?
Och, vilket du inte svarade på, varför gör du det?
Citera
2016-05-22, 12:14
Medlem
Det som stör mig med bilden är att den förs fram som "den modiga kvinnans ensamma kamp mot ondskan" när det i själva verket inte alls är en ensam kamp, det är en erfaren politisk aktivist och hon är omringad av tusentals av hennes egna sort + ett stort polisuppbåd som skyddar henne. Det var helt riskfritt för henne och det är bara ren tur att man råkade få till bilden.
Citera
2016-05-22, 12:22
Medlem
Citat:

Ja, är nazisterna på gatorna måste motståndet också vara det.
Bilden i Borlänge visar att det går alldeles utmärkt att bekämpa nazister utan att kasta sten. Så blotta du gärna din strupe. Det är nazister som mördar eller försöker demonstranter (Mangs och 2 häktade nazister i Malmö), inte tvärtom. Det är nazister som mördar meningsmotståndare (John Hron, Björn Söderberg) Det är nazisterna som mördar och försöker mörda av rasideologiska skäl (Rasistmordet i Klippan och de båda lasermännen, Ausonius och Mangs)
Ibland mördar de av andra skäl (Malexander)

Jag tycker inte motståndarna till nazister ska svara med att kasta sten. Det räcker med en knuten näve. Det demonstrerar bilden i Borlänge med all önskvärd tydlighet. Klockringning i kyrkorna är också något jag förordar. Och organisationer som Exit. Det finns gott om avhoppade nazister som nu bekämpar rasismen. Välkommen du också.

Jag tror inte att de som modererar på flashback är mördarchimpanser.

Jag brukar inte jubla när man hindrar en människa att uttrycka sig. Ingen hindrade nazisterna att uttrycka sig i Borlänge. Men jag tycker illa om rasism/nazism/fascism till stor del för att de rörelserna verkligen inte vill att alla ska få uttrycka sig.
Citera
2016-05-22, 12:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Några tiotusen andra vänsterextremister världen över gillar? Vilken " spridning".

BBC har publicerat den, CNN har gjort det. J.K. Rowling har hyllat Tess Asplund. Den konservativa norska tidningen Aftenposten har publicerat den. Danska tidningen Berlingske Tidene - som betecknar sig själv som borglig - har också haft den på sina sidor. Anrika the Kansas City Star har även den publicerat bilden. Etc etc

'Vänsterextremismen har visst blivit så vanlig att den får betecknas som det normala, och då per definition inte extrem längre.

(Har inga som helst förväntningar att du ska orka läsa en så lång text, men någon annan kanske gör det.)
Citera
2016-05-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
Det som stör mig med bilden är att den förs fram som "den modiga kvinnans ensamma kamp mot ondskan" när det i själva verket inte alls är en ensam kamp, det är en erfaren politisk aktivist och hon är omringad av tusentals av hennes egna sort + ett stort polisuppbåd som skyddar henne. Det var helt riskfritt för henne och det är bara ren tur att man råkade få till bilden.

Det är ungefär också vad som stör Tess själv.
Hon skriver att bilden ljuger
http://www.aftonbladet.se/kultur/article22801319.ab

Jag håller dock inte med dig om att det är riskfritt att protestera mot nazister. De drar sig knappast från att söka upp folk och misshandla dem. Flera avhoppade nazister beskriver verksamheten på det sättet.
http://www.sydsvenskan.se/2014-03-12/avhoppade-hogerextremisten-kim-fredriksson-i-malmo-nazister-gar-till-mollan-fo

Jag är också av den uppfattningen att det är ren tur att det blev en sådan bild. Att den sprids svarar nog till ett utbrett behov av att ha förebilder i kampen mot nazismen.
Citera
2016-05-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
'Vänsterextremismen har visst blivit så vanlig att den får betecknas som det normala, och då per definition inte extrem längre.
Öh, va?

Jag förväntar mig inte att du förstår det här men "extrem" är inte något som betecknar en numerär.

Får ni ingen bildning i dagens skola? Eller är du kanske ett slags troll som bara väntar på att folk skall svara på dina uppenbara dumheter?
Citera
2016-05-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Öh, va?

Jag förväntar mig inte att du förstår det här men "extrem" är inte något som betecknar en numerär.

Får ni ingen bildning i dagens skola? Eller är du kanske ett slags troll som bara väntar på att folk skall svara på dina uppenbara dumheter?

Öh, va? Är din slutsatsen att alla som tycker illa om nazister är extrema? J:K Rowling, Jimmie Åkesson, Malena Ernman, Eva Olsson. Lars Nilsson, Mehmet Fattah, Clive Andersson.
Citera
2016-05-22, 13:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Öh, va?

Majoriteten kan inte vara extrem, då blir den ju normal. 'Dagens skola' din fåne. När jag avslutade mina studier gick du fortfarande och höll mammas hand på väg till dagis.
Citera
2016-05-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Majoriteten kan inte vara extrem, då blir den ju normal. 'Dagens skola' din fåne. När jag avslutade mina studier gick du fortfarande och höll mammas hand på väg till dagis.
Du verkar helt ha missförstått vad "extrem" betyder. Det är ett relationellt begrepp som alls inte har med antalet individer att skaffa.

Men som sagt så skriver du förmodligen bara som du gör för att provocera.

Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Öh, va? Är din slutsatsen att alla som tycker illa om nazister är extrema? J:K Rowling, Jimmie Åkesson, Malena Ernman, Eva Olsson. Lars Nilsson, Mehmet Fattah, Clive Andersson.
Varför du skriver vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in