2016-05-18, 12:00
  #33433
Medlem
polisensbestiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Ja på båda.

Tack, jag undrade samma som hans första fråga.
Har godkänt i 3 av de gymnasiekurser som motsvaras basår, men det ska alltså inte sabba mina chanser för att komma in?
2016-05-20, 14:45
  #33434
Medlem
Började studera vt 15 och har sen dess klarat 52,5 hp. Kommer jag få csn till hösterminen eller är jag körd?
2016-05-20, 16:31
  #33435
Medlem
codemeds avatar
Jag går sista året på högskolan och kommer ej hinna med att lämna in mitt examensarbete för opponering om några dagar. Kan detta medföra strul med CSN, då jag fått pengar för denna kurs under hela våren?

Kan tillägga att kursen är på distans och jag har varit registrerad hela vårterminen.
__________________
Senast redigerad av codemed 2016-05-20 kl. 16:35.
2016-05-20, 22:39
  #33436
Medlem
Loxuss avatar
Går det att söka nytt CSN om man har obetalda skulder till CSN sen tidigare?
2016-05-21, 09:39
  #33437
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Började studera vt 15 och har sen dess klarat 52,5 hp. Kommer jag få csn till hösterminen eller är jag körd?

Troligtvis inte, har du sökt för 100% studier ska du på 3 terminer ha fixat 90 hp, du har fått typ 58% godkänt vilket är långt under kravet på 75%, (första läsåret räcker det med 62% godkänt). Personligen tycker jag inte du förtjänar csn heller, om du inte klarar att kolla upp en sånhär enkel sak själv
2016-05-21, 13:00
  #33438
Medlem
En snabb fråga angående CSN. Det står att man under sina första 40 veckor(första året av heltidsstudier) måste samla ihop 62.5 poäng för att fortsatt få CSN för att sedan samla ihop 75 procent resterande år. Om man studerat ett annat program på en annan skola för flera år sedan, gäller fortfarande 67.5 procent regeln för första året eller blir det automatiskt 75procent direkt då?

Tack på förhand.
2016-05-21, 13:25
  #33439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
Troligtvis inte, har du sökt för 100% studier ska du på 3 terminer ha fixat 90 hp, du har fått typ 58% godkänt vilket är långt under kravet på 75%, (första läsåret räcker det med 62% godkänt). Personligen tycker jag inte du förtjänar csn heller, om du inte klarar att kolla upp en sånhär enkel sak själv

3 terminer har jag läst ja och efter första året ska man klara minst 40 hp av 60 möjliga vilket jag gjorde också, borde jag inte då få en till termin på mig för att klara gränsen för andra läsåret?
2016-05-21, 15:46
  #33440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daelh
En snabb fråga angående CSN. Det står att man under sina första 40 veckor(första året av heltidsstudier) måste samla ihop 62.5 poäng för att fortsatt få CSN för att sedan samla ihop 75 procent resterande år. Om man studerat ett annat program på en annan skola för flera år sedan, gäller fortfarande 67.5 procent regeln för första året eller blir det automatiskt 75procent direkt då?

Tack på förhand.
Någon?
2016-05-21, 18:00
  #33441
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daelh
En snabb fråga angående CSN. Det står att man under sina första 40 veckor(första året av heltidsstudier) måste samla ihop 62.5 poäng för att fortsatt få CSN för att sedan samla ihop 75 procent resterande år. Om man studerat ett annat program på en annan skola för flera år sedan, gäller fortfarande 67.5 procent regeln för första året eller blir det automatiskt 75procent direkt då?

Tack på förhand.

75 procent direkt.
2016-05-21, 18:37
  #33442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Började studera vt 15 och har sen dess klarat 52,5 hp. Kommer jag få csn till hösterminen eller är jag körd?

Hur många hp sökte du csn för senaste ansökan och hur många klarade du under den perioden?
2016-05-21, 22:06
  #33443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Hur många hp sökte du csn för senaste ansökan och hur många klarade du under den perioden?

Ansökte förra sommaren. Heltid, alltså 40 veckor. Sen dess har jag klarat 20 poäng.
2016-05-21, 23:42
  #33444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Ansökte förra sommaren. Heltid, alltså 40 veckor. Sen dess har jag klarat 20 poäng.

20 av 60hp alltså. Du behöver alltså klara 25 till innan du kan få csn igen.

För övrigt en fråga du skulle kunna få svar på efter ett snabbt csn samtal..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in