Hej!
Jag går just nu sista året på en kandidatutbildning och har i nuläget ett par ofärdiga kurser pga personliga problem. Jag kommer inte att hinna ordna det till examen. Detta innebär såklart att jag inte kan hämta ut min examen än på ett tag och det har jag accepterat. Jag har dock ett par funderingar angående hur jag skall gå tillväga här och information har varit klurigt att få tag i. Det handlar inte bara om CSN men tror att denna post passar in bra här ändå. Hoppas jag på att några upplysta kan hjälpa mig!
Det är nu på sista året som saker har gått snett för mig och i nuläget kommer jag inte upp i CSN-spärren för framtida studier. Detta skulle inte vara ett problem ifall det vore tentor jag behövde fixa, men jag saknar några labbar på en kurs som går om igen nu till hösten. Jag tänker ta upp detta med studievägledare och skicka mail till kursansvarig ifall jag bara kan slinka in på kursen och komplettera mina labbar.
Den andra kursen jag behöver komplettera går endast på vårterminen, och labbarna jag har på hösten måste bli klara för att jag skall kunna få CSN. Har endast råd att gå en termin utan studiestöd.
Jag hade tänkt ansöka om studieuppehåll under hösten för att behålla min studentlägenhet. Kan man fortfarande delta i labbar då som oanmäld? Jag har omanmält mig till kursen också som plan B, ifall jag av någon anledning inte skulle få komplettera mina labbar. Hur skulle CSN se på poäng man har samlat in från en kurs man har gjort om? Har hört att de inte godtar de poängen.
Slutligen lite off-topic, men blir de griniga vid antagning till master om man hade kurser som släpade på kandidaten? Hoppas såklart inte att detta sabbar mina chanser allt för mycket sedan när jag har styrt upp allt elände
Tacksam för svar!