Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-21, 05:42
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healthymisslizzy
Hur pass säker är Trump egentligen? Han bär skottsäker väst under kostymen, men vad säger att någon galning inte kan komma till hans rally och blåsa skallen av honom? Eller under hans president-tal när folk är provocerade och desperata?
Allt kan förstås hända. Men om det nu är så sannolikt att han blir mördad varför hände det inte igår då? Eller i förrgår?

Tidsandan är emot attentat. Det är old school. Istället försöker hans fiender med alla tänkbara legala knep.

My two cents.
2016-05-21, 06:04
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Hur pass säker är Trump egentligen? Han bär skottsäker väst under kostymen, men vad säger att någon galning inte kan komma till hans rally och blåsa skallen av honom? Eller under hans president-tal när folk är provocerade och desperata?
Ingen kommer nära honom med metallföremål på hans rallyes. Det är inte Sverige, svängdörrarnas land Inget är ju 100%-igt men på ett rallye skulle i så fall hotet komma inifrån, fast han är garanterat mer omtyckt av sina Secret Service män än vad Hillary är av sina
Gick in och googlade Secret Service Hillary,,,, ja det var det jag förstod lol
http://www.thepoliticalinsider.com/secret-service-agent-says-good/
Senast redigerad av AkeTheSnake 2016-05-21 kl. 06:08.
2016-05-21, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Läst en del i tråden och ni som skriver verkar väldigt insatta, kan dock inte påstå att jag är det. Gillar dock många sidor hos Trump, någon som är anti invandring, islam o.s.v. har alltid min support. Tidningarna i Sverige skriver mycket om hur dåligt det skulle vara för Europa och Sverige om Trump vann, ska man ta det med den vanliga nypan salt eller ligger det något i det? Hoppas ändå att han vinner och att Europa och Sverige får sina motsvarigheter med tiden, så att vi kan avsluta detta fiasko till experiment som vi hållit på med det senaste 40 åren.

ja ta det med en nypa salt, gillar man sunt förnuft och en bra ekonomi så är trump rätt person att heja på. det som sker är ett fenomen som vi kanske bara kommer få se en gång under våran livstid, finns ingen anledning till att inte hoppa på!
2016-05-21, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nu har jag tittat på intervjuer av den här Gary Johnson, och det förändrar bilden helt.

Vi kan glömma bort honom, han kommer att få nån sketen procent precis som i förra valet. Mannen framstår som tokigare än både Sanders och Kasich.

Jag drog fram hans namn eftersom det var spelteoretiskt intressant, eftersom han representerade ett Third Party som hade tillgång till alla 50 staterna. Borde egentligen ha varit högintressant för etablissemanget att lägga sin tyngd bakom. Men när man har lyssnat på honom förstår man varför de inte gör det. Och vi har ju inte hört ett knyst om honom, eller hur?

Och eftersom NeverTrump-gänget är värdekonservativa och Gary Johnson tillhör tokvänstern med drogliberalism, fri abort och gay marriage, så är risken minimal att han tar röster från Trump.

En ideologiskt korrekt libertarian som öppnar gränserna på ännu mer vid gavel än vänsterliberalerna. Nej tack!

nej men precis, det är lite så jag tänker också. det hjälper inte direkt att rösta in någon som kommer fortsätta med samma skit i princip. visst kanske lite bättre ekonomiskt, om johnson säger sanningen om sin "balanserade budget" i new mexico. (new mexico är såklart svinblått så det blir lite som när kasich försöker förklara hur bra han har skött ohio eller hur? som typ står i ruiner snart tack vare hans totalt inkompetenta ekonomiska policies haha)

never trumparna letar efter ett 3rd party, jaha vad tänker dom då? jo libertarian party såklart eftersom att mitt romney och bill kristol's försök failade så hårt. ingen i libertarian party gillar dom heller så som det verkar.

sen vet jag inte hur stabilt det låter att sätta in en president som röker på hela tiden, lite dåligt läge för det nu!

sen vet du koch bröderna? (c*ck brothers som vissa libertarianer kallar dom) ryktas om att dom slängt in 10 mille i johnson, och libertarianerna jag skrivit med överväger att rösta trump bara för den saken. hoppa skepp i general alltså.
Senast redigerad av Molon.labe 2016-05-21 kl. 08:01.
2016-05-21, 09:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Hoppas verkligen inte att han väljer Gingrich eller Corker. Mitt personliga val skulle falla på Walter Jones från North Carolina, hängiven anti-interventionist och en fiende till neo-con fraktionen inom republikanerna och han är allierad med far och son Paul. Ett långskott till att bli VP men ändå.

The ten-term Republican famously transformed from the man behind the anti-French “freedom fries” crusade into one of the most passionate opponents of the Iraq war in Congress.

Jones went on to oppose future proposed military interventions in Libya and Syria; support strategic withdrawal from Afghanistan; contemplate cuts in the Pentagon budget; push for greater oversight of National Security Agency surveillance; vote against extensions of the Patriot Act.

http://nationalinterest.org/feature/walter-jones-the-future-the-republican-party-10393

Det vore onekligen ett bättre val. Eller varför inte Rand Paul om han vill få stöd från libertarianska och icke-interventionistiska väljare? Men han kanske inte är intresserad av jobbet.

Annars tror jag som jag skrev tidigare i tråden att Trump behöver en kvinna om han vill vara säker på att slå Clinton. Helst en moderat kvinnlig republikan som Susan Collins, som kan locka en del demokrater och oberoende väljare.
2016-05-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Så NRA med sina sex miljoner medlemmar har nyss endorsat Trump. Visst, majoriteten av dessa är nog redan republikaner, men det är ändå ett starkt och viktigt endorsement. Speciellt då många tvekat över Trumps faktiska syn på andra tillägget.

Det här var dessutom det tidigaste de någonsin endorsat någon!
Normalt så väntar de till Oktober eller så.

Hans tal under NRA-eventet är ett av de bästa jag sett(har sett många )
https://www.youtube.com/watch?v=1iST5oUPNAA
2016-05-21, 10:45
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Tycker inte att det låter likt Trump, men klart det är han. Samma accent, samma sätt att formulera sig, samma påståenden om vilken sann charmör han är, osv. Lite kul också att han valde namnet John, två gånger om dessutom, han spelade både John Miller och John Barron. Det är lustigt i sig, eftersom John är hans mellannamn. Donald John Trump.

Och hans son med Melania heter Barron Trump
2016-05-21, 12:02
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
If Bernie doesn't win, I am going to start a Super-PAC called "Democrats for Trump"
https://www.youtube.com/watch?v=C7s8LRHLEUY

Intressant att höra från en Sanders strateg (nämns aldrig på vilken nivå, men han har varit med på 130 rallies) hur mycket de inom den falangen av Demokraterna verkar hata Clinton.
2016-05-21, 12:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Visst, du vet ju naturligvis bättre än dom som det handlar om.

Säger jag inte men han var fortfarande en nära vän till Clinton Familjen fram tills i år, han bör ha vetat om den påstådda (återigen så är jag inte tillräckligt insatt för att säga om det skedde en våldtäkt eller inte som Bill Clinton är ansvarig för) våldtäkten innan han kastade ur sig kommentaren.

Frågan är väl i slutändan hur många vänner och kontakter han riskerar att tappa om han inte blir USAs nästa president efter detta race.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Naturligtvis så sväljer trådens Donald Trump hatare allt som CNN sprider.

Fast han har erkänt att det är ett av hans alias under ed för X antal år sedan, som sagt det spelar ingen roll vad han har sagt som det aliaset osv utan det är hur han har reagerat i dagsläget över att det tas upp, jag säger själv att det troligen inte kommer att påverka honom i det långa loppet men att han framstår lite som en clown som inte säger att det var ett (dåligt) skämt och att det tillhör det förflutna, speciellt då han skulle ha kunnat tjäna på att erkänna det då han hade lätt kunnat använda det som ett bevis för att han har lämnat det livet osv.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-05-21 kl. 12:11.
2016-05-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Och hans son med Melania heter Barron Trump
Underbart

Men Barron var född 2006, samtalen ringdes 15 år innan det. Men det är ändå en bra slump, Barron är säkert ett namn som betytt något för honom.
2016-05-21, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast han har erkänt att det är ett av hans alias under ed för X antal år sedan, som sagt det spelar ingen roll vad han har sagt som det aliaset osv utan det är hur han har reagerat i dagsläget över att det tas upp, jag säger själv att det troligen inte kommer att påverka honom i det långa loppet men att han framstår lite som en clown som inte säger att det var ett (dåligt) skämt och att det tillhör det förflutna, speciellt då han skulle ha kunnat tjäna på att erkänna det då han hade lätt kunnat använda det som ett bevis för att han har lämnat det livet osv.
Han tvingar media och andra nyttiga idioter (dig) att diskutera en skitsak. Väljarnas minne är inte obegränsad; när media påminner om/ lyfter upp en sak, glömmer väljarna en annan. Och vem vinner på att det lyfts upp bara småsaker?

2016-05-21, 12:33
Medlem
Det blir svettigt för Trump och Hillary om det inte visar sig vara en terrorist handling.

De borde packa väskorna båda två, väldigt konstigt att båda två var så snabba med att säga att det var en terrorist handling. Som att de tävlade i vem som är starkast och snabbast mot terrorism.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22858035.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in