Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Nu har jag tittat på intervjuer av den här Gary Johnson, och det förändrar bilden helt.
Vi kan glömma bort honom, han kommer att få nån sketen procent precis som i förra valet. Mannen framstår som tokigare än både Sanders och Kasich.
Jag drog fram hans namn eftersom det var spelteoretiskt intressant, eftersom han representerade ett Third Party som hade tillgång till alla 50 staterna. Borde egentligen ha varit högintressant för etablissemanget att lägga sin tyngd bakom. Men när man har lyssnat på honom förstår man varför de inte gör det. Och vi har ju inte hört ett knyst om honom, eller hur?
Och eftersom NeverTrump-gänget är värdekonservativa och Gary Johnson tillhör tokvänstern med drogliberalism, fri abort och gay marriage, så är risken minimal att han tar röster från Trump.
En ideologiskt korrekt libertarian som öppnar gränserna på ännu mer vid gavel än vänsterliberalerna. Nej tack!
nej men precis, det är lite så jag tänker också. det hjälper inte direkt att rösta in någon som kommer fortsätta med samma skit i princip. visst kanske lite bättre ekonomiskt, om johnson säger sanningen om sin "balanserade budget" i new mexico. (new mexico är såklart svinblått så det blir lite som när kasich försöker förklara hur bra han har skött ohio eller hur? som typ står i ruiner snart tack vare hans totalt inkompetenta ekonomiska policies haha)
never trumparna letar efter ett 3rd party, jaha vad tänker dom då? jo libertarian party såklart eftersom att mitt romney och bill kristol's försök failade så hårt. ingen i libertarian party gillar dom heller så som det verkar.
sen vet jag inte hur stabilt det låter att sätta in en president som röker på hela tiden, lite dåligt läge för det nu!
sen vet du koch bröderna? (c*ck brothers som vissa libertarianer kallar dom) ryktas om att dom slängt in 10 mille i johnson, och libertarianerna jag skrivit med överväger att rösta trump bara för den saken. hoppa skepp i general alltså.