2016-05-19, 21:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
En upprepning av första säsongen hade ju inte heller varit så jävla roligt, man måste ju förnya sig. Men man kunde ju ha gjort det på ett annat sätt. Allt är ju inte dåligt med 2:a säsongen, den har absolut ett par guldkorn men inte så många. L-G är en av min absoluta favoriter verkar vara en riktigt skön kille.

Det är sant. LG är självklar och jag uppskattar verkligen förra avsnittet där Emanuel var i fokus.
Däremot gillar jag inte att 1/3 av programtiden tas upp av kändisdomare och arrangörer. Hela det där inslaget med Linus Svenning kändes bara krystat och onaturligt. Som om man läste ett manus. Syftet verkade bara vara att ge Linus nån slags möjlighet till upprättelse, dvs ren pr-verksamhet.
Johnnys åtal kändes heller inte nödvändigt att ta upp, det blev bara konstigt.
Citera
2016-05-19, 21:43
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Avsnitten borde åtminstone vara i 45 minuter, helt sjukt vad stressat allting är.

Vad hände i slutet egentligen? Karaokevärden på sjukhus etc.

Bra fråga. Bråk och sjukhusbesök.
Det var ju en del av slutet och inte som trailer till nästa veckas avsnitt som verkar handla om annat. Väldigt märkligt redigerat.
Citera
2016-05-20, 21:12
Medlem
paperboy85s avatar
Vilken flashbackare var det som anmälde Johnny för spritförsäljning? Under en eventuell tredje säsong antar jag att vi inte får se till honom, om de inte håller en deltävling inifrån Kumla-fängelset. Nej, men för att vara seriös så är det lätt att förstå hans irritation under senaste avsnittet.

"Glöm inte sparbössan här framme, där lägger man i nå'ra slantar ooch alla pengarna kommer att gå till... eh... vinnaren i finalen" Där var det nära att Johnny försa sig.

David Batra hade utan någon som helst ansträngning kunnat göra en felfri imitation av Daniel, inte bara ser de ut som bröder, men de har även ett väldigt snarlikt sätt att tala och föra sig på.
Citera
Strychnos avatar

Moderatormeddelande

Postat av Strychno 2016-05-20, 22:39
Medlem
Tråden är nu åter på plats i vanliga forumet.
Men om det blir fortsatta OT diskussioner och trams som inte har med programmen att göra så kommer tråden eventuellt att flyttas tillbaka till TV-kommentatorerna permanent.

Notera att det är Off Topic att diskutera saker med programdeltagare i tråden om sådant som inte har med programmen att göra, dvs om deras privatliv utanför programmen.

/Moderator.
2016-05-20, 23:27
Medlem
Lars-G-Nilssons avatar
Jag vill passa på att tacka för alla gratulationer!
Det värmer mitt hjärta att veta att ni finns här för mig.
Självklart är jag tacksam för att jag har fått tävla med alla dessa fina människor som så utlämnande sjunger ut sina känslor i denna tv-sända tävling. För det gav mig rejäl utmaning, men det gav utdelning.
Hoppas ni följer serien så att ni inte missar finalen!
Ha en underbar helg! 💖
Citera
2016-05-21, 00:23
Medlem
JerryCottons avatar
Fokus bör ju vara på de "ursprungliga" deltagarna, Stoffe, Emanuel o.s.v. och deras liv och leverne.
L-G är dock en ny, trevlig bekantskap.

Tråkigt med sådana som aktivt söker TV-tid, som David Batra-mannen.
Citera
2016-05-21, 00:35
Medlem
Lars-G-Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Fokus bör ju vara på de "ursprungliga" deltagarna, Stoffe, Emanuel o.s.v. och deras liv och leverne.

Tack så jättemycket! 💖
Jag försökte vara mig själv i hela serien och verkligen sjunga från hjärtat.
Om det blir en tredje säsong vill jag gärna vara med igen för att förgylla programmet än en gång, men då utan att tävla.
Citera
2016-05-21, 00:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-G-Nilsson
Tack så jättemycket! 💖
Jag försökte vara mig själv i hela serien och verkligen sjunga från hjärtat.
Om det blir en tredje säsong vill jag gärna vara med igen för att förgylla programmet än en gång, men då utan att tävla.

Det är tråkigt att du inte vill tävla igen men du ska självklart göra det som känns bäst för dig.
Förhoppningsvis får vi se dig i programmet ändå
Citera
2016-05-21, 08:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Vad är det som gör så programmet så intressant??

Jag har ibland hamnat i programmet, försökt förstå tjusningen i det.
Men hittar inget, så jag bläddrar bara förbi det efter 10 min, ändå bor jag inte så långt i från Klippan.
Citera
2016-05-21, 12:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vad är det som gör så programmet så intressant??

Jag har ibland hamnat i programmet, försökt förstå tjusningen i det.
Men hittar inget, så jag bläddrar bara förbi det efter 10 min, ändå bor jag inte så långt i från Klippan.

Tror du får börja med att se det från början för att förstå det hela. Hela avsnitt, inte bara glimtar.
Alla gamla avsnitt ligger upp på SVT play.
http://www.svtplay.se/video/8590480/klippans-karaokecup/klippans-karaokecup-sasong-2-svt-2

I ärlighetens namn trodde jag när jag började att kolla att det mest skulle handla om porträttering av en massa "konstiga" människor, mer eller mindre lyteskomik således. I takt med att man såg avsnitten så började man ju dock att känna för dessa människor, få sina favoriter, se deras värme och gemenskap osv. Det är väl det som är "hemligheten" (även om det dock kan balansera till lyteskomik ibland).
Citera
2016-05-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Det är ett bra underhållnings program
Och det är inte personerna som tävlar
Som bestämmer vad som ska komma med
I tv. Så lägg ner din avundsjuka
Citera
2016-05-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Vilken flashbackare var det som anmälde Johnny för spritförsäljning? Under en eventuell tredje säsong antar jag att vi inte får se till honom, om de inte håller en deltävling inifrån Kumla-fängelset. Nej, men för att vara seriös så är det lätt att förstå hans irritation under senaste avsnittet.

"Glöm inte sparbössan här framme, där lägger man i nå'ra slantar ooch alla pengarna kommer att gå till... eh... vinnaren i finalen" Där var det nära att Johnny försa sig.

David Batra hade utan någon som helst ansträngning kunnat göra en felfri imitation av Daniel, inte bara ser de ut som bröder, men de har även ett väldigt snarlikt sätt att tala och föra sig på.

Daniel är en super duktig personlighet
Som kämpat hårt för sin musik och skriver
Egna låtar. Han e grym och vi är många
Som följer honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här