2016-05-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Det är frågan och ännu sjukare är det att i stort sett alla som intervjuat honom inte ifrågasatt hans historier. Vissa, som tex journalisten från resumé har sagt att han sett bevis på OS-vinst men ingenstans står detta i några register. Det sjuka är hur många som försöker kapitalisera på hans lögner helt och hållet utan konsekvenser. Problemet att hand mytomani verkar ha smittat av sig på folk som arbetet med honom.
Ett OS-guld är ju så lätt att kolla upp. Lågt att uppmuntra någons mytomani för ett politiskt syfte. De skickar signaler att det är okej att ljuga och han kommer fortsätta. Vad är nästa grej? Förste arab på månen?
Citera
2016-05-20, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ett OS-guld är ju så lätt att kolla upp. Lågt att uppmuntra någons mytomani för ett politiskt syfte. De skickar signaler att det är okej att ljuga och han kommer fortsätta. Vad är nästa grej? Förste arab på månen?

Det talas om i en Dn-artikel om att man vill göra en film om hans liv. Alla dom som minns Josef Fares snyftfilm "Zozo" vet hur äckligt politisera denna blatte är. Dock känns det som att Fares är mycket väl medveten om denna mytomans mytomani vilket tyder på att han är osäker om filmen ska bli verklighet eller inte. Men jag kan bara tänka mig vilkem propagandafilm det skulle bli. Han är en sån hjälte att han födde sig själv och att det var han som gav upplysningar om var Saddam gömde sig. The sky is the limit när det kommer till lögnande araber.
Citera
2016-05-20, 18:52
Medlem
pinpans avatar
Jag är jäkligt trött på ICA-stig, han verkar också vara en bluff.

Aldrig sett honom ute i någon butik.
Citera
2016-05-20, 18:56
Bannlyst
Lögnerna tar aldrig slut. Efter ytterliggare lite grävande så har det framkommit att vår Tariq även varit en professionell ryttare LOL!

Ingenstans i denna artikel tas fängelsestraff en eller dödstraff upp eftersom den är gjord av araber och dessa hade troligtvis synat honom på plats. Han påstår även att han har vunnit stora priser i Italien och varit någon typ av chef för den jordanska statsteatern. Och allt detta samtidigt som han var jagad av Iraks säkerhetspolis eftersom han lyckades "snacka sig ur" ett dödstraff och var nu jagad.

http://alkompis.se/طارق-الخزاعي-لـ-الكومبس-أعِدُ-جمهوري-595/
Citera
2016-05-20, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinpan
Jag är jäkligt trött på ICA-stig, han verkar också vara en bluff.

Aldrig sett honom ute i någon butik.

Det handlar inte om karaktären "Karim" utan historien handlar om skådespelaren Tariq Alkhizai och hand lögner. Hade det handlat om en fiktiv person så hde man inte brytt sig men nu försöker man utmåla personen Tariq som någon arabisk hjälte.
Citera
2016-05-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Jag tror faktiskt att han och de driver med stereotypen blattig förortsgubbe som berättar om när han var kungen i sitt hemland.

De får gärna visa fjantiga bögiga löjliga invandrare i reklamen. Det blir ett väldigt effektivt verktyg för att hjärntvätta deras barn till att bete sig likadant. Om de är dumma nog att titta på tv.

Hjärntvätt sker genom repetition, det är därför reklam fungerar. Du stör dig på att den avbryter hela djävla tiden men sen väljer du ändå produkten som du sett flest gånger.
Nej, efter en jul för många år sen svor jag heligt att aldrig köpa ett golv från Forbo-Forshaga.
Djävlar i mig vad det var repitittion, minns du den, när nån djävel (direktörens barn?) gjorde olika balla grejor? Så sa de att det har lagt X antal forbo forshaga golv under tiden de nu surfade efter helikoptrar eller va tusan det var. Naturligtvis har jag ändå ett djälva Forbo-Forshaga golv, men det har ju min hyresvärd lagt in före jag flyttade in.

Jag blev så förbannat irriterad. Samma med Coca Cola numer, jag vill inte betala för skiten trots att det är en rätt unik smak som är skitgod då och då tar det emot att köpa något från Coca cola company överhuvudtaget. Jag har nästan en lista på kända produkter från Unilever, Nestle, etc. jag bara köper när de är fett nedsatta i pris och därmed blir OK. Billigare än Eldorado typ.
Citera
2016-05-20, 19:02
Bannlyst
Han verkar skriva en arabisk blogg med mängder av inlägg. Kan bara tänka mig vilka smaskiga lögnarhistorier som finns här. Perfekt med lite kvällsläsning.

http://www.alnoor.se/author.asp?id=558
Citera
2016-05-20, 19:30
Medlem
BlackIncs avatar
Jag hittar inte en enda OS-medalj för Irak i fäktning. Inget guld, silver eller brons....

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Olympic_medalists_in_fencing_(men)
Senast redigerad av BlackInc 2016-05-20 kl. 19:38.
Citera
2016-05-20, 19:45
Medlem
Citat:
Nu ser jag ju att du trollar för ingen kan vara så pantad att man jämför lite ljugande i CV med att konstant hitta på fantastiska historier och dra dom i TV framför hela befolkningen dag ut och dag in. Du trodde de va samma sak att fäktas på hobbynivå/lära sig fäktas som att det är att vinna OS. Du får det att låta dom att det inte alls är konstigt att någon som vunnit OS inte finns med i registren.

Hade det som sagt handlat om en fiktiv historia så hade det inte spelat någon roll men nu vill man försöka få det att låta som att han verkligen varit med om allt detta och de försöker genom detta skapa sympatier för flyktingar trots att denna Tariq inte ens var en flykting från första början. Läs alla artiklar och mina analyser så får du se varför det är angeläget med att syna denna mytomans lögner. Man försöker normalisera arabens kontanta ljugande och grandiosa inställning gentemot sitt värdfolk. Man säger med andra ord klart och tydligt att allt är byggt på riktiga händelser.

Så om jag ljuger för min arbetsgivare och säger att jag har en utbildning som teknisk ritare så är det mer okej än om jag går ut i pressen och säger att jag minsann vann Lets dance?

Gissa vilket jag kan bli dömd för och vilket jag inte kan bli dömd för?

Snart påstår du väl att Borat egentligen heter Sacha Baron Cohen också och att denne skapade sig personan Ali G som lurade i amerikanska senatsmedlemmar att han var just Ali G.

Nå, vad gör vi med lögnhalsen Fassbender egentligen?
Citera
2016-05-20, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Så om jag ljuger för min arbetsgivare och säger att jag har en utbildning som teknisk ritare så är det mer okej än om jag går ut i pressen och säger att jag minsann vann Lets dance?

Gissa vilket jag kan bli dömd för och vilket jag inte kan bli dömd för?

Snart påstår du väl att Borat egentligen heter Sacha Baron Cohen också och att denne skapade sig personan Ali G som lurade i amerikanska senatsmedlemmar att han var just Ali G.

Nå, vad gör vi med lögnhalsen Fassbender egentligen?

Sluta gå OT och håll dig till ämnet. Kolla igenom hans blogg och läs lite vad ha skriver om du inte har något bättre för dig
Citera
2016-05-20, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInc
Jag hittar inte en enda OS-medalj för Irak i fäktning. Inget guld, silver eller brons....

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Olympic_medalists_in_fencing_(men)

Har även letat efter hans namn inom irakisk fäktning men har inte fått någon som helst träff. Skrivit namnet både med latinska och arabiska bokstäver men det finns inte ett skvatt. Väldigt konstigt då han snackar underverk inom fäktning till svensk media men till arabisk media är snacket mycket mer nedtonad och inriktat på hans olika pjäser (prisbelönta i Italien, men finns inga bevis) snarare än fäktning.

Han finns heller inte någonstans som fotbollsproffs och ingenstans står det något om honom som professionell ryttare. Denna människa är verkligen sjuk.
Senast redigerad av affekaffe 2016-05-20 kl. 19:59.
Citera
2016-05-20, 19:58
Medlem
Citat:
Sluta gå OT och håll dig till ämnet. Kolla igenom hans blogg och läs lite vad ha skriver om du inte har något bättre för dig

Det är du som påpekat gång på gång att hans rövarhistorier är värre än att ljuga på ett cv eller dylikt. Stå för att du tycker att det är obehagligt att han sagt saker som är mer eller mindre sanna men försök inte få dem att låta värre än vad det är.

Sen ryktas det att Meryl Streep och Meg Ryan egentligen heter NÅT HELT ANNAT. De har alltså HITTAT på sina skådisnamn. De har ljugit för hela världen.

Ska vi avsky denne man så ska vi avsky honom av rätt anledningar.

Läste i en artikel att han även har dykarlicens, nån som kan bekräfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in