Citat:
Ursprungligen postat av
Grävulen
Jag tror faktiskt att han och de driver med stereotypen blattig förortsgubbe som berättar om när han var kungen i sitt hemland.
De får gärna visa fjantiga bögiga löjliga invandrare i reklamen. Det blir ett väldigt effektivt verktyg för att hjärntvätta deras barn till att bete sig likadant. Om de är dumma nog att titta på tv.
Hjärntvätt sker genom repetition, det är därför reklam fungerar. Du stör dig på att den avbryter hela djävla tiden men sen väljer du ändå produkten som du sett flest gånger.
Nej, efter en jul för många år sen svor jag heligt att aldrig köpa ett golv från Forbo-Forshaga.
Djävlar i mig vad det var repitittion, minns du den, när nån djävel (direktörens barn?) gjorde olika balla grejor? Så sa de att det har lagt X antal forbo forshaga golv under tiden de nu surfade efter helikoptrar eller va tusan det var. Naturligtvis har jag ändå ett djälva Forbo-Forshaga golv, men det har ju min hyresvärd lagt in före jag flyttade in.
Jag blev så förbannat irriterad. Samma med Coca Cola numer, jag vill inte betala för skiten trots att det är en rätt unik smak som är skitgod då och då tar det emot att köpa något från Coca cola company överhuvudtaget. Jag har nästan en lista på kända produkter från Unilever, Nestle, etc. jag bara köper när de är fett nedsatta i pris och därmed blir OK. Billigare än Eldorado typ.