Min gubbe är primärt driven åt singelskottvapen så har ammunition till vansinne och väldigt sällan jag behöver byta vapen, provat automatvapen tyckter inte dom flesta gör nån skada direkt, spray'n'pray är helt ok men minigun värdelös.
Min gubbe är primärt driven åt singelskottvapen så har ammunition till vansinne och väldigt sällan jag behöver byta vapen, provat automatvapen tyckter inte dom flesta gör nån skada direkt, spray'n'pray är helt ok men minigun värdelös.
Singel, utan tvekan. Siktar man lite så kan man göra mängder av skada och man har massor av räckvidd. Blir det up close and nasty drar man ut sin hagelsprakare och totalmördar allt.
Min favorit är en assault rifle fullt uppgraderad med ljuddämpare, holy smokes vad man pöwnar med den, även single shot kan man skjuta riktigt snabbt och stabilt.
Känner mig lite peppad inför far harbor, det ser lovande ut. Har inte rört spelet sedan jag spelade igenom mainstoryn, köpte automatron här om dagen och tänkte dra igenom det innan far harbor.
Antar att man drar igenom automatron ganska snabbt, det är ingen stor dlc va?
Far Harbor lever upp till förväntningarna. Kommer att ta ett bra tag att spela klart eftersom alla ursprungliga settlements i 'the commonwealth' fortsätter att bli attackerade... Så jag hinner liksom inte uträtta särskilt mycket på 'the island' innan jag måste sprinta hem igen.
Kan någon vänlig själ svara på hur det egentligen funkar med settlements och deras defense? Jag trodde att man kunde gardera sig mot att bli attackerad genom att "överdriva" turrets etcetera men för allt vad jag kan uppfatta så är det ändå bara en tidsfråga innan bosättningen blir attackerad..
Fallout 4 har fortfarande sina svagheter på marginalen. Krashar fortfarande alldeles för ofta (över huvud taget) när man använder VATS.
Sedan tycker jag det är lite dåligt att Institutets politik inte går att ändra på.. Jag menar: Jag är chef för institutet och the minutemen och jag har sett till att alla commonwealth-settlements är fullt utbyggda.. lik förbannat så håller institutet på att infiltrera settlements.. det är liksom.. malplacerat..
Samma sak med borgmästare McDonough.. Vad fan ska man hämta hans rapporter för när syntharna promenerar omkring nere på stan i öppen dager?
Jag önskar att man faktiskt fick ha det där "policy-snackat" som Evan Watson tjatar om hela tiden.
Kul förresten att Evan och gänget även ger en uppdrag på "The Island". Det var en positiv överraskning.
Sista frågan: Precis när jag startade Far Harbor så såg jag i ögonvrån att alternativet "Tell the institute" fladdrade förbi i övre högra hörnet, som en typisk "optional quest" - men hur jag än försöker så finns det ingen dialog (i Institutet) för att varsko dem om faktumet att det finns en Synth-by på the Island.
Jag antog att det var SRB man skulle gå till, men asiaten skickar mig bara till Diamond City som vanligt.
Är det någon som kommit längre just med detta?
Senast redigerad av D-Reign 2016-05-20 kl. 19:39.
Bosättningarna blir alltid attackerade förr eller senare. Det som är jävligt irriterande är det faktum att även fast du i praktiken har tryckt in Sentry´s av grövre slag på alla passande ställen så kommer du likt förbannat att råka ut för det förtretliga att bara för att du gav fasen i att ila dit i full fart så fort larmet gick så blev resultatet det att anläggningen ifråga misslyckades med sitt försvar. Vid ett annat tillfälle så går det däremot bra att låta bli larmet. Jag har som värst råkat ut för att tre anläggningar blev anfallna samtidigt... Där kan vi tala om multitasking!