2016-05-16, 20:50
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tittade i wikin och Ada
Doh, well det kunde jag ju ha kollat upp själv ja.. :/
Tack för hjälpen i alla fall!
Citera
2016-05-17, 23:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Automatvapen vs singelskott?

Min gubbe är primärt driven åt singelskottvapen så har ammunition till vansinne och väldigt sällan jag behöver byta vapen, provat automatvapen tyckter inte dom flesta gör nån skada direkt, spray'n'pray är helt ok men minigun värdelös.
Citera
2016-05-19, 20:44
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Automatvapen vs singelskott?

Min gubbe är primärt driven åt singelskottvapen så har ammunition till vansinne och väldigt sällan jag behöver byta vapen, provat automatvapen tyckter inte dom flesta gör nån skada direkt, spray'n'pray är helt ok men minigun värdelös.
Singel, utan tvekan. Siktar man lite så kan man göra mängder av skada och man har massor av räckvidd. Blir det up close and nasty drar man ut sin hagelsprakare och totalmördar allt.

Min favorit är en assault rifle fullt uppgraderad med ljuddämpare, holy smokes vad man pöwnar med den, även single shot kan man skjuta riktigt snabbt och stabilt.
Citera
2016-05-19, 21:52
Medlem
Fotzens avatar
Någon som har börjat på Far harbor ? Jag har bara utforskat extremt lite av ön men det ser småkul ut. The commonwealth tröttnade jag på för längesen.
Citera
2016-05-19, 21:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Någon som har börjat på Far harbor ? Jag har bara utforskat extremt lite av ön men det ser småkul ut. The commonwealth tröttnade jag på för längesen.

Har också bara kört extremt lite av Far Harbor men finner det betydligt bättre än Commonwealth
Citera
2016-05-19, 23:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Spelat igenom far harbor, det har sina ljusa stunder, välj kompanjon
Citera
2016-05-20, 09:14
Medlem
Draedons avatar
Känner mig lite peppad inför far harbor, det ser lovande ut. Har inte rört spelet sedan jag spelade igenom mainstoryn, köpte automatron här om dagen och tänkte dra igenom det innan far harbor.

Antar att man drar igenom automatron ganska snabbt, det är ingen stor dlc va?
Citera
2016-05-20, 13:51
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Är det ute redan alltså? Så van vid att DLC tar evigheter innan de släpps och nu har det varit en massa på en gång!
Citera
2016-05-20, 16:43
Medlem
Frater_Frags avatar
Far Harbour är helt klart ett lyft för F4. Nya monster vettiga uppdrag, särskilt "Red Death". En sannskyldig utmaning på min ära!

Tur att jag är uppe i level 152, annars vete tusan hur det hade gått...
Citera
2016-05-20, 17:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Antar att man drar igenom automatron ganska snabbt, det är ingen stor dlc va?
Jämfört med far harbor är automatron mycket mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Tur att jag är uppe i level 152, annars vete tusan hur det hade gått...
82, slakta allt som rörde sig hur enkelt som helst.
Citera
2016-05-20, 19:35
Medlem
Far Harbor lever upp till förväntningarna. Kommer att ta ett bra tag att spela klart eftersom alla ursprungliga settlements i 'the commonwealth' fortsätter att bli attackerade... Så jag hinner liksom inte uträtta särskilt mycket på 'the island' innan jag måste sprinta hem igen.

Kan någon vänlig själ svara på hur det egentligen funkar med settlements och deras defense? Jag trodde att man kunde gardera sig mot att bli attackerad genom att "överdriva" turrets etcetera men för allt vad jag kan uppfatta så är det ändå bara en tidsfråga innan bosättningen blir attackerad..

Fallout 4 har fortfarande sina svagheter på marginalen. Krashar fortfarande alldeles för ofta (över huvud taget) när man använder VATS.
Är det någon som kommit längre just med detta?
Senast redigerad av D-Reign 2016-05-20 kl. 19:39.
Citera
2016-05-20, 20:38
Medlem
Frater_Frags avatar
Bosättningarna blir alltid attackerade förr eller senare. Det som är jävligt irriterande är det faktum att även fast du i praktiken har tryckt in Sentry´s av grövre slag på alla passande ställen så kommer du likt förbannat att råka ut för det förtretliga att bara för att du gav fasen i att ila dit i full fart så fort larmet gick så blev resultatet det att anläggningen ifråga misslyckades med sitt försvar. Vid ett annat tillfälle så går det däremot bra att låta bli larmet. Jag har som värst råkat ut för att tre anläggningar blev anfallna samtidigt... Där kan vi tala om multitasking!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in