2016-05-20, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Orka bry sig? Låt han tjäna sina pengar på sin karaktär om han nu gör det, leave him alone.

Så du bryr sig inte att man sitter och proppar i befolkningen rena och skära lögner flera gånger om dagen? Du känner dig tillfreds med att man får smutsiga kioskaraber att framstå som några högintellektuella äventyrare som ska lära svensken om livet? Det är inte en karaktär utan do vill mena på att alla dessa sagor som han drar har hänt på riktigt.

Jag som invandrad vit kristen europé känner mig riktigt kränkt åt svenskens vägnar då jag bott i detta landet i över 30 år. Jag hatar hur man försöker att få det att låta som om Sverige är i desperat behov av multikulturalism. Man hjärntvättar på exakt alla nivåer, tidning, tv, reklam, serier osv. Det får fan räcka nu och det är dags att syna dessa jävla lögner.
Senast redigerad av affekaffe 2016-05-20 kl. 17:13.
Citera
2016-05-20, 17:14
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Så du bryr sig inte att man sitter och proppar i befolkningen rena och skära lögner flera gånger om dagen? Du känner dig tillfreds med aTT man får smutsiga kioskaraber att framstå som några högintellektuella äventyrare som ska lära svensken om livet?
Jag som invandrad vit kristen europé känner mig riktigt kränkt åt svenskens vägnar då jag bott i detta landet i över 30 år. Jag hatar hur man försöker att få det att låta som om Sverige är desperat behov av multilulturalism. Man hjärntvätta på exakt alla nivåer, tidning, tv, reklam, serier osv. Det får fan räcka nu och det är dags att syna dessa jävla lögner.
Stackars jävel.
Du sparka inte öppna dörrar. Vem fan vet inte att reklam och all marknadsförning är vilseledande?
Citera
2016-05-20, 17:22
Medlem
Citat:
Så du bryr sig inte att man sitter och proppar i befolkningen rena och skära lögner flera gånger om dagen? Du känner dig tillfreds med att man får smutsiga kioskaraber att framstå som några högintellektuella äventyrare som ska lära svensken om livet? Det är inte en karaktär utan do vill mena på att alla dessa sagor som han drar har hänt på riktigt.

Jag som invandrad vit kristen europé känner mig riktigt kränkt åt svenskens vägnar då jag bott i detta landet i över 30 år. Jag hatar hur man försöker att få det att låta som om Sverige är i desperat behov av multikulturalism. Man hjärntvättar på exakt alla nivåer, tidning, tv, reklam, serier osv. Det får fan räcka nu och det är dags att syna dessa jävla lögner.
Är det här första gången du sett reklam? Blir du förbannad när du käkar på donken eller dylikt med?

Såklart dom vill mena att det är på riktigt. Att företag blir påkomna med att ljuga i sin reklam händer precis hela tiden.
Citera
2016-05-20, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Är det här första gången du sett reklam? Blir du förbannad när du käkar på donken eller dylikt med?

Såklart dom vill mena att det är på riktigt. Att företag blir påkomna med att ljuga i sin reklam händer precis hela tiden.

Det är ju fan skillnad på vilseledning med produkter och tjänster men här har vi lögner om personen Tariq Alkhizai . Det har inget med produkten att göra utan det man försöker göra är att skapa sympati för den stereotypiska araben och använder comviq som en anledning till att kunna basunerar ut denna propaganda. Dom säger att hans historia är baserad på verkligen händelser men det har visat sig vara lögner. Så varför fortsätter media och comviq att prmota denna lögnare om man inte har något bakomliggande syfte som knappast rör sig om att sälja fler kontantkort.
Citera
2016-05-20, 17:28
Avslutad
Citat:
Så du bryr sig inte att man sitter och proppar i befolkningen rena och skära lögner flera gånger om dagen?

Så jävla betydelsefullt är det nog inte, är ju bara en reklamskådis. Men defintivit ett intressant case, och bra framgrävt.

Fair game också eftersom han själv valt att delta och hitta på så mycket i olika tidningsartiklar.

Kanske han har full distans till det och skrockar gott åt denna tråd och artiklarna? Hade varit gött i såna fall, även om han snarare ljuger tvångsmässigt, vilket är mycket sorgligare.

Fattar karln inte att detta skulle avslöjas till slut?
Citera
2016-05-20, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Stackars jävel.
Du sparka inte öppna dörrar. Vem fan vet inte att reklam och all marknadsförning är vilseledande?

Men nu handlar detta inte om att vilseleda kunder till att köpa comviq utan man ljuger ju rakt av om deras huvudfihur och får det att låta som att han är någon jävla hjälte. Det har inget med abonnemang eller simkort att göra utan syftet är som sagt betydligt mycket mer sugar.
Citera
2016-05-20, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Så jävla betydelsefullt är det nog inte, är ju bara en reklamskådis. Men defintivit ett intressant case, och bra framgrävt.

Fair game också eftersom han själv valt att delta och hitta på så mycket i olika tidningsartiklar.

Kanske han har full distans till det och skrockar gott åt denna tråd och artiklarna? Hade varit gött i såna fall, även om han snarare ljuger tvångsmässigt, vilket är mycket sorgligare.

Fattar karln inte att detta skulle avslöjas till slut?

Exakt jag menar ju det. Gubben måste vara en mytoman eftersom dessa artiklar med olika historier sträcker sig över flera år med nya tillägg hela tiden. Det som stör mig mest är hur även journalister på de olika tidningarna sitter och promotar hans lögner utan att vara det minst källkritiska. Killen har suttit och sagt till resumés "journalister" att han varit OS-medaljörer och INGEN bemödar sig att ens kolla upp det. Frågan är hur långt denna man kommer att gå med sina lögner. Blir det en långfilm? Får han en egen serie? Hur som helst så ska denna mytomans rykte förstöras.
Senast redigerad av affekaffe 2016-05-20 kl. 17:36.
Citera
2016-05-20, 17:40
Medlem
Citat:
Att träna fäktning och vara OS-vinnare är två skilda saker. Dessutom var han ju även fotbollsproffs innan fäktmingskarriären.

Att vara dum i huvet och vara spårad är också olika saker. Allt jag påpekade var att kombinationen skådis och fäktare kan ha en naturlig förklaring.

Om karln ljuger eller ej är egentligen oväsentligt, och för mig totalt ointressant, då han arbetar som skådis. Kanske är han livskonstnär med sitt liv som canvas
Citera
2016-05-20, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Att vara dum i huvet och vara spårad är också olika saker. Allt jag påpekade var att kombinationen skådis och fäktare kan ha en naturlig förklaring.

Om karln ljuger eller ej är egentligen oväsentligt, och för mig totalt ointressant, då han arbetar som skådis. Kanske är han livskonstnär med sitt liv som canvas

Men varför kommer du med den tämligen värdelösa informationen? Den är ju egentligen värdelös på alla sätt och vis eftersom han i flera olika artiklar utmålas sig själv som ett fäktningsproffs med irakiska, "arabiska" och OS-titlar. Han ljuger ju inte som skådespelare utan han ljuger som en person då han ljuger ihop sin livshistoria. Jag hade inte brytt mig om det rörde sig om en fiktiv person men nu är ju grejen att man utmålas honom som någon jävla arabisk Nelson Mandela och man tutar i befolkningen rena lögner utan att dessa blir emotsagda förens nu.
Citera
2016-05-20, 17:54
Medlem
Solklart fall av mytomani.
Citera
2016-05-20, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Solklart fall av mytomani.

En mytomani som dessutom har medveten uppbackning ingen av Sveriges journalister. Jag kan omöjligen se att dessa idioter kan tro på denna halvfigur utan man sprider medvetna lögner, allt i den vänsterliberala ideologins namn. Tvi vale!
Citera
2016-05-20, 17:56
Medlem
Citat:
Men varför kommer du med den tämligen värdelösa informationen? Den är ju egentligen värdelös på alla sätt och vis eftersom han i flera olika artiklar utmålas sig själv som ett fäktningsproffs med irakiska, "arabiska" och OS-titlar. Han ljuger ju inte som skådespelare utan han ljuger som en person då han ljuger ihop sin livshistoria. Jag hade inte brytt mig om det rörde sig om en fiktiv person men nu är ju grejen att man utmålas honom som någon jävla arabisk Nelson Mandela och man tutar i befolkningen rena lögner utan att dessa blir emotsagda förens nu.

Därför att du verkar så chockad över att man skulle kunna vara skådis och fäktare. Elizabeth taylor var duktig på att fäkta t ex.

Den amerikanska skådespelerskan Geena Davis kom nästan med i USAs OS-lag i skytte efter att ha tränat i 2 år men åkte ut i semifinal; alltså 24e bästa i Usa. Så varför skulle inte en 65-årig gubbe från Irak kunnat vunnit OS i sin ungdom? (inte för att han har det men ändå.)

Sedan tycker jag vi ska skjuta irländaren med tyskt påbrå: Michael Fassbender: Han ljög i sin cv när han gick på audition och sa att han kunde rida....Det kan han inte.

Jag vet inte varför han gjorde så, måste vara för att han är en lögnaktig irländare, eller är det det undermåliga tyska blodet?

Jag tror att Michael Fassbender är både gud, Jesus, buddah och Mandela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in