2016-05-20, 14:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det har jag mycket svårt att tro. Wenger gillar inte gammal och dyrt. Ungt och billigt är hans melodi.

Han har köpt gammalt förr, se på exempelvis Silvestre och Cech. Dessutom kommer Zlatan komma gratis. Skyhög lön, ja, men ingen gigantisk övergångssumma.
Citera
2016-05-20, 14:10
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han har köpt gammalt förr, se på exempelvis Silvestre och Cech. Dessutom kommer Zlatan komma gratis. Skyhög lön, ja, men ingen gigantisk övergångssumma.
Möjligen för ett kort kontrakt på ett år. Wenger har ju en policy att inte skriva långa kontrakt med spelare över 30 år.
Citera
2016-05-20, 14:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Möjligen för ett kort kontrakt på ett år. Wenger har ju en policy att inte skriva långa kontrakt med spelare över 30 år.

Ett ettårskontrakt låter ju ganska rimligt. Zlatan fyller 35 i oktober.
Citera
2016-05-20, 14:13
Medlem
gato12s avatar
Det som talar för är ju att Welbeck gått och skadat sig igen. Behövs nån som avlastar Giroud.
Citera
2016-05-20, 14:59
Medlem
Jesusmarychains avatar
Granit Xhaka är på London Colney för att skriva under och gå igenom medical. Jag som gooner är helt lyrisk över denna värvning då han i min mening är topp fem i bundesliga. (med premissen att man exkluderar Bayern)
Citera
2016-05-20, 15:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Granit Xhaka är på London Colney för att skriva under och gå igenom medical. Jag som gooner är helt lyrisk över denna värvning då han i min mening är topp fem i bundesliga. (med premissen att man exkluderar Bayern)

topp fem vad? topp 5 om man exkluderar Bayern är ganska mycket sämre än om man inkluderar Bayern.

Jag vet inte riktigt hur mkt ni gooners kollar på BL, men Xhaka målas upp som nån världsspelare. Så jävla bra är han inte kontra det ni redan har.
Citera
2016-05-20, 16:07
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
topp fem vad? topp 5 om man exkluderar Bayern är ganska mycket sämre än om man inkluderar Bayern.

Jag vet inte riktigt hur mkt ni gooners kollar på BL, men Xhaka målas upp som nån världsspelare. Så jävla bra är han inte kontra det ni redan har.

Kollar på BL tämligen flitigt då det inte krockar med PL, och framförallt har jag följt Borussia M en god tid nu. Xhaka är definitivt en uppgradering på innermittfältet jämfört med Elneny, Coq, Wilsh osv.
Har märkts under säsongen att vårt innermittfält lämnar mkt att önska, släpper igenom för mkt särskilt nu när Coq inte hittat formen från fjolåret.
Citera
2016-05-20, 16:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Nää, han kan vara rätt så jävla slarvig. Slå riktiga idiotpassningar.

Cazorla är ju fan så mycket bättre.
Citera
2016-05-20, 16:20
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Det fetade, verkar som det är väldigt väldigt mycket bland liverpool och arsenal att tycka det får världsspelare som de inte verkar ha någon större koll på eller sett mycket utav innan, just Xhaka har fotbolls media målat upp som en sinnes sjuk värvning och alla skriver sönder om hur bra han är och att han är nästa blabla..

Nåväl får väl se om ett år hur han har varit i England.
Citera
2016-05-20, 16:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Kollar på BL tämligen flitigt då det inte krockar med PL, och framförallt har jag följt Borussia M en god tid nu. Xhaka är definitivt en uppgradering på innermittfältet jämfört med Elneny, Coq, Wilsh osv.
Har märkts under säsongen att vårt innermittfält lämnar mkt att önska, släpper igenom för mkt särskilt nu när Coq inte hittat formen från fjolåret.

Trodde Wilshere var typ bland de bästa i världen. Då måste Xhaka var stört bra.
Citera
2016-05-20, 16:48
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Trodde Wilshere var typ bland de bästa i världen. Då måste Xhaka var stört bra.

Vem tusan har sagt att Wilsh skulle ens vara nära en topp 20 lista?
Bra är han, men slipper ju aldrig skadorna.
Citera
2016-05-20, 16:49
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Nää, han kan vara rätt så jävla slarvig. Slå riktiga idiotpassningar.

Cazorla är ju fan så mycket bättre.

Han kan också slå riktigt fantastiska passningar och är en större defensiv trygghet än vad vi har nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in