2016-05-17, 10:30
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, det är inte en självklarhet.
Nej, ingenting är självklart. Men ska vi vara helt logiska, så borde en av världens bästa spelare ha det relativt lätt att göra mål i PL. Och dessutom att få spela med smarta spelare som Rooney, Mata och Martial så borde han inte ha några problem alls att få några assister med. Är relativt övertygad att Zlatans ankomst skulle lyfta Rooney nivå.
Citera
2016-05-17, 14:26
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Blev inte Pjanic anfallen av Roma-supportrar för några år sedan? Man skrek massa skit åt honom och kallade honom för förrädare. Minns inte hela situationen men det känns inte som att Pjanic är så uppskattad bland supportrarna? Vilket kan väga över till att han lämnar.
Jag minns inte den situationen om jag skall vara ärlig, men idag har hursomhelst Pjanic en mycket god relation till supportrarna. Och vice versa. Just fansen tror jag är en faktor som kan spela kn till Romas fördel i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Har mycket svårt att tro att juve skulle vilja ha zlatan... Han fyller 35 år.
Vad skulle juve tjäna på det?
Juve behöver inte honom. Vunnit serie a fyra år i rad, var i CL final nyligen... Juve behöver spelare för de stora matcherna och det är inte zlatan.

Jag tror på 80% usa för zlatan, 10% england och 10% bayern m.
Juventus har till och med vunnit fem år i rad.
Jag tror inte att Ibrahimovic ålder är något problem, han tycks ju faktiskt bara bli bättre med åren. Om det är något som skulle få Juventus att tveka så tror jag snarare det är Zlatans roll som superstjärna och den som allt skall kretsa kring. Nu tror jag dock ändå inte att det kommer bli några problem och jag är övertygad om att han och Dybala hade kunnat bilda ett fantastiskt anfallspar. Juventus söker efter den sista pusselbiten som saknas för att knäcka Europakoden och då är Zlatan Ibrahimovic ett mycket bra alternativ (även om han paradoxalt nog aldrig vunnit någon sådan titel - än.) Hans tidigare historia med klubben samt att han då kan bo i Milano där familjen verkar trivas väldigt bra är en annan faktor som spelar in. Har som sagt länge varit övertygad om att det blir Manchester United, men nu när man missar Champions League känna det inte alls lika säkert.
Citera
2016-05-17, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Japp, det stämmer. Han gratulerade sin landsman Senad Lulic, som spelar i stadsrivalerna Lazio, till Coppa Italia-titeln(i finalen besegrades just Pjanics Roma) för några år sedan och då riktade Roma-supportrar väldigt mycket kritik till Pjanic.

Lämnar han Roma, vilket det tyvärr lutar åt, så hoppas och tror jag på att Bayern München rycker åt sig den 26-årige bosniern.

Jag undrar även vad en eventuell försäljning av Pjanic skulle innebära för landsmannen Dzeko, som ryktas till West Ham, Besiktas och Milan, som just flyttade till Roma bara för Pjanic skull.

Man har redan sålt Nainggolan, om man säljer Pjanic gör man ett stort misstag. Roma borde satsa på Strootman och Pjanic på mittfältet, vilken kontroll man får på mittfältet med dessa herrar .

Roma behöver en spetsanfallare som kan avsluta men gång på gång så insisterar man på att köpa spelare som Destro, Borriello och Dzeko som inte kan avsluta för fem öre.
Senast redigerad av J-dilla 2016-05-17 kl. 16:18.
Citera
2016-05-17, 16:41
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
På tal om Juventus så är det många rykten kring Pjanic nu. Det sägs alltså att Juventus skall ha betalat klausulen på 38 miljoner EUR som krävs för att få loss bosniern från Roma. Nu är det det dock så att den klausulen inte gäller för italienska lag, utan enbart utländska klubbar så tack men nej tack. Jag hoppas att Pjanic har ett lika stort hjärta för Roma som han ger bilden utav att ha. Förövrigt en idiotisk klausul, med dagens absurda prissättning kan man få ut mycket mer än så vid en försäljning.

Klausulen gäller tyvärr för italienska klubbar också. Jag tror dock Pjanic är en rökridå.
Citera
2016-05-17, 23:00
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag minns inte den situationen om jag skall vara ärlig, men idag har hursomhelst Pjanic en mycket god relation till supportrarna. Och vice versa. Just fansen tror jag är en faktor som kan spela kn till Romas fördel i det här fallet.

Juventus har till och med vunnit fem år i rad.
Jag tror inte att Ibrahimovic ålder är något problem, han tycks ju faktiskt bara bli bättre med åren. Om det är något som skulle få Juventus att tveka så tror jag snarare det är Zlatans roll som superstjärna och den som allt skall kretsa kring. Nu tror jag dock ändå inte att det kommer bli några problem och jag är övertygad om att han och Dybala hade kunnat bilda ett fantastiskt anfallspar. Juventus söker efter den sista pusselbiten som saknas för att knäcka Europakoden och då är Zlatan Ibrahimovic ett mycket bra alternativ (även om han paradoxalt nog aldrig vunnit någon sådan titel - än.) Hans tidigare historia med klubben samt att han då kan bo i Milano där familjen verkar trivas väldigt bra är en annan faktor som spelar in. Har som sagt länge varit övertygad om att det blir Manchester United, men nu när man missar Champions League känna det inte alls lika säkert.

Verkeligen inte, juve har ej plats eller behov av spelare som sätter sig själv främst. Det är ett lag ej primmadonnor. Zlatan har visat att han inte är nåt å ha i CL vilket är juves främsta mål.
Citera
2016-05-18, 12:06
Medlem
Om Liverpool vinner EL kommer Klopp ringa Zlatan och be honom komma. Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2016-05-19, 16:26
Medlem
Läste precis att Mandanda blir en free transfer i sommar. Snälla Liverpool, signa honom!!
Citera
2016-05-19, 19:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Något nytt om Leroy Sané? Han ville väl själv till Barca men sett mycket snack från citys sidor nu senaste dagen
Citera
2016-05-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Om Liverpool vinner EL kommer Klopp ringa Zlatan och be honom komma. Kom ihåg var ni läste det först.

Nu vann ju inte Liverpool men det hade väl varit möjligt, de pratade ju rätt varmt om varandra när Klopp fortfarande basade i Dortmund så detta hade nog inte varit en omöjlighet.
Citera
2016-05-20, 13:53
Medlem
Imbazs avatar
Volland till Bayern Leverkusen.

€18 m.

Härligt med fler inhemska talanger där!

Då har väll Zlatan avskrivit sig helt från spel i United, då han frågats om det är på gång med en övergång skall svaret blivit "Zlatan spelar inte på torsdagar" (Europa League).
Senast redigerad av Imbaz 2016-05-20 kl. 13:55.
Citera
2016-05-20, 14:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Volland till Bayern Leverkusen.

€18 m.

Härligt med fler inhemska talanger där!

Då har väll Zlatan avskrivit sig helt från spel i United, då han frågats om det är på gång med en övergång skall svaret blivit "Zlatan spelar inte på torsdagar" (Europa League).

Arsenal känns väl mest rimligt då med tanke på att även MLS verkar ha uteslutits.
Citera
2016-05-20, 14:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Arsenal känns väl mest rimligt då med tanke på att även MLS verkar ha uteslutits.
Det har jag mycket svårt att tro. Wenger gillar inte gammal och dyrt. Ungt och billigt är hans melodi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in