Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Blev inte Pjanic anfallen av Roma-supportrar för några år sedan? Man skrek massa skit åt honom och kallade honom för förrädare. Minns inte hela situationen men det känns inte som att Pjanic är så uppskattad bland supportrarna? Vilket kan väga över till att han lämnar.
Jag minns inte den situationen om jag skall vara ärlig, men idag har hursomhelst Pjanic en mycket god relation till supportrarna. Och vice versa. Just fansen tror jag är en faktor som kan spela kn till Romas fördel i det här fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
dannee
Har mycket svårt att tro att juve skulle vilja ha zlatan... Han fyller 35 år.
Vad skulle juve tjäna på det?
Juve behöver inte honom. Vunnit serie a fyra år i rad, var i CL final nyligen... Juve behöver spelare för de stora matcherna och det är inte zlatan.
Jag tror på 80% usa för zlatan, 10% england och 10% bayern m.
Juventus har till och med vunnit fem år i rad.
Jag tror inte att Ibrahimovic ålder är något problem, han tycks ju faktiskt bara bli bättre med åren. Om det är något som skulle få Juventus att tveka så tror jag snarare det är Zlatans roll som superstjärna och den som allt skall kretsa kring. Nu tror jag dock ändå inte att det kommer bli några problem och jag är övertygad om att han och Dybala hade kunnat bilda ett fantastiskt anfallspar. Juventus söker efter den sista pusselbiten som saknas för att knäcka Europakoden och då är Zlatan Ibrahimovic ett mycket bra alternativ (även om han paradoxalt nog aldrig vunnit någon sådan titel - än.) Hans tidigare historia med klubben samt att han då kan bo i Milano där familjen verkar trivas väldigt bra är en annan faktor som spelar in. Har som sagt länge varit övertygad om att det blir Manchester United, men nu när man missar Champions League känna det inte alls lika säkert.