Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-19, 14:37
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Är inte lika påläst som er andra i den här tråden, men jag vågar mig ändå på att fråga:

Hur viktigt är det för Trump att inte attackera Hillary allt för mycket innan det är helt säkert att det är hon som blir Demokraternas kandidat i valet?

Han har väl sagt att han föredrar Hillary framför Sanders som motståndare, då borde väl han, och dom medier som stödjer honom, väl ta det easy med Hillary tills vidare så att inte Bernie plötsligt får momentum att slinka förbi Hillary som demokraternas presidentkandidat – för att senare när Hillary sitter säkert i båten som motståndare – verkligen ta fram det tunga artilleriet?

Eller är det i princip säkert att det blir Hillary som demokraterna väljer?

Eller hur tänker ni andra?
2016-05-19, 14:55
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Är inte lika påläst som er andra i den här tråden, men jag vågar mig ändå på att fråga:

Hur viktigt är det för Trump att inte attackera Hillary allt för mycket innan det är helt säkert att det är hon som blir Demokraternas kandidat i valet?

Han har väl sagt att han föredrar Hillary framför Sanders som motståndare, då borde väl han, och dom medier som stödjer honom, väl ta det easy med Hillary tills vidare så att inte Bernie plötsligt får momentum att slinka förbi Hillary som demokraternas presidentkandidat – för att senare när Hillary sitter säkert i båten som motståndare – verkligen ta fram det tunga artilleriet?

Eller är det i princip säkert att det blir Hillary som demokraterna väljer?

Eller hur tänker ni andra?
Hillary är i praktiken garanterad nomineringen. Hon behöver bara vinna en tiondel av återstående delegater. Det bästa som kan hända nu är att hon blir rejält skadskjuten på sluttampen. Om Sanders vinner alla återstående stater så är det katastrofalt för Hillary. Detta kommer också att öka motsättningarna i det Demokratiska partiet och kanske leda till upplopp på konventet.

Det är alltså inte fel att attackera henne i det här skedet. Precis tvärtom.
2016-05-19, 15:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har inte följt dig så noggrant. Jag vet att du är gammal CJ:are. Då är det väl inte konstigt att man tar det för självklart att du gillar deras gamla flaggskepp FrontPage Magazine? Hur skulle man inte kunna tro det. Det ÄR ju CJ.

Innan narcissisten Pamela Geller tog över det hela och gjorde det till sitt personliga spektakel så var CJ en samverkan mellan Europas främsta etnonationalistiska partier. Arvtagarna till det CJ jag verkade i är EU-partigruppen med Marine Le Pen, Geert Wilders, Lega Nord, FPÖ och Vlaams Belang. Och det var folk ur bl.a. dessa partier som jag samarbetade med. Något jag är stolt över, eftersom det fortfarande är det bästa vi har i Europa. SD är fortfarande för fega/"fina" att gå med.

Snorungar idag har förstås ingen aning om detta. Själva grunden för CJ lades av modiga och knivskarpa ex-muslimer som Ibn Warraq och Ali Sina. Horowitz och Geller hoppade på det hela sent, när det blivit en framgång, och började sen sticka kniven i ryggen på folk till höger och vänster. Idag är därför EDL väl de enda i Europa som vill beteckna sig som CJ.

Det är väl bra om Horowitz och Geller nu stödjer Trump (om än motvilligt), men deras trovärdighet (och heder) är likväl noll. Horowitz stödde och hyllade Obama för åtta år sen. Och han ledde exekutionspatrullen när Diana West skulle karaktärsmördas. Diana West som jag brukar lyfta fram här då och då, för att ge det större och djupare perspektivet på vad det är för en ond ordning som The Trump Revolution är i färd med att rulla tillbaka. Bara för att nämna två saker; hans lista på synder är mycket lång.

Geller och Horowitz ÄR inte CJ, mer än Mattias Kalrsson ÄR SD. Dvs bara som usurpatorer. Tanken att den som tidigt engagerade sig i SD med nödvändighet måste se MK som "sin hjälte" och stå till svars för allt han gör, är absurd. Samma gäller för CJ.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-05-19 kl. 15:19.
2016-05-19, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är alltså inte fel att attackera henne i det här skedet. Precis tvärtom.
Håller med. Här en intressant diskussion av 538 (Nate Silver är med), om Sanders skadar Hillary med sitt agerande och i så fall hur mycket.
Is Sanders Hurting Clinton By Staying In The Race?
Jag, som följt 538/Nate Silver under flera år nu, kan med säkerhet påstå: karln är riktigt nervös, ja, riktigt nervös
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hillary är i praktiken garanterad nomineringen. Hon behöver bara vinna en tiondel av återstående delegater. Det bästa som kan hända nu är att hon blir rejält skadskjuten på sluttampen. Om Sanders vinner alla återstående stater så är det katastrofalt för Hillary. Detta kommer också att öka motsättningarna i det Demokratiska partiet och kanske leda till upplopp på konventet.
Jag tror inte, att hon ens behöver det. När man följer media, får man kanske intryck, att det demokratiska partiet inte är korrupt, utan att det är det republikanska partiet som sviker folket...
För mig förefaller det så, att det demokratiska partiet är minst lika korrupt. På den republikanska sidan hörs det iaf pragmatiska röster då och då – att man ska lyssna på folket och respektera deras val. Men D...
Jag tror inte, att även om det händer ett mirakel, och Sander får en majoritet av "pledged delegates", att han får nomineringen. Det är därför, har Bernie-boy blivit så hård och bitter på sistone
2016-05-19, 15:34
Bannlyst
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch
5/17 - 5/18 1000 LV

Trump 42 (+1)
Clittan 37 (-2)
Other 13
Undecided 7

Citat:
Trump now gets 76% of the Republican vote, while Clinton has 72% Democratic support. Thirteen percent (13%) of Democrats prefer Trump, while nine percent (9%) of GOP voters favor Clinton. Among voters not affiliated with either major party, Trump leads 41% to 28%, but 31% of these voters either like another candidate or are undecided.
Citat:
While there is much talk of a gender gap in this race, Clinton appears to have a bigger problem with men than Trump does with women. Trump leads by 22 points among men, compared to Clinton’s 11-point advantage among women.
Citat:
Sanders’ unexpected success in the 2016 presidential campaign has exposed the growing rift between the Democratic party establishment and the party’s more progressive wing. Still, Democratic voters are more likely than voters in general to think their party should identify with Clinton rather than Sanders.
Hur många av Europas statschefer sket på sig ?

https://www.instagram.com/p/BDBS8bYGhWr/
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-19 kl. 15:39.
2016-05-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch
5/17 - 5/18 1000 LV

Trump 42 (+1)
Clittan 37 (-2)
Other 13
Undecided 7

Hur många av Europas statschefer sket på sig ?

https://www.instagram.com/p/BDBS8bYGhWr/

Större chans att en kvinna röstar som sin man/pojkvän än att en man röstar som sin kvinna?

Vi får vänta och se andra polls hård propaganda från båda sidorna just nu, man vet inte vad man kan lita på.
2016-05-19, 16:09
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Det finns mer problem i Amerika än bara Hillary Clinton och Donald Trump.
Muslimen Obama är inte populär inom poliskåren det är då säkert

http://www.sheriffpaul.com/media/

GROWING LIST OF SHERIFFS SAYING ‘NO’ TO OBAMA GUN CONTROL
https://cspoa.org/sheriffs-gun-rights/
2016-05-19, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
.
Tyst, Clittan!

https://www.qu.edu/images/polling/nj/nj05192016_Nwh73tr.pdf
Quinnipiac University Poll, 1989 RV, 5/10-5/16

New Jersey:
Trump 38%
Clittan 45%
Citat:
The gender and racial gaps are wide in the Clinton-Trump matchup as men back the
Republican 46 – 36 percent, while women go Democratic 53 – 32 percent. White voters back
Trump 48 – 36 percent, while black voters back Clinton 84 – 3 percent.
Clinton leads among all age groups except voters over 65 years old, who back Trump
49 – 40 percent.
Democrats go with Clinton 84 – 7 percent, while Republicans back Trump 78 – 4
percent. Independent voters are divided, with 41 percent for Clinton and 39 percent for Trump.

2008:
Obama 57% vs 42%
2012:
Obama 58% vs 41%
2016-05-19, 16:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns

Ja du, det här sitter vi alla och funderar över.

Det finns två skäl för Trump att ta det lite lugnt just nu:
1) Att han hellre vill möte Hillary än Sanders.
2) Att han får en period nu då han kan framstå som lite mjukare, t.ex. som i intervjun med Kelly.

Han är dock alltid en counterpuncher. Det är en enkel och effektiv princip. Om någon attackerar honom så straffar han dem direkt, och hårt. Det fungerar som betingade reflexer. På så sätt fredar han sig från attacker. Sitt egna offensiva artilleri mot Hillary skulle jag dock säga att han inte har plockat fram. Han väntar med det. Jag ser fram emot att bevittna detta vackra fyrverkeri.

Jag har redan sagt att Trump inte skulle ha svårare att slå Sanders än Hillary. Så problemet är inte Sanders i sig. Problemet är att om det plötsligt står två anti-etablissemangskandidater (Trump vs Sanders) emot varandra, så kommer DC-etablissemanget i ren desperation lyckas enas till en enhetsfront för att lägga krokben för dem båda. Men om det blir Hillary så kommer etablissemanget att känna sig tillräckligt lugna och trygga, för de ska fortsätta att mest bråka inbördes, så att de inte får till någon effektiv tredje-alternativs-kampanj (precis som det är nu).

Det är redan för sent för dem att registrera ett parti som kan ställa upp i alla 50 delstater. Men de kan driva en ren sabotagekampanj, genom att ställa upp i tillräckligt många delstater för beröva Trump möjligheten att nå till 270 elektorer. Och i så fall bestämmer kongressen vilka som blir president och VP.

En annan möjlighet är att gå via det libertarianska partiet, och dess kandidat Gary Johnsson.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Johnson_presidential_campaign,_2016
https://en.wikipedia.org/wiki/Political_positions_of_Gary_Johnson

Han är redan i det närmaste perfekt för globalisterna:

Free trade: Johnson supports free trade and opposes tariffs, "period."

Immigration: Johnson does not support "cracking down" on illegal immigration

Military and foreign policy: he might support waging war for humanitarian reasons, saying he would not "sit idly by and watch something like the Holocaust go down."

Pumpa in en eller två miljarder dollar i kampanjpengar, och låt politruckerna knåda honom och MSM smickra honom, sen är han etablissemangets marionett. Hundra procent!
2016-05-19, 17:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Ny poll från Rasmussen just släppt. Här är en sammanfattning av polls för maj månad:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
Kod:
			Clinton	Trump
Rasmussen 5/17 - 5/18	37	42	Trump +5
FOX News 5/14 - 5/17	42	45	Trump +3
Gravis	5/10 - 5/10	48	46	Clinton +2
PPP (D)	5/6 - 5/9	47	41	Clinton +6

Citat:
While there is much talk of a gender gap in this race, Clinton appears to have a bigger problem with men than Trump does with women. Trump leads by 22 points among men, compared to Clinton’s 11-point advantage among women.

Among voters not affiliated with either major party, Trump leads 41% to 28%

Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-05-19 kl. 17:14.
2016-05-19, 17:26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja du, det här sitter vi alla och funderar över.

Det finns två skäl för Trump att ta det lite lugnt just nu:
1) Att han hellre vill möte Hillary än Sanders.
2) Att han får en period nu då han kan framstå som lite mjukare, t.ex. som i intervjun med Kelly.
!

1. Punkt utan betydelse iom att deras val är avgjort sedan länge.
2. Sant, det lär smälla ordentligt när Dem:s val är över, lika bra att samla lite myspoäng nu när Clittan är upptagen att försöka planka Sanders.
2016-05-19, 17:48
Bannlyst
trump först i kön med att säga att det handlar om terrorister..planet som flög paris - egypten. (påpekar det uppenbara)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in