Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Intressant att följa hur du tänker. När du bedömer Trump lista av supreme court judges, är ditt enda kriterium "Vem är jude?"
Inte det enda. Men har man 5 minuter att göra en snabbkoll på google av 11 personer så är ju "judiskheten" det absolut mest väsentliga att enkelt leta upp. Helt klart högst info/research ratio.
Folk kanske underskattar vikten av personen eller de eventuella personerna Trump har att tillsätta. Innan Scalia dog var 5 personer judar/negrer/hispanics - 4 vita (alla katoliker, intressant nog). Ingen vit protestant alltså. Människors ursprung spelar roll för människors ställningstagande. Mest så för alla ickevita, eftersom vita är de enda som ens kan närma sig "färgblind neutralitet". Nu dog Scalia och Obama satte genast en jude som nästa. 6-3 om det går igenom. Trump måste stoppa Obamas förslag, tillsätta en ickejude. Då är det 5-4. Fortfarande inte tillräckligt. Kan vi hoppas att den gamla ragatan Ginsburg trillar av snart? Tja, då har Trump möjlighet att ge tillbaka domstolen till amerikaner igen. Den möjligheten har han nu aviserat att det finns en elftedels risk att han vägrar ta. Det är dumt.
Citat:
Sen har jag yttrat mig positivt om vissa skribenter inom counterjihad (CJ), eftersom jag tycker att det är värt att påpeka att det hela faktiskt började som en bra grej, innan det togs över av narcissistiska vettvillingar. Men du uppfattar CJ som judisk (punkt) och därför ond. Så man kan tydligen inte skriva något positivt om någon jude, eller om någon som haft något med CJ att göra, utan att man i ditt svart-vita sinne ska behöva ta ansvar för alla (inklusive de många dårarna). Du gör dig löjlig.
Horowitz fullkomligt avskyr jag. Och det borde vara uppenbart för alla som följer mig lite noggrannare här på forumet.
Jag har inte följt dig så noggrant. Jag vet att du är gammal CJ:are. Då är det väl inte konstigt att man tar det för självklart att du gillar deras gamla flaggskepp FrontPage Magazine? Hur skulle man inte kunna tro det. Det ÄR ju CJ.