Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-05-09, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonyalol
Blir fan tokig,

letar efter ett fantasy RPG spel.
Man kunde lira en archer har jag för mig och wizard och warrior som vanligt.
Man skulle göra quests och det var inte i 3d fienderna var nog orcher.

Har för mig att jag fuskade till mig guld och köpte den starkaste armorn som var typ lite lila aktig metall, kanske var mithril eller något.

Kommer ej ihåg så mycket mer än att jag tyckte det var asroligt som liten, var nog ett av dom första fantasy rpg jag spelade.

Jag var stensäker på att det hette något med heroes eller might, men jag blandade nog ihop det med det klassiska spelet.

Någon som vet? Me love you long tajm.

Kolla gauntlet, tror det är det, vilken konsol pratar du om?
Citera
2016-05-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Kolla gauntlet, tror det är det, vilken konsol pratar du om?

Det är PC spel, det du länkade har helt för snygg grafik.
Tror detta spelet är i 2d.

Hittade det!

"Rage of Mages"
Senast redigerad av Sonyalol 2016-05-09 kl. 23:09.
Citera
2016-05-14, 09:13
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Söker 2 gamla PCspel.
Det ena kommer jag knappt ihåg någonting av mer än att man börjar i ett rum i ett hus med en pistol och kan skjuta mumier (dom såg iaf ut som mumier vill mitt minne säga), det var naturligtvis taskig grafik och bakgrunden var väl lite Wolfenstein 3D tror jag mig komma ihåg. Blixtrade utanför huset i spelet också vet jag med säkerhet.

Andra spelet var ett shoot 'em up spel som började utanför ett slott/fästning. Vet inte om man var en hjälte eller skurk men för varje gång du förlorade i spelet kom det upp en liten bild på olika avrättningsmetoder så förmodligen var du en elak jävel.

Kom att tänka på dom spelen nyss och vill åtminstone se om det finns klipp på tuben med tutorials eller liknande så har någon namnen vore jag jättetacksam!
Citera
2016-05-14, 12:02
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Söker 2 gamla PCspel.
Det ena kommer jag knappt ihåg någonting av mer än att man börjar i ett rum i ett hus med en pistol och kan skjuta mumier (dom såg iaf ut som mumier vill mitt minne säga), det var naturligtvis taskig grafik och bakgrunden var väl lite Wolfenstein 3D tror jag mig komma ihåg. Blixtrade utanför huset i spelet också vet jag med säkerhet.

Chasm: Rift of Chaos måste det vara! https://www.youtube.com/watch?v=FjTnOFmVVW4&index=1&list=PL88GXgIuBiiGHtkO vVOCVnW-YwI3iYWqe

Första demo-banan innehöll vädret du pratar om, andra hade egyptiskt tema där man som du skriver möter "mumier". I fulla spelet verkar det dock vara bana 5.
Citera
2016-05-14, 13:28
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante
Chasm: Rift of Chaos måste det vara! https://www.youtube.com/watch?v=FjTnOFmVVW4&index=1&list=PL88GXgIuBiiGHtkO vVOCVnW-YwI3iYWqe

Första demo-banan innehöll vädret du pratar om, andra hade egyptiskt tema där man som du skriver möter "mumier". I fulla spelet verkar det dock vara bana 5.
Det där känner jag tyvärr inte igen! :/
Man var aldrig utanför huset där jag spelade, plus att grafiken var alldeles för bra. Tack ändå
Citera
2016-05-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante

Fy fan vad duktigt av dig att komma ihåg det gamla spelet. Såg det hos en kompis en gång. Men efter den dagen så såg jag han aldrig spela det. Så kan inte vara ett stort spel tänker jag.
Citera
2016-05-19, 01:25
Medlem
KungLustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scatmåsen
Vet inte om denna varit uppe tidigare. Men jag söker ett spel som gjordes runt 1997-2002 där man spelar som en kvinna i framtiden. Kvinnan är polis tror jag och jag minns att hon håller i ett vapen. Det var ganska billiga ljudeffekter minns jag också, så varje gång hon blev skjuten/skadad så skrek hon till på det mest absurda vis. Alla gånger hon skrek lät det lite out of place/inklippt typ. Kommer framförallt ihåg en gång när jag sprang inne i ett varuhus eller dylikt och det var flera takpelare som stod i mitten utav gången man sprang i. Som jag minns det sprang man oftast runt i denna framtidsstad och sköt. Grafiken var inte den bästa utan allting såg ganska "taggigt" ut, så som att en soptunna kunde se ut som en brun/grå rektangel på marken. Någon som vet?

Vill gärna hitta detta!

Kan det möjligtvis vara Oni?

https://en.wikipedia.org/wiki/Oni_(video_game)
Citera
2016-05-19, 02:36
Medlem
Vonraks avatar
Jag spelade några spel med barnen när de var yngre, brukar tänka på det ibland och vissa av spelen kommer man ju såklart ihåg. Men oavsett hur mycket jag försöker så kan jag tyvärr inte komma ihåg namnen på fyra av spelen, men någon expert här kanske skulle kunna hjälpa till?
(Spelen var till Nintendo 8-bit)

1. Spelade som en gubbe sedd från sidan som sköt robotar, världen var helt förstörd av dessa robotar.
Varje bana slutade med en robotboss och till varje bana fick man ett nytt vapen, tror jag. Den första eller andra bossen var en grön(?) helikopter.

2. Du spelade som en kille som måste rädda sin pappa/farfar genom att besöka olika öar och utforska grottor/byar. Attackerade fiender med en jojo och det fanns ett hemskt j*dra pussel med en papegoja och ett stort piano. (Detta var innan internets tid, slet håret av mig då de flesta pussel i detta spel var riktigt kluriga, men har för mig att pianot var värst).

3. Man utforskade ett slott med mål att döda en ond trollkarl. Navigerade genom att klicka på saker och man dog av i princip allting. När man dog så fick man en väldigt tydlig beskrivning om hur det skedde och Döden syntes. Har för mig att spelet var på svenska, men är inte helt säker.

4. En flicka blev kidnappad av sina leksaker och man spelade som en snäll leksak som gav sig iväg för att befria henne. Har för mig att man kunde attackera fiender genom att skjuta stjärnor och att spelet var väldigt svårt. Kommer dock ihåg det sorgliga slutet på spelet, för leksaken hittade henne aldrig och tänkte på henne i sin ensamhet... Jag blev mer rörd än barnen
Citera
2016-05-19, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonrak
Jag spelade några spel..
1. Super C ?
2. StarTropics
3. Shadowgate
4. Gimmick!

Spelade mest sega och snes när jag var liten men lyckades söka upp några titlar som jag tror kan stämma.
Senast redigerad av blomkorv 2016-05-19 kl. 06:31.
Citera
2016-05-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonrak
Jag spelade några spel med barnen när de var yngre, brukar tänka på det ibland och vissa av spelen kommer man ju såklart ihåg. Men oavsett hur mycket jag försöker så kan jag tyvärr inte komma ihåg namnen på fyra av spelen, men någon expert här kanske skulle kunna hjälpa till?
(Spelen var till Nintendo 8-bit)

1. Spelade som en gubbe sedd från sidan som sköt robotar, världen var helt förstörd av dessa robotar.
Varje bana slutade med en robotboss och till varje bana fick man ett nytt vapen, tror jag. Den första eller andra bossen var en grön(?) helikopter.

Det låter som journey to silius.

https://www.youtube.com/watch?v=5_Ztsa5mzA0

Det spelat har för övrigt en grym musik.
Citera
2016-06-15, 21:00
Medlem
Nihennas avatar
Jag söker ett spel jag spelade på PC, förmodligen någon gång mellan 97 och 02.

Det var ett spel i tredjepersons-vy med statiska kameravinklar där man styrde gubben antingen med piltangenterna eller musen.

Man styrde en barbar eller något som hette Magnum och jag minns speciellt en vinkel där man ser Colloseum i bakgrunden.

När man dog dök en jätteläskig Game Over-bild upp med en dödskalle som flinade läskigt med en törnkrans eller olivkvistskrans runt skallen.

Det kan ha varit turbaserat rollspel av något slag, jag vet inte.
Citera
2016-06-15, 21:20
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag söker ett spel jag spelade på PC, förmodligen någon gång mellan 97 och 02.

Det var ett spel i tredjepersons-vy med statiska kameravinklar där man styrde gubben antingen med piltangenterna eller musen.

Man styrde en barbar eller något som hette Magnum och jag minns speciellt en vinkel där man ser Colloseum i bakgrunden.

När man dog dök en jätteläskig Game Over-bild upp med en dödskalle som flinade läskigt med en törnkrans eller olivkvistskrans runt skallen.

Det kan ha varit turbaserat rollspel av något slag, jag vet inte.

I Time Commando färdas man igenom tiden och en bana utspelar sig i Rom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in