2016-04-05, 13:55
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavyfucker69
Är Bara lite nyfiken var dom har att säga och vad som försegår där och hur man kommer in. Om det är bara att gå in eller får man en inbjudan?
Tips och fakta uppskattas

Humanisterna?

LaVey-satanismen är iaf ateistisk. När de vill ha samma sorts speciella villkor som religiösa rörelser för att t ex sätta upp en satan-staty utanför något stadshus, så är ju syftet egentligen att få folk att ifrågasätta mer om varför det är ok med t ex kristna symboler lite överallt. Iaf vet jag att denna sorts satanism ses väldigt väl av Humanisterna. Liksom pastafarianism som har samma syfte men som är löjligare ändå.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Satanism
Citera
2016-04-05, 17:25
Medlem
Loveisallthereis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Så alla de kristna som talar med änglar, andar och sin gud är alla satanister?

Kristendomen är fundamentalism och politiskt och borde inte kallas som religion.
Jag gick ut katolska kyrkan för att det enbart är hyckleri och inget annat.

Jag blev misshandlad hemma på grund av att jag inte ville tro på gud mm. När man ser i historien och börjar läsa på om kristendomen så visar sig en mörk bakgrund jag inte vill ställa mig bakom.
Jag blev mer och mer intresserad av satanismen när jag läste på och förstod vad det handlar om, så det första jag gjorde var att gå ur katolska kyrkan och snart kommer jag döpa mig i djävulens namn och göra mig hel med satanismen.

Det som sägs om satanismen är enbart hyckleri, dock finns det skitstövlar överallt och alla enskilda handlingar är ingens annans fel än de som begår brott som kan förekomma.

Så mitt svar är att kristendomen i mina ögon och min personliga åsikt är att de är enbart lögner.
Men jag säger inte att alla som tror på gud gör fel, men tycker man borde läsa på om det man själv säger sig tro på, innan man tar ställning.
Citera
2016-04-05, 17:40
Medlem
Loveisallthereis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Humanisterna?

LaVey-satanismen är iaf ateistisk. När de vill ha samma sorts speciella villkor som religiösa rörelser för att t ex sätta upp en satan-staty utanför något stadshus, så är ju syftet egentligen att få folk att ifrågasätta mer om varför det är ok med t ex kristna symboler lite överallt. Iaf vet jag att denna sorts satanism ses väldigt väl av Humanisterna. Liksom pastafarianism som har samma syfte men som är löjligare ändå.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Satanism

Det finns lika många sätt att vara satanist som det finns människor som är satanister. Det som dock är viktigt är att veta vad man ger sig in på innan man gör sitt val, för alla grupper har något som är eget och alla har ett inträdes prov man bör kunna klara. Som t.ex bada i aska från brända ben, man bör heller inte vara rädd för blod.
Citera
2016-04-09, 23:21
Bannlyst
satan är ett hebreeiskt ord för motståndare och jag ber till Gud fadern, i Jesu namn, att han kastar bort den förbannade vanföreställningen ni lider av rätt till helvetet där den hör hemma.
Citera
2016-04-10, 01:48
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
satan är ett hebreeiskt ord för motståndare och jag ber till Gud fadern, i Jesu namn, att han kastar bort den förbannade vanföreställningen ni lider av rätt till helvetet där den hör hemma.
Gör så. slänger du dig själv där också? eller ska det mördas några fler miljoner människor i din och samhörigas tjänst? Vad med mord attraherar dig?
Citera
2016-04-10, 08:31
Bannlyst
Har man en gång blivit satanist är det försent.
Tyvärr. Förresten tror ni på bibeln?
Citera
2016-04-10, 18:53
Bannlyst
aldrig försent att ge upp fighten.

Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Gör så. slänger du dig själv där också? eller ska det mördas några fler miljoner människor i din och samhörigas tjänst? Vad med mord attraherar dig?

insiniuerar du att jag tänder på mord, din fan?
Citera
2016-04-10, 19:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouLearn
Har man en gång blivit satanist är det försent

Förtydligande och belägg, tack.
Citera
2016-04-10, 19:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
insiniuerar du att jag tänder på mord, din fan?

Du försvarar en makt- och mord-mytologi. Hur det skall tolkas psykologisk kan naturligvis diskuteras.
Citera
2016-05-18, 20:57
Bannlyst
Hur blir äkta troende till satan? Vad krävs? Ska man ha läst sataniska bibeln? Vad bör man veta?

Jag vet att Gudstroende ska man ju inte vara då, då man tror på ett helvete menar jag.

Jag lyssnar ganska mycket på Black Metal och läst dess bakgrund idag och den är verkligen intressant, jag vill gärna hänga på dem.
Citera
2016-05-18, 22:01
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjarnglans
Väldigt få som är i Djävulens klor vet själva om det.
Han snärjer dem utan att de själva fattar det.

Genom begär efter pengar, sex, status, njutning.
Genom hämndpegär, genom att utnyttja droger, sprit, spelbegär och andra svagheter så drar Djävulen in människor.

Tillslut är de helt i hans grepp och kan inte se Gud och vad Gud gjort för dem, eller vilken plan Gud har för dem.

Djävulen har medhjälpare, demoner osv. Djävulen manipulerar händelser för att fresta och förleda vanliga människor.

Även troende kristna kan frestas. Satans mål är att förstöra Guds plan. Han vet att han kommer förlora till slut, men han vill föra så många människor han kan bort från Gud innan dess. Tack vare människans fria vilja så har han den möjligheten.

Här är en bra sång om världens slut, med många bra kommentarer om Satan.
http://www.youtube.com/watch?v=d_m9WjThkYk

Verkar ju som satanister har ett roligare liv
Citera
2016-05-26, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag vet att Gudstroende ska man ju inte vara då, då man tror på ett helvete menar jag.
falskt.

Gud är kärlek och det behövs inget helvete för att tro på en levande kärlek. eller jo, det handlar om en omdefiniering för visst finns det jävelskap i världen och människor som kämpar med ondska. där har vi ett rent helvete. men det var ju knappst detta du tänkte på?

så det du vet är alltså falskt. testa att tro framledes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in