Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Du låter som en korrumperad pamp inför en förmodat svag revisor.
Hovrätten ansåg att det ställt utom rimliga tvivel att CP observerats utanför biografen Grand.
IM och AD ansåg att den man de uppfattade som mördaren var lik CP.
LP har sagt att det var CP som stirrat på henne från Dekorima, utan tvivel.
Ett vittne vid trappkrönet blev påsprungen av någon som var lik CP och som sprang till vänster.
CP sa till Fyllking att han sprang till vänster efter mordet.
Vittnet CB såg någon som liknade CP komma springande norrut på Döbelnsgatan vid tiden efter MOP.
Försök igen!
Egentligen förstår jag ju hur sånt här uppstår. Saker som inte stämmer framläggs som axiom, trots att de är mycket enkla att med små ansträngningar vederlägga.
Om du med "Hovrätten ansåg att det ställt utom rimliga tvivel att CP observerats utanför biografen Grand" menar att deras samlade utlåtande (dom) på något sätt antyder att de anser det bevisat att han fanns där, så är det helt enkelt inte sant. Det är faktiskt tvärtom. Det är verkligen tvärtom. De anser (jag vill vara jättetydlig här) att det INTE är bevisat att han fanns vid Grand. Det finns inte minsta möjlighet att missförstå dem här. Det är dessutom enkelt att kolla.
Jag har också roat mig med att titta i mina anteckningar om vad IM sa till samma hovrätt, när de undrade om det var Christer som han såg vid mordplatsen. Det finns ingen möjlighet att missförstå honom här. IM är för övrigt under ed, och något utpekande är det naturligtvis inte frågan om. Att en person är lik en annan kan knappas vara ett brott, och på 70 meters håll mitt i natten kan det inte vara särskilt graverande att vara utpekad såsom lik någon. Tyvärr har jag inte haft tid att studera AD's utlåtande i hovrätten ännu, men jag återkommer i ärendet.
Dina uppgifter om LP stämmer bra. Men hovrätten, som du framhåller som stöd för ditt tidigare bevis, håller inte hennes uppgifter för troliga. Men den man hon beskriver i hovrätten stämmer visserligen bättre in på en annan person. Synd att de inte träffades face to face.
-----------
Edit: Såg att det redan utvecklats en diskussion runt dessa kontroversiella "trådsanningar". Får nog erkänna att mvagrippa bemöter det hela på ett mycket bra och redigt sätt.