2016-05-10, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
På tal om att räta ut Djurgården, vad var det som gjorde djurgården till ett topplag i början av 2000-talet? Man kom ju från superettan till allsvenskan 2001, och vann 2002. Plockade in Kim Källström för ~10 miljoner? Var det externa finansiärer? Jag var runt 10 år vid tiden så har ingen koll. Du verkar vara lite äldre i gamet, eller finns det någon annan som har en bra förklaring?
Köpet av Källström var ju i princip inget köp utan ett lån av Häcken, Häcken ville sälja och dif kunde inte betala det häcken ville ha så då fick man för en låg summa ta Källström och Häcken tog pengarna vid försäljningen till utlandet http://www.expressen.se/sport/fotbol...for-kallstrom/
Citera
2016-05-16, 21:04
Medlem
Nu alla Pelle Olsson fans måste ni väl ändå vara nöjda när Djurgården lyckades med bedriften att endast förlora med två bollar!

Djurgården har bedriften att få alla andra lag att göra sin bästa match för säsongen!
Citera
2016-05-17, 15:12
Medlem
feed-mes avatar
Jag är fullt införstådd i hur dåligt skött Djurgården varit de senaste tio åren, och med dessa förutsättningar vet man att Djurgården gjort relativt bra ifrån sig (vi skulle egentligen halkat ur 2009 och gått en framtid av kräftgång till mötes om vi inte överpresterade i sista omgångarna mot HeIF och ÖIS och en fantastisk vändning mot Assyriska).

Däremot tycker jag helt ärligt att Djurgårdens styrelse borde fatta att Pelle Chanslös inte är rätt man för Djurgården. Vi är väl medvetna om att vi i nuläget inte kan vinna något guld. Men däremot måste ju vi supportrar få njuta av något åtminstone! Där vore det ju skönt att vinna något ångestladdat derby någon enda gång. Men inte ens det händer! I Pelle såg jag inga känslor och ingen ilska igår, och jag såg inget jävlar anamma i spelarna. Det är Pelles uppgift att lyfta spelarna och se till att de får en vinnarmentalitet, men inte ens det fixade han.

Han är inte rätt man för att tillgodose våra (supportrarnas) behov och därför bör han, om han visar någon form av heder, krypa till korset och erkänna att han inte fixar sin uppgift: att tillfredsställa supportrarna. Därefter bör av självmant avgå. Hårda bud, ja. Men tyvärr nödvändigt!
Citera
2016-05-17, 17:43
Medlem
Pelle kan dra åt helvete. Om det inte var nog med hans jävla värdelösa tränarförmåga så står han och gömmer sig när samtliga står vid klacken efter gårdagens praktfiasko.
Citera
2016-05-18, 13:54
Medlem
Som tränare är PO ja vad ska man säga harmlös, ett lag som blivit som Gefle tar rätt poäng och håller sig kvar, jag kan tycka att det finns lite ljus här och där! Men det kommer aldrig blixtra till, det har det inte gjort i Gefle och kommer inte ske i Djurgården.

Gefle var nöjda med det! Djurgården som storklubb ska inte vara det, ambitioner att leda, utveckla och vinna mentalitet skall finnas som en rödtråd vilket uppenbart inte finns kvar!

Djurgården som organisation börjar jag bli lätt orolig för, Bo Andersson i all ära, Jag vet ärligt talat inte hur Djurgården tänker? Ungdomsfotbollen leds som en diktatur där man lägger all energi på få talanger på en spets som eventuellt aldrig kommer ge något, och skulle det göra det kommer ändå talangen dra till Arsenal, Barcelona, Ajax m.fl ungdomsakademi. att satsa på bredd som lokala konkurrenter exempelvis Aik är inte att tänka på,

Inte nog med att Aik är måna om sina ungdomstränare dessa utbildas samt jobbar med mentorer medans Djurgården kör med farsor som blir överkörde när det kommer till elitsatsning!

Pratar vi a-laget så värvas det gång på gång fel spelare, Det tänket som fanns för ett par år sedan är som bortblåst att spelare även ska passa in mentalt i en bild på spelare som man söker, är inte och tänka på, Djurgården har fått fram 2 spelare som spelat i A-laget, sen storhetstiden efter 2003 och framåt.

Det finns över huvud taget ingen kontinuitet i Djurgårdens fotboll tänk, det värvas spelare utan att se på hur djurgården vill spela fotboll.

Det finns två alternativ antingen så spelar man efter det spelmaterial man har eller så ändrar man taktik efter dom fotbollsspelare man har, Man kan inte spela med en spelidé om man inte har materialet. så är det bara.

Sen så tror jag ekonomiskt att rådgivning skulle komma från hjärtat och inte från en massa människor som vill utnyttja Djurgården fotbollen ekonomiskt, från massa ex jugoslaver exempelvis.
Citera
2016-05-18, 14:15
Medlem
dovAkins avatar
Pelle är en duktig tränare på så sätt att han lyckas bra med lag som Gefle som inte har världens bästa trupp. Men han är inte en vinnande tränare. Man vinner inga titlar med en sådan tränare.

Fansen förväntar sig mycket mer när man tränar lag som Djurgården och övriga storklubbar. Då duger det inte komma 7-8 säsong efter säsong.

Skulle vilja se någon mer offensiv tränare i DIF. Sen att vi inte vunnit ett derby på x antal år är en sak. Spelarna visar ju ingen som helst vilja heller...

Pelle får väl ta över kris laget Gefle igen?
Citera
2016-05-18, 14:16
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Som tränare är PO ja vad ska man säga harmlös, ett lag som blivit som Gefle tar rätt poäng och håller sig kvar, jag kan tycka att det finns lite ljus här och där! Men det kommer aldrig blixtra till, det har det inte gjort i Gefle och kommer inte ske i Djurgården.

Gefle var nöjda med det! Djurgården som storklubb ska inte vara det, ambitioner att leda, utveckla och vinna mentalitet skall finnas som en rödtråd vilket uppenbart inte finns kvar!

Djurgården som organisation börjar jag bli lätt orolig för, Bo Andersson i all ära, Jag vet ärligt talat inte hur Djurgården tänker? Ungdomsfotbollen leds som en diktatur där man lägger all energi på få talanger på en spets som eventuellt aldrig kommer ge något, och skulle det göra det kommer ändå talangen dra till Arsenal, Barcelona, Ajax m.fl ungdomsakademi. att satsa på bredd som lokala konkurrenter exempelvis Aik är inte att tänka på,

Inte nog med att Aik är måna om sina ungdomstränare dessa utbildas samt jobbar med mentorer medans Djurgården kör med farsor som blir överkörde när det kommer till elitsatsning!

Pratar vi a-laget så värvas det gång på gång fel spelare, Det tänket som fanns för ett par år sedan är som bortblåst att spelare även ska passa in mentalt i en bild på spelare som man söker, är inte och tänka på, Djurgården har fått fram 2 spelare som spelat i A-laget, sen storhetstiden efter 2003 och framåt.

Det finns över huvud taget ingen kontinuitet i Djurgårdens fotboll tänk, det värvas spelare utan att se på hur djurgården vill spela fotboll.

Det finns två alternativ antingen så spelar man efter det spelmaterial man har eller så ändrar man taktik efter dom fotbollsspelare man har, Man kan inte spela med en spelidé om man inte har materialet. så är det bara.

Sen så tror jag ekonomiskt att rådgivning skulle komma från hjärtat och inte från en massa människor som vill utnyttja Djurgården fotbollen ekonomiskt, från massa ex jugoslaver exempelvis.

Spot on!
Citera
2016-05-18, 15:01
Medlem
Lurigfaxs avatar
Stör mig som fan på att Pelle inte tar spelare i hand som byts ut.
Citera
2016-08-03, 15:27
Medlem
Läste nyss att Olsson får kicken från DIF
Citera
2016-08-03, 15:29
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen

Ja tack och lov
Citera
2016-08-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Stör mig som fan på att Pelle inte tar spelare i hand som byts ut.

Tycker generellt det är bättre att inte fjolla runt och ta i hand. Skapar bara problem och massa skriverier den dag någon sur utbytt spelare inte tar i hand.
Senast redigerad av Feodor 2016-08-03 kl. 17:20.
Citera
2016-08-03, 17:18
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen

Bra det, han var helt fel för Dif.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto