2016-05-18, 12:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni borde satsa på en stockholmare som kan DIF. Kjell Jonevret exempelvis, även om han kanske är svår att få loss från Tippeligaen.

Jonevret? Nej för helvete! Han har vunnit ett guld som han fick på köpet för han fick laget, men annars är han fan Pelle Olsson x2.. Nej nej nej!
Citera
2016-05-18, 12:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ni borde satsa på en stockholmare som kan DIF. Kjell Jonevret exempelvis, även om han kanske är svår att få loss från Tippeligaen.
Magnus Pehrsson
Citera
2016-05-18, 13:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Magnus Pehrsson

Ja, vi har ju avverkat en del redan.
Citera
2016-05-18, 13:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo, visst, men då är det ett prekärt läge. Det är ett under att vi ligger 6a, trots att i princip inget har funkat hittills i år, och då även en del bakslag, som t ex banger incidenten. Tänker man på det så, så kan det ju bara bli bättre. Men det kommer kännas otroligt jobbigt om vi förlorar mot Norrköping, och otroligt skönt om vi tar hem det. Bajen känns mer safe, men som sagt, inget är ju helt safe i allsvenskan, vad som helst kan hända.

Vi har inte råd att inkassera så många fler förluster i år dock, det är ett faktum, så det är lite ryggen mot väggen nu, hoppas gubbarna kan hantera det.

Givetvis hade det kunnat vara ett bättre läge, speciellt vid torsk imorgon.
Dock, och jag tjötar en del om det så jämför jag ständigt med fjolårets säsong. Det var ändå det året då vi tog flest poäng någonsin i allsvenskan. Förvisso tog Peking fler men chansen att de över 30 omgångar gör det igen, eller för den delen något annat lag, är liten och även om de gör det så slutar vi i toppen igen.
Vi ligger nu (om vi byter ut nykomlingen Östersund mot nedflyttade HBK/Åtvid) en pinne efter fjolåret. Slår vi Peking är vi två pinnar före fjolårets rekordnotering. Det är inte läge att vråla för mycket negativt då.

Sedan har vi givetvis matcher där vi borde presterat bättre, framförallt senast mot ÖFK, vi borde hållit undan mot ÖSK och givetvis slagit Kalmar hemma. Dock får man plumpar under en säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Eller så torskar vi samtliga inför uppehållet och sparkar Jörgen Lennartsson.
Orkar inte med den klåparen mer.

Jag stör mig på hans sena byten och i viss mån brist på rotation men samtidigt fungerade det extremt väl ifjol så det är ju svårt att klanka ner på honom.
Det stora problemet i början av denna säsong har snarare varit försvarsspelet som inte alls fungerat när vi inte kunnat ha samma backlinje knappt 90 minuter i sträck...
Citera
2016-05-18, 13:19
Medlem
Känner på mig att Göteborg gör sin bästa match hittills imorgon mot Norrpan.
Citera
2016-05-18, 13:42
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En av Glenn Strömbergs gamla käpphästar. Målvakter tar ofta ett litet steg åt det hållet vid frisparkar. Därför ska man ofta lägga frisparkar i det hörnet.

En annan käpphäst som det var länge sedan jag hörde nu är att det ofta är frisparksskytten som lägger ned bollen. Stämmer alltid.

Förutom då att det finns otaliga exempel på då frisparksskytten inte är den som lagt ned bollen. Orkar inte rota fram en lång radda exempel, men Rosenbergs 2-0-mål mot Sparta Prag är ett exempel. Då var det Ricardinho som la bollen till rätta.

Räknar för övrigt med förlust i kväll.
Citera
2016-05-18, 13:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
En tränare måste vara en god psykolog och taktiker.

Han måste kunna motivera människor. Han måste kunna nå fram till dom, varesig det gäller hur man ska slå en frispark, eller hur en spelare kan lyfta sig själv på plan genom ett annat tankesätt.

Och givetvis måste han bemästra taktik. Pelle (DIF) misslyckas på båda punkter. Han är en pärmhållare. Han öppnar sig pärm och säger "Titta här". Det finns inget djup i honom. Inga visioner. Ingen glöd. Han hade varit en perfekt P10-tränare.

Djurgården måste ha en ny tränare. Antingen chansar man nu (Kan gå hur som helst - med Pelle stannar vi åtminstone kvar i AS). Eller så accepterar man sjundeplatsen och byter tränare efter säsongen.

Men klart är att en ny tränare måste in. Och inte en tränare som gått sju varv genom allsvenska lag redan. In med en italienare? En portugis? Italienare är duktigt skolade. Portugiser är bevisligen duktiga på att utveckla spelare (Särskilt unga).

Ny tränare, och ingen svensk AS-tränare. Det är vad DIF behöver. Sen kan man alltid prata nyförvärv, men det är sekundärt. Det viktigaste är tränaren.

Jag hoppas DIF vågar blicka utåt och rycker en duktig portugis eller italienare. Kolla i Serie B etc. Hitta en ung manager där och locka honom till Stockholm.

Kommer det kosta? Ja, såklart. Men inte mer än att vi (DIF) har råd. Ö.h.t. lägger svenska lag för lite pengar på manager/tränare, och lägger istället dessa pengar på "fancy" redaktioner, slipsnissar, VD:ar o.s.v.

Kom igen, DIF.

Kom igen; var seriös.

Jag vidhåller att en ung portugis eller italienare vore ett spännande drag för DIF. Allsvenskan skulle också må bra av lite nytt blod.
Citera
2016-05-18, 13:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Kom igen; var seriös.

Jag vidhåller att en ung portugis eller italienare vore ett spännande drag för DIF. Allsvenskan skulle också må bra av lite nytt blod.

Jag är seriös. Ni behöver en tränare som begriper att ett stockholmsderby inte är en vanlig match.
Citera
2016-05-18, 13:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag är seriös. Ni behöver en tränare som begriper att ett stockholmsderby inte är en vanlig match.

Fast Jonevret är inte den tränaren. Det är förfan som att backa 10 steg bakåt!
Citera
2016-05-18, 13:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast Jonevret är inte den tränaren. Det är förfan som att backa 10 steg bakåt!

Det var den första jag kom att tänka på. Men vafan, chocka fotbollssverige och anlita Alm. Lite krydda till derbyna.
Citera
2016-05-18, 13:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det var den första jag kom att tänka på. Men vafan, chocka fotbollssverige och anlita Alm. Lite krydda till derbyna.

Det hade däremot varit skitroligt.
Citera
2016-05-18, 14:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Citat:
Citat:
En tränare måste vara en god psykolog och taktiker.

Han måste kunna motivera människor. Han måste kunna nå fram till dom, varesig det gäller hur man ska slå en frispark, eller hur en spelare kan lyfta sig själv på plan genom ett annat tankesätt.

Och givetvis måste han bemästra taktik. Pelle (DIF) misslyckas på båda punkter. Han är en pärmhållare. Han öppnar sig pärm och säger "Titta här". Det finns inget djup i honom. Inga visioner. Ingen glöd. Han hade varit en perfekt P10-tränare.

Djurgården måste ha en ny tränare. Antingen chansar man nu (Kan gå hur som helst - med Pelle stannar vi åtminstone kvar i AS). Eller så accepterar man sjundeplatsen och byter tränare efter säsongen.

Men klart är att en ny tränare måste in. Och inte en tränare som gått sju varv genom allsvenska lag redan. In med en italienare? En portugis? Italienare är duktigt skolade. Portugiser är bevisligen duktiga på att utveckla spelare (Särskilt unga).

Ny tränare, och ingen svensk AS-tränare. Det är vad DIF behöver. Sen kan man alltid prata nyförvärv, men det är sekundärt. Det viktigaste är tränaren.

Jag hoppas DIF vågar blicka utåt och rycker en duktig portugis eller italienare. Kolla i Serie B etc. Hitta en ung manager där och locka honom till Stockholm.

Kommer det kosta? Ja, såklart. Men inte mer än att vi (DIF) har råd. Ö.h.t. lägger svenska lag för lite pengar på manager/tränare, och lägger istället dessa pengar på "fancy" redaktioner, slipsnissar, VD:ar o.s.v.

Kom igen, DIF.

Kom igen; var seriös.

Jag vidhåller att en ung portugis eller italienare vore ett spännande drag för DIF. Allsvenskan skulle också må bra av lite nytt blod.Jag är seriös. Ni behöver en tränare som begriper att ett stockholmsderby inte är en vanlig match.

Allsvenskan är mer än fyra derbyn. De övriga 26 matcherna då?

Jag "skiter i" derbyna - jag ser större. Jag vill ha något nytt. Ett nytt perspektiv. Nytt sätt att hantera ungdomsverksamhet, nytt sätt att träna, nytt sätt att behandla och träna kroppen, nytt sätt att lägga upp taktik och spela fotboll.

Är så trött på de 20 allsvenska tränare som återvinns om och om igen. Samma tränare. Samma liga. Nytt lag (Tills de avverkat alla och cirkeln startar om igen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in