Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Jo, visst, men då är det ett prekärt läge. Det är ett under att vi ligger 6a, trots att i princip inget har funkat hittills i år, och då även en del bakslag, som t ex banger incidenten. Tänker man på det så, så kan det ju bara bli bättre. Men det kommer kännas otroligt jobbigt om vi förlorar mot Norrköping, och otroligt skönt om vi tar hem det. Bajen känns mer safe, men som sagt, inget är ju helt safe i allsvenskan, vad som helst kan hända.
Vi har inte råd att inkassera så många fler förluster i år dock, det är ett faktum, så det är lite ryggen mot väggen nu, hoppas gubbarna kan hantera det.
Givetvis hade det kunnat vara ett bättre läge, speciellt vid torsk imorgon.
Dock, och jag tjötar en del om det så jämför jag ständigt med fjolårets säsong. Det var ändå det året då vi tog flest poäng någonsin i allsvenskan. Förvisso tog Peking fler men chansen att de över 30 omgångar gör det igen, eller för den delen något annat lag, är liten och även om de gör det så slutar vi i toppen igen.
Vi ligger nu (om vi byter ut nykomlingen Östersund mot nedflyttade HBK/Åtvid) en pinne efter fjolåret. Slår vi Peking är vi två pinnar före fjolårets rekordnotering. Det är inte läge att vråla för mycket negativt då.
Sedan har vi givetvis matcher där vi borde presterat bättre, framförallt senast mot ÖFK, vi borde hållit undan mot ÖSK och givetvis slagit Kalmar hemma. Dock får man plumpar under en säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Eller så torskar vi samtliga inför uppehållet och sparkar Jörgen Lennartsson.
Orkar inte med den klåparen mer.
Jag stör mig på hans sena byten och i viss mån brist på rotation men samtidigt fungerade det extremt väl ifjol så det är ju svårt att klanka ner på honom.
Det stora problemet i början av denna säsong har snarare varit försvarsspelet som inte alls fungerat när vi inte kunnat ha samma backlinje knappt 90 minuter i sträck...