Citat:
Ingen fara, ska mer till. Pax.Väljer det här att svara på, din wall of text skymmer sikten för vad det är du vill säga, om det nu är något, du verkar skriva mest till dig själv, no offence.
Igen då, nej det finns inga ljud utanför öronen. Ljud uppstår när en ljudvåg sätter trumhinnan i svängning och ett medvetande uppfattar detta. Vad är det som är så svårt med det?
Igen då, nej det finns inga ljud utanför öronen. Ljud uppstår när en ljudvåg sätter trumhinnan i svängning och ett medvetande uppfattar detta. Vad är det som är så svårt med det?
Så hur vet du att ljudupptagning skulle finnas enbart i mänsklig trumhinna? Du behöver utgå ifrån att det är enbart organiskt liv som absorberar ljud, vilket iofs är så det kan vara...
Men olika ljudmattor i form av motstånd bryter också av, huruvida det är lönt att spekulera i hur berg och stenar väggar och annat också upptar/tolkar vågor och frekvenser är meningslöst. Så länge de inte förmedlar. Människan är verbal, vi behöver återkoppling, som fladdermusen styrs av ekolodet.. så styrs vi också av de naturligt uppkomna signalerna, som ju bär på information.
Jag säger inte att det är perfekt, det är däremot en del av överlevnadens instrumentalistiska fenomen vi själv BÄR PÅ och som VI också förmedlar.. dock är vi inte alls säkra på
a/ om det finns upptagare av vår återkoppling intelligent nog, minimumnivå , som oss själv, vad annars.
b/ om uteblivna på samma våglängd-svar.. kan tolkas som att vi därför behöver misstro vår grad av naturlig intelligens, i hur vi fungerar, eller om vi ska tolka det som att vi är öerförfriskat utrustade med självtillit, som jag ju ser som oundvikligt, för att alls odla framförhållning och tro förr på egna ljudupptagningen, än att förkasta den som illusion. Att den är reellt återgiven TROTS vår finjustering som försiggår ofta också UTAN medvetandekontrollen.
Växtlighet reagerar för olika slags klimatvågor och andra fenomen, så inte enbart människans trumhinna som bildar sig illusioner. Jag ser det som en realitet. Inte illusion, utifrån att en tolkningsapparat finns inuti oss, betyder inte därför likhetstecken till illusion! Där rar sig religionen felaktig cred tycker jag, och det är ökänt bland de asiatiska religionskulturerna om hur den vite mannen skapar sig illusioner, men allt sanningstalandet som man odlat upp utifrån en gudsföreställning är inte rätt, med lite vad man tror förstärkning från hardcore fysik.
Det religiöst präglade sättet du försöker förklara att ljud är illusioner, som det tycks iaf.. är för simpel eftersom ljud och ljus och t.ex känsel dessutom involveras i detta och koordinerar så ofta i det mänskliga sinnet, INNAN en identifiering tar vid - vad skulle vara falskt med sådan rättmätig tolkning... när det ju träffar så rätt?
En resonans, den kan man med lyhördhet mäta, efter lite erfarenhet, att konstruera stämgafflar.. dt funkar ju.
Det går visst det att uppnå inte kliniskt ren objektivitet, men så pass.. att det nyttjar oss själv att fortsatt hålla ribbor om objektivt uppfattad perception till skillnad mot den som assicierar med medvetandet som en slags stretcher eller bänder loss.. vad som ytterligare kan tolkas,.. det ärinte fel att associera! inte det jag säger.
men i olika kontexter, gör sig associationsleken, bl.a den spm leder till "gud"... sig inte särskilt bra.
Det blir nästan en livsförnekande nihilism där också fysiken får förkastas, efter att den dränerats på vad som kan stödja "gudsidén"
jag fattar mycket väl örats uppbyggnad gentemot LJUD, däremot är det att gå för långt att säga att bara föra tt människan har förmåga att tolka lokalisera och systematisera, att det därför är falskt och inte enligt med det-som-är, det är där jag menar att den religiösa fanatiken tar sig vatten över huvudet och självemotsäger bl.a livsmeningen, i att just involvera betydligt flera centra än enbart ljudcentra som kan betyda att ha minnesbanken öppen för lagring av nya fenomen, att öht UPPTA autentiska ljud, så okonstlat människan själv kan korrigera sig och träna sig i att identifiera. Det du nog skulle kalla för konstlat , men varför? för att ett mänskligt öra är upptagaren? ÖRAT är inte vågen själv? Därför är allt illusioner?
Hur kan du veta det, att det örat uppfattar, inte skulle kunna vara en identisk tolknng då?
Du är ju själv i denna värld, du kan inte stå utanför den, och orda illusion... då påstår du dig sitta på den hyperkorrekta riktningen isf.. men hur skulle du kunna veta vart fenomenet var på väg.. för det skulle stöta på friktion förr el senare.. nu är det människan, vad denna existens anbelangar, vi har inga växter el övriga djur som förmedlar annan åsikt. Varför misstro det instrument som vi är utrustade med, vi vet ju att ljud som studsat mellan olika motstånd antal ggr.. får annan karaktär och svängning på förhand, än ljud som når oss direkt utan att studsat antal gånger , men rakt in i örat.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-05-17 kl. 18:02.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-05-17 kl. 18:02.