Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Det är nog en illusion eller brist i filmningen i så fall. Muttern kan ju inte gärna sväva i luften ovanför flänsen utan borde legat emot denna även om den vore lossad. Såvida inte skruvarna kärvar i hålen men jag tycker det ser rent och snyggt ut så de borde inte gärna göra det.
Ja men det är ju liksom svårt att undvika att det blir så. För att ta den här tidsfördröjningshypotesen ända in i kaklet (hoppas jag): Det är ju ta mig fan helt jäkla omöjligt att förutse hur mycket man behöver lossa för att det ska rasa efter någon viss tid eller överhuvudtaget med fördröjning. Jag ser det som fullkomligt uteslutet att någon tänker "jag lossar de muttrarna och sedan lämnar jag de muttrarna så mycket lossade så rasar det om x timmar" utan jag är övertygad om att man bara lossat och lossat tills det rasade. Risken är ju annars stor att det inte rasar alls och då skiter sig projektet. Dessutom tror jag de flesta attentatsmän vill se resultatet live på samma sätt som pyromaner brukar återvända för att beskåda branden de startat.
Vi måste nog helt enkelt enas om att vi har olika åsikter här.
Ingen av oss kan bevisa något i nuläget.
Men det är absolut inte omöjligt att veta hur mycket som måste lossas, men det kräver avancerade kunskaper i hållfasthet och materiallära. Mer kunskap än vanliga lekmän besitter.