2016-05-15, 04:45
Medlem
Dom är olika potenta. Särskilt om du jämför Depot och vanliga, även om du tuggar eller krossar dom.

Citat:
Ursprungligen postat av remedy4sanity
har de senaste månaderna mer eller mindre dagligen gått på varierande doser av tram, bor i liberalt land så hämtar ut skräpet på apoteket. hämtar ut kapslar, circulum 50 mg och depottabletter tramal retard 100 mg. har märkt att när jag tar kapslar, som t ex igår (550mg), så känner jag mig inte i närheten av så trammad som jag gör på hundramilligrammarna (tuggar dem f.ö, för att jag inte vill vänta på att mitt knark ska göra sitt jobb), som idag då jag slängt i mig 400mg av densamma och är helskön. inbillar jag mig eller är jag rookie som inte fattar att olika sorters tram slår olika?
Citera
2016-05-15, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av remedy4sanity
har de senaste månaderna mer eller mindre dagligen gått på varierande doser av tram, bor i liberalt land så hämtar ut skräpet på apoteket. hämtar ut kapslar, circulum 50 mg och depottabletter tramal retard 100 mg. har märkt att när jag tar kapslar, som t ex igår (550mg), så känner jag mig inte i närheten av så trammad som jag gör på hundramilligrammarna (tuggar dem f.ö, för att jag inte vill vänta på att mitt knark ska göra sitt jobb), som idag då jag slängt i mig 400mg av densamma och är helskön. inbillar jag mig eller är jag rookie som inte fattar att olika sorters tram slår olika?

Tror inte du inbillar dig men jag brukar tycka precis tvärtom, att jag får ut mer effekt utav två st 50 mg än vad jag får av en 100 mg. Jag tror på att det beror på vilket märke man äter men det borde ju vara samma sak tycker jag. Konstigt det där...
Citera
2016-05-15, 13:08
Medlem
Kl 10.00 tog 100mg tram, 10.30 Liten lina vaket ( bara pigg, känns knappt nu ) - rökt lite hasch, noja om hjärtat och puls

Tänkte ta 0,5mg xanax och 100mg tram. Eller bör jag avstå? Kan vänta med tram till 15 men vill gärna dämpa ångest med xanax nu.

Tacksam för åsikter.

( Tog tjack igår/idag, sista mellan kl 01-03 Och 1mg xanax vid kl 5. Somnade 6 och vaknade 9 )
Citera
2016-05-15, 14:03
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusp123
Kl 10.00 tog 100mg tram, 10.30 Liten lina vaket ( bara pigg, känns knappt nu ) - rökt lite hasch, noja om hjärtat och puls

Tänkte ta 0,5mg xanax och 100mg tram. Eller bör jag avstå? Kan vänta med tram till 15 men vill gärna dämpa ångest med xanax nu.

Tacksam för åsikter.

( Tog tjack igår/idag, sista mellan kl 01-03 Och 1mg xanax vid kl 5. Somnade 6 och vaknade 9 )

Både Hasch och Tramadol kan öka pulsen. Blandannat eftersom att Tramadol utsöndrar Noradrenalin.
Jag fick ganska kraftigt högt blodtryck efter 500 mg Tram en gång. Jag brukar ligga på ca 120/80.
4 timmar efter Tramadolintag så hade jag 180/80. Inte så bra. Så jag tar bara Tram i nödfall
Citera
2016-05-15, 14:43
Medlem
Ibbbas avatar
Har kommit över några kartor Altrama-100 (från indien) , Kapslar med pulver. Kapslarna är havla brun halva vit.
Tog igår totalt under dagen 500mg utan tolerans. Och jag skulle säga att jag fick samma effekt som 2 stycken 50mg svenska tram.

Någon som vet något om dessa tram?
En normal människa känner ju som fan på 500mg utan tolerans. är det fel på mig eller tabletterna?
Citera
2016-05-15, 14:51
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibbba
Har kommit över några kartor Altrama-100 (från indien) , Kapslar med pulver. Kapslarna är havla brun halva vit.
Tog igår totalt under dagen 500mg utan tolerans. Och jag skulle säga att jag fick samma effekt som 2 stycken 50mg svenska tram.

En normal människa känner ju som fan på 500mg utan tolerans. är det fel på mig eller tabletterna?
Jag undrar samma sak och har hört blandade åsikter om Altrama. Tänkte lägga en beställning på BB's Altrama men tror jag skippar det nu faktiskt.

Svalde du kapslarna hela eller bombade du pulvret? Om det nu gör någon skillnad
Citera
2016-05-15, 18:04
Medlem
Ibbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag undrar samma sak och har hört blandade åsikter om Altrama. Tänkte lägga en beställning på BB's Altrama men tror jag skippar det nu faktiskt.

Svalde du kapslarna hela eller bombade du pulvret? Om det nu gör någon skillnad

Skippa det grabben, har ätit totalt 1000mg och skulle beskriva effekten som 200mg svenska.
Och ruset är inte det samma heller. Inte samma eufori som svenska:/

Dock är dom ju billiga som fan. Så man kan använda dom som påfyllning efter vanligt tram skulle jag nog enså säga.
Citera
2016-05-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibbba

Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Ville bara ge varning till er alla tram älskar att Altram-100mg från indien vita/bruna kapslar och dom fungerar inte alls bajs kvalite.

Dom är värdelösa
Citera
2016-05-16, 16:28
Medlem
Indiska tramadol farliga?

En kompis fick tag på några 100 mg vit/orangea kapslar och krampade efter endast 400 mg? Han har stoppat i sig det ena å de andra tidigare men aldrig krampat tidigare? Nån annan som kommit över dess?
Citera
2016-05-17, 07:55
Medlem
God morgon folket,

Jag käkade 600mg tram igår runt 19:00 och allt var gott och som de skulle.

Och har kvar 250mg tramadol kvar och undrar ifall jag kan ta det senare för att blir lite mysigt eller om jag bör tar det nu ca ~12 timmar efter jag intog 600mg för att bli mysig? Eller om dem 250mg ens gör någon skillnad idag när jag tog 600mg igår?

Senaste gången jag åt tramadol var för ca ett 2 veckor sedan och då låg dosen på 400mg, så någon speciell direkt tolerans har jag väl inte.

Mvh
Citera
2016-05-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
God morgon folket,

Jag käkade 600mg tram igår runt 19:00 och allt var gott och som de skulle.

Och har kvar 250mg tramadol kvar och undrar ifall jag kan ta det senare för att blir lite mysigt eller om jag bör tar det nu ca ~12 timmar efter jag intog 600mg för att bli mysig? Eller om dem 250mg ens gör någon skillnad idag när jag tog 600mg igår?

Senaste gången jag åt tramadol var för ca ett 2 veckor sedan och då låg dosen på 400mg, så någon speciell direkt tolerans har jag väl inte.

Mvh

I min situation så hade jag inte känt ett piss på 250mg om jag tog 600mg igår men det är jag , men du därimot kanske hade haft ökad välmående lite grann och pigghet känsla. Men prova så får du se. Men om jag va du så hade jag väntat 2-3 dagar och tagit dom så hade du kännt mer iallafal. Peace
Citera
2016-05-17, 13:57
Medlem
Fattar verkligen inte grejjen med tramadol. Jävligt meningslös drog enligt mig...
Första gången jag käkade tram så kände jag aldrig något överhuvudtaget, andra gången var det likadant.Tredje gången tog jag 200mg på en gång vilket resulterade i kallsvettningar, grova pirrningar i hela kroppen och kräknigar, tog lång tid innan allt detta försvann och allt jag kände var väl en lätt värme i magen, inget annat. Nu idag tänkte jag ge det en till chans och började med 150mg och jag kände mig bara varm i magen så jag har fullt på titt som tätt. Totalt har jag ätit 400mg och jag har nu mått väldigt illa i över en timme och spydde precis som en gris Jag tycker det är sjukt ovärt att man ska må såhär illa utan att få ut något vettigt av det...... Hur upplever ni ruset? Är det bara så att tramadol helt enkelt inte fungerar för mig som det gör för andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in