2016-05-17, 13:33
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Rättsintyget visar dock att flickan har fått skador, och att de troligtvis har orsakats av knytnävsslag.

Anders Wiss kommenterar:
– Jag kan förstå att hon, som mamma, är besviken över att vi inte har lyckats lösa det här.

http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlades--nu-slapper-polis-fallet/

Vad tycker du detta tyder på? En polis som vill lösa brott eller inte?

Anders Wiss kanske har en del att lära av Polisområdeschefen för Storgöteborg Erik Nord:
Vi som polismyndighet ska inte kommentera ärendet, vad vi tror eller inte tror. Vi ska inte gå ut med sådan information.

Jag ifrågasätter emellertid lämpligheten i att göra den där typen av uttalanden, att komma med rent personliga spekulationer.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-finns-inte-mer-att-g%C3%B6ra-1.211760

Vad Anders Wiss gör är att han låter sina aversioner och nedvärderande attityder mot 16-åriga flickor ta överhanden. Han borde plockas bort. Hur kan sådana poliser bli polischefer? Vad säger det om polisen i Kungsbacka?

Det har bevisligen hänt tidigare att unga tjejer gjort något dumt eller råkat ut för något de inte vill eller vågar berätta och därför hittar på en story, som de sedan hållt fast i olika lång tid.

Det kan ju vara så att man som polischef har såpass god insyn i utredningen att det inte är personliga versioner som meddelats allmänheten i syfte att lugna befolkningen, utan sådant som faktiskt har bärighet i vad som framkommit i utredningen.

Utan teknisk bevisning, vittnen eller något annat än en målsägare vars story inte har bärighet i vad som kan kontrolleras så blir det givetvis svårt, för att intr säga omöjligt att åtala någon. Så särskilt märkligt att det inte gått att lösa är det ju inte.
Citera
2016-05-17, 13:41
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorBalls
Och ja, det är rätt bra fart på dom fortfarande, nya fräscha polisanmälningar har gjorts tydligen.

Ja, herregud. Det är ju något allvarligt fel på hennes morsa. Rena rama rättshaveristen. Det som är mer underligt är att det finns massor av blådårar som fortfarande tror på sagan.

Finns ju t.o.m. en dåre till som påstår sig ha en dotter som också blivit jagad av 3 invandrarkillar men lyckats komma undan.

Citat:
I samband med händelsen blev min dotter jagad av två invandra killar i tuneln mellan östanvindsgatan och Kungsmässans parkering, på andra sidan stod däras kompis och försökte stoppa henne, hon lyckades fly ut över vägen. Så jag vet inte vad jag skall tro.

Rena rama masspsykosen.

Citat:

Det är rätt svårt att lösa ett brott som inte inträffat. Mytomaner och s k strålkärringar stjäl en jävla massa tid från riktiga brottsoffer som blir lidande medans polisen tvingas utreda nonsens.

Citat:
Vad säger det om polisen i Kungsbacka?

Det säger att polisen i Kungsbacka är bra.
Senast redigerad av Mihailovic 2016-05-17 kl. 13:44.
Citera
2016-05-17, 15:20
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ja, herregud. Det är ju något allvarligt fel på hennes morsa. Rena rama rättshaveristen. Det som är mer underligt är att det finns massor av blådårar som fortfarande tror på sagan.

Finns ju t.o.m. en dåre till som påstår sig ha en dotter som också blivit jagad av 3 invandrarkillar men lyckats komma undan.

Rena rama masspsykosen.

Det var ännu värre dagarna och veckorna efter händelsen.

Trygghetsgrupper startades högt och lågt. Folk såg dessa 3 män lite varstans och självutnämnda samhällsväktare patrullerade gatorna dygnet runt till fots och med bil.

Iakttagelserna om 3 mörka män (som alltid slank undan i sista sekund) och deras silvriga bil blev till slut löjliga.
Citera
2016-05-17, 15:50
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Hörde om detta fall när jag kollade på nyheterna (västnytt). En tanke som slog mig var att dom på nyhetera, så tydligt rapporterade om att saken aldrig hänt. Väldigt tydliga var dom med det.

Jämför med hur "Lapp Madde" (farsta debacklet) behandlades i pressen..
Första veckan var det världskrigsrubriker och alla fiskmåsar skulle posera i en slöja för att visa sitt "hur goda dom är"
Men när allt pekade på att detta inte hänt, då tom dna´t (från den påstodda "spotloskan"), avlöjade att det kom från Lapphucklet själ, så hördes inte ett knyst från nyheterna. En mindre har dom rapporterat om att påskkärringen for med osanning..

Kan du ta om det där så den oinsatte förstår? Lapp Madde? Farsta debacklet? "Spotloskan"?
Citera
2016-05-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Kan du ta om det där så den oinsatte förstår? Lapp Madde? Farsta debacklet? "Spotloskan"?
Han menar nog det här fallet:
(FB) Misstänkt hatbrott i Farsta - kvinna i slöja misshandlad av okänd gärningsman

Jävla ljugande av dessa kvinnor. Undra på att verkliga brottsoffer blir ifrågasatta...
Citera
2016-05-17, 17:13
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Han menar nog det här fallet:
(FB) Misstänkt hatbrott i Farsta - kvinna i slöja misshandlad av okänd gärningsman

Jävla ljugande av dessa kvinnor. Undra på att verkliga brottsoffer blir ifrågasatta...

Ah, nu hänger jag med!
Det är bortom mitt förstånd att man tar falsk tillvitelse/angivelse så lättvindigt som man gör. Inte nog med att man slösar på polisens resurser, så skapar det ett misstroende för de verkliga brottsoffren. Det är vidriga tjejer som i Farsta och nu Sophie med kompis som gör att våldtäktsdomar är som ett jävla lotteri.
Jag hoppas att Sophie råkar ut för en riktig misshandel, eller ännu bättre, en våldtäkt, så hon får känna på konsekvenserna till det hon har gjort. Tänker inte ta någon jävla hänsyn till hennes unga ålder, en 16-åring bör veta att man inte ljuger om att ha blivit utsatt för brott.
Citera
2016-05-17, 17:30
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Rättsintyget visar dock att flickan har fått skador, och att de troligtvis har orsakats av knytnävsslag.

Anders Wiss kommenterar:
– Jag kan förstå att hon, som mamma, är besviken över att vi inte har lyckats lösa det här.

http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlades--nu-slapper-polis-fallet/

Anders Wiss kanske har en del att lära av Polisområdeschefen för Storgöteborg Erik Nord rörande ett annat omtalat fall:
Vi som polismyndighet ska inte kommentera ärendet, vad vi tror eller inte tror. Vi ska inte gå ut med sådan information.

Jag ifrågasätter emellertid lämpligheten i att göra den där typen av uttalanden, att komma med rent personliga spekulationer.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-finns-inte-mer-att-g%C3%B6ra-1.211760

Vad Anders Wiss gör är att han låter sina aversioner och nedvärderande attityder mot 16-åriga flickor ta överhanden. Han borde plockas bort. Hur kan sådana poliser bli polischefer? Vad säger det om polisen i Kungsbacka?
Jag förstår inte vad det är du tror att du bevisar med det citatet. Som polisen uttryckt står det klart att hon fått motta ett knytnävsslag, och att det inte skett på det vis flickan hävdar. Så länge hon står fast vid en historia som inte är med sanningen överensstämmande är det ju naturligtvis omöjligt att komma vidare.

Det är inte personliga spekulationer att klargöra vad utredningen visat: Att händelseförloppet och flickans historia inte rimmar.

Han uttrycker inte på något vis en generell aversion mot 16-åriga flickor, du hittar ju bara på. Han kommenterar detta fallet specifikt, och gör ingen referens alls till trovärdigheten hos 16-åriga flickor som grupp. Du hittar ju på saker.
Citera
2016-05-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ah, nu hänger jag med!
Det är bortom mitt förstånd att man tar falsk tillvitelse/angivelse så lättvindigt som man gör. Inte nog med att man slösar på polisens resurser, så skapar det ett misstroende för de verkliga brottsoffren. Det är vidriga tjejer som i Farsta och nu Sophie med kompis som gör att våldtäktsdomar är som ett jävla lotteri.
Jag hoppas att Sophie råkar ut för en riktig misshandel, eller ännu bättre, en våldtäkt, så hon får känna på konsekvenserna till det hon har gjort. Tänker inte ta någon jävla hänsyn till hennes unga ålder, en 16-åring bör veta att man inte ljuger om att ha blivit utsatt för brott.
Och det borde en 42-årig mamma också veta...
Citera
2016-05-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det som är mer underligt är att det finns massor av blådårar som fortfarande tror på sagan.
Som exempel:
Citat:
Jag tror faktiskt att den första inte hittar på! Då en 17åring ljuger om nåt sånt är fan sjukt! Och sen blir filmad av Aftonbladet !
Så trumfas hundratals utredningstimmar. Man känner efter lite istället och känner att det är fan sjukt att en 17-åring skulle ljuga! Och att bli filmad av Aftonbladet! Ännu sjukare!
Citera
2016-05-17, 18:27
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Som exempel:
Citat:
Jag tror faktiskt att den första inte hittar på! Då en 17åring ljuger om nåt sånt är fan sjukt! Och sen blir filmad av Aftonbladet !
Så trumfas hundratals utredningstimmar. Man känner efter lite istället och känner att det är fan sjukt att en 17-åring skulle ljuga! Och att bli filmad av Aftonbladet! Ännu sjukare!
Helt sjukt.

Det värsta är att man blir så trött på ett mycket större plan än bara det här fallet när man inser hur många högljudda kärringar det finns som är TOTALT IMMUNA mot fakta och övertygande argument. När polisen går ut och förklarar att den här historien är påhittad och förklarar varför de har kommit fram till den slutsatsen så börjar de fäkta med tunga argument i gruppen likt dessa:
Citat:
Man har även rätt att tro vad man vill och ha en egen åsikt utan att bli tillrättavisad av vad man borde tycka eller tro
Detta är alltså svaret till sansade människor i gruppen som radar upp alla märkliga omständigheter i det här fallet och skriver att det finns goda grunder till polisens beslut
Citera
2016-05-17, 18:37
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ah, nu hänger jag med!
Polisen har förklarat varför de inte kan gå vidare med en "falskt larm" utredning mot henne. Det är för att det inte var hon som larmade SOS. Bara att suga i sig.

Citat:
Det är så jävla onödigt att uttrycka sig på det där sättet. Vi vet inte vad som ligger bakom eller varför hon har hittat på den här historien. Man har rätt att vara jävligt förbannad med tanke på hur mycket resurser den här utredningen har tagit och hur mycket rädsla fallet spred bland folk i Kungsbacka. Men någon jävla gräns för vad man hoppas att hon ska få som straff måste det ändå finnas. Sansa dig.
Citera
2016-05-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Och det borde en 42-årig mamma också veta...
Mamman kanske tror, helt blint, på sin dotter. Fast kanske inte, i fall hon varit med på förhören. En underårig brottsoffer får väl ha sin mamma med i sådana situationer? Om mamman var med är kanske just det orsaken till att polisen inte kom någon vart. Tjejen kände sig tvungen att hålla fast vid sin berättelse om de tre okända utlänningarna. Men det mest troliga är att mamman har en egen agenda som går ut på att skylla allt på invandringen. Hon var mycket upprörd när det till en början hintades på Flashback att dottern kanske var ett offer för hederskulturen. Då måste hon förklara att pappan till hennes dotter är en engelsman minsann. Antagligen vet hon hur hennes dotter fick sina ansiktsskador, åtminstone vid det här laget. Men polisen kommer aldrig får veta och inte Flashback heller. Fasaden får inte rämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in