2016-05-16, 23:28
Medlem
KalleXLs avatar
Polisutredningar brukar använda sig av uteslutningsmetoden tills man hittat den mest sannolika gärningsmannen och det har jag gjort när jag innan jag lämnar tråden ger min syn på vem som mördade och styckade daCosta.

1.
Var mordet på daCosta en impulshandling som hände helt plötsligt. Nej, det planerades och växte fram under ett helt år. Syftet var längtan efter sadistisk sexuell lusta där styckning av kroppen under akten ingick i njutningen. Varför skulle Allmänläkaren studera droginverkan på kroppen som extra studieprojekt. Kanske för han planerade att använda daCostas kropp under droganvändning längre fram. Redan här när man planerade och längtade kom man fram att den mest perfekta platsen för mord och styckning var Rättsmedicin på KI. Nära från arbetsplatsen på Sabb och nära från hemmet på Kungsholmen och att man kunde använda lokalen och utrustning på stängningstid. Det är bevisat att Sabb på den tiden hade den sort av plastpåsar som kroppsdelarna hittades i (Enligt äldre systrar som arbeta på Sabb på den tiden jag frågade för något år sedan)

2.
Att man inte hittade kläder i plastpåsarna bevisar att man ville ha kroppen naken när man sexuellt njöt av sadistiska styckningen. För visst kan man stycka en kropp med kläderna på. Sopåkerierna på den tiden var Ragnsells och Lisbeth Lööfs åkerier. De som har soptunnekontrakt tömmer dessa regelbundet en gång i veckan. Containerhämtarna hämtar efter att hyraren ringer när containern är full och klar för att hämtas. Man hoppas ju att utredarna åkte iväg till tippen när dom fick reda på att det luktade lik från containern. Det är ovanligt att containrarna körs direkt till ugnen utan tippas av tills brännugnen blir ledig. På den tiden var det till Lövsta soptipp och Högdalstippen man brände sopor om jag inte minns fel. Ragnsells hade specialkontrakt med specialbygda bilar som hämtade mänskligt avfall från sjukhusen. Numera är det Falks som med sina mörkgråa Svarta Maja skåpbilar har dessa kontrakt.

Läkarna dömdes i båda rättegångarna (Enligt Wikipedia) att ha styckar kroppen fast dom frikändes efter att nämndeman pratat bredvid mun och att målet hade preskriberats. (Hmm) Det har aldrig hänt att den som dömts för styckning inte också dömts som mördare. Skulle dom snubblat över en död kropp som dom tog med sig för att stycka. Snacka om sinnessjukt om man tror och tycker det.
3.
Att Obducenten (Rättsläkaren) hade tillgång till världens bästa mord och stycklats utnyttjade man självklart under sina sexorgierna med daCosta.
Att som läkare bo på Malmskillnadsgatan där man jagar det mest sinnessjuka, nerknarkade horor och har sex och otukt med sin lilla dotter och misshandlat sin flickvän och hängt upp sin döda fru i en snara runt sängens gavelstolpe för att det skall se ut som ett självmord är kababel att även mörda och stycka daCosta. Hur kan man över huvud taget försvara dessa kräk.
Jag kräver att ni gaphalsar som vet hur det gick till , ger mig klara bevis (Jag sa bevis) på att dom inte hade ett dugg med mordet och styckningen av daCosta att göra. Det räcker inte att hävda att sinnessjuka värdelösa beslutsfattare i de båda på förhand uppgjorda rättegångarna frikände dem eller ännu värre att medveten och manipulerad preskribering räddade dom. I mina ögon är mördare som frikänts för att tidsfristen för åtal gått ut fortfarande mördare.
Kalle.
Citera
2016-05-17, 00:16
Medlem
Troligtvis så har du nu som ensam gaphals i styckmordscirkuskören även lagt fast rekordtiden för ett väl förplanerat bögsexorgiestyckmord, åsett av en blott 1,5 år gammal Cajsa.
Hur du fick bort både Vinof, Monica och Robert från dramat, det förtäljde väl inte din story?
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Polisutredningar brukar använda sig av uteslutningsmetoden tills man hittat den mest sannolika gärningsmannen och det har jag gjort när jag innan jag lämnar tråden ger min syn på vem som mördade och styckade daCosta.

1.
Var mordet på daCosta en impulshandling som hände helt plötsligt. Nej, det planerades och växte fram under ett helt år. Syftet var längtan efter sadistisk sexuell lusta där styckning av kroppen under akten ingick i njutningen. Varför skulle Allmänläkaren studera droginverkan på kroppen som extra studieprojekt. Kanske för han planerade att använda daCostas kropp under droganvändning längre fram. Redan här när man planerade och längtade kom man fram att den mest perfekta platsen för mord och styckning var Rättsmedicin på KI. Nära från arbetsplatsen på Sabb och nära från hemmet på Kungsholmen och att man kunde använda lokalen och utrustning på stängningstid. Det är bevisat att Sabb på den tiden hade den sort av plastpåsar som kroppsdelarna hittades i (Enligt äldre systrar som arbeta på Sabb på den tiden jag frågade för något år sedan)

2.
Att man inte hittade kläder i plastpåsarna bevisar att man ville ha kroppen naken när man sexuellt njöt av sadistiska styckningen. För visst kan man stycka en kropp med kläderna på. Sopåkerierna på den tiden var Ragnsells och Lisbeth Lööfs åkerier. De som har soptunnekontrakt tömmer dessa regelbundet en gång i veckan. Containerhämtarna hämtar efter att hyraren ringer när containern är full och klar för att hämtas. Man hoppas ju att utredarna åkte iväg till tippen när dom fick reda på att det luktade lik från containern. Det är ovanligt att containrarna körs direkt till ugnen utan tippas av tills brännugnen blir ledig. På den tiden var det till Lövsta soptipp och Högdalstippen man brände sopor om jag inte minns fel. Ragnsells hade specialkontrakt med specialbygda bilar som hämtade mänskligt avfall från sjukhusen. Numera är det Falks som med sina mörkgråa Svarta Maja skåpbilar har dessa kontrakt.

Läkarna dömdes i båda rättegångarna (Enligt Wikipedia) att ha styckar kroppen fast dom frikändes efter att nämndeman pratat bredvid mun och att målet hade preskriberats. (Hmm) Det har aldrig hänt att den som dömts för styckning inte också dömts som mördare. Skulle dom snubblat över en död kropp som dom tog med sig för att stycka. Snacka om sinnessjukt om man tror och tycker det.
3.
Att Obducenten (Rättsläkaren) hade tillgång till världens bästa mord och stycklats utnyttjade man självklart under sina sexorgierna med daCosta.
Att som läkare bo på Malmskillnadsgatan där man jagar det mest sinnessjuka, nerknarkade horor och har sex och otukt med sin lilla dotter och misshandlat sin flickvän och hängt upp sin döda fru i en snara runt sängens gavelstolpe för att det skall se ut som ett självmord är kababel att även mörda och stycka daCosta. Hur kan man över huvud taget försvara dessa kräk.
Jag kräver att ni gaphalsar som vet hur det gick till , ger mig klara bevis (Jag sa bevis) på att dom inte hade ett dugg med mordet och styckningen av daCosta att göra. Det räcker inte att hävda att sinnessjuka värdelösa beslutsfattare i de båda på förhand uppgjorda rättegångarna frikände dem eller ännu värre att medveten och manipulerad preskribering räddade dom. I mina ögon är mördare som frikänts för att tidsfristen för åtal gått ut fortfarande mördare.
Kalle.
Citera
2016-05-17, 00:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
När säckarna placerades har inte med saken att göra, däremot att dom placerades. Eftersom de placerades på tre platser runt Rättsmedicin är det det mest sannolika att de/den som mördade kroppen också styckade den och att allt hände på Rättsmedicin av de som hade nyckel till lokalen.

(det fetade)

Du tänker i väldigt märkliga banor här men ändå så tycks du resonera rätt klokt för enligt ett spaningsuppslag som grundar sig på uppgifter från en väninna till da Costa så skedde utplaceringen av säckarna med offrets kvarlevor på 3 olika ställen och det första stället var inte långt ifrån rättsmedicin. Men enligt väninnans uppgifter så dog inte da Costa på rättsmedicin utan i Solnaskogen. Väninnan avled 1987 innan hon kunde höras mer noggrant och lämna kompletterande uppgifter. Den illaluktande containern på Karolinska institutets område sommaren 1984 kan med andra ord ha varit den tredje dumpningsplatsen.

Låt oss dra en rimlig slutsats: att det verkligen var tre platser som offrets kvarlevor lämnades på är med andra ord fullt möjligt för att inte säga väldigt troligt eftersom det fattades delar av offret i de säckar som påträffades på Eugeniavägen och Talludden. Om inte huvudet, halsen, ena bröstet och genitalierna lämnades på en tredje fyndplats, vart tog dessa kroppsdelar då vägen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-17 kl. 00:59.
Citera
2016-05-17, 01:04
Medlem
Och nu tjötar du återigen om en väninna och Solnaskogen....alltså intill posteriet där idag. Är du medveten om att alldeles intill fanns även Polisskolan - där en viss professor filosoferade bort sina dagar? Har du nu även analyserat denne professors göranden, ute i Solna Skog???
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)

Du tänker i väldigt märkliga banor här men ändå så tycks du resonera klokt för enligt ett spaningsuppslag som grundar sig på uppgifter från en väninna till da Costa så skedde utplaceringen av säckarna med offrets kvarlevor på 3 olika ställen och det första stället var inte långt ifrån rättsmedicin. Men enligt väninnans uppgifter så dog inte da Costa på rättsmedicin utan i Solnaskogen. Väninnan avled 1987 innan hon kunde höras mer noggrant och lämna kompletterande uppgifter. Den illaluktande containern på Karolinska institutets område sommaren 1984 kan med andra ord ha varit den tredje dumpningsplatsen.

Låt oss dra en rimlig slutsats: att det verkligen var tre platser som offrets kvarlevor lämnades på är med andra ord fullt möjligt för att inte säga väldigt troligt eftersom det fattades delar av offret i de säckar som påträffades på Eugeniavägen och Talludden. Om inte huvudet, halsen, ena bröstet och genitalierna lämnades på en tredje fyndplats, vart tog dessa kroppsdelar då vägen?
Citera
2016-05-17, 01:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ja VARFÖR skulle Cathrine ha umgåtts med Vinof/"Robert" i mitten av juni 1984?? DET var ngt som utredningen givetvis skulle ha klarat ut redan 1984-85.
Betr. Leif GW och hans myckna o sinnesförvirrade dravel i ärendet (minst i paritet med ditt dravel, gentemot de två läkarna) så anser jag att TV.underhållaren gott kunde synas noga i sömmarna. En äkta jägare....

Du kan inte tvinga in Vinof och Robert i Catrines umgänge i juni 1984 för hundrade gången och du ska inte försöka insinuera att dom hade någon kontakt den sista tiden, det har aldrig funnits några såna bevis och det vet du och utan bevis så kan ingen normalt funtad person ta ditt och Eremonas snack på något som helst allvar.

Ingen av Catrines vänner och bekanta har lämnat uppgifter om att hon träffade Vinof eller Robert eller för all del Monika under juni månad och då ska vi alldeles särskilt komma ihåg att Catrine var inte i Stockholm den större delen av maj -84 för då bodde hon i Småland. Det finns också en detalj som är av största vikt här och det är det orubbliga faktum att hon ringer arkitekten den 29 maj och ber om att få sova där efter nån natt i Ösmo i Ragnars stuga och allt detta sker alltså efter hemkomsten till Stockholm.

Catrine da Costa ringer alltså inte Vinof och hon kunde inte heller ringa Vinof eftersom telefonnumret inte stämde på slutet. Så illa ställt är det alltså med era heltokiga teorier. Att Catrine hade arkitektens rätta telefonnummer nedtecknat bevisas klart av att han var en rätt viktig person under hennes sista vecka i livet och hon behövde helt uppenbart hans hjälp. Vinof saknas helt under denna sista korta period i Catrines liv och det finns inga vittnesuppgifter överhuvudtaget som indikerar ett umgänge eller ens ett hastigt möte.

Tråden är knappast betjänt av osammanhängande teorier som bara är ett rent önsketänkande från din och Eremonas sida. Catrine da Costa träffade med överhängande sannolikhet inte Vinof och "Robert" efter hemkomsten till Stockholm i slutet av maj.

Och apropå GW, insinuerar du nu att han var inblandad på nåt sätt med tanke på att han är jaktintresserad?!?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-17 kl. 01:33.
Citera
2016-05-17, 10:47
Medlem
Citat:
Du kommer inte ens ihåg att du i några inlägg sedan berättade om att säcken i containern på Eugeniavägen använde dubbla säckar.

http://s26.postimg.org/t9w8em989/Sk_rmavbild_2016_05_16_kl_20_51_17.png

Jag har för h-e inte skrivit om någon dubbel säck i en container -

jag skrev om säckarna på Eugeniavägen, de enda som hittades, vilket framgår av mitt citerade inlägg.

Jag skrev: "på E-vägen använde han eller hon dubbla säckar".

Den enda person som hallucinerar och ser ordet "container" i den meningen är du

Oj, så barnslig du är. Är du 12 år?

Vojne, vojne,

Att det användes dubbla säckar vet alla som har ägnat 5 min åt detta fall;

det var motivet till att använda dubbla säckar som jag syftade på.

Jag tror som du, att dubbla säckar användes för att innehållet var tungt.

Jag menade inte: jag tror att dubbla säckar användes (punkt).

Det är iaf bra att du presenterar din personlighet snabbt - du vill bara kasta sand och ordbajsa, och har absolut inget att tillföra i tråden.

Och jag tycker som vanligt synd om C:s anhöriga och vänner, som 32 år efter hennes död måste se den hjärndöda smörja som diverse slashasar fyller tråden med - att C:s vänner och anhöriga och andra berörda personer tar del av trådens inlägg tar jag för självklart.

Och på tal om att yra
Först skrev du Eugeniavägen, och sen hakade du på foliehatten Lawn, och skrev att containern stod på KS-området, och nu är du tillbaka på Eugeniavägen igen ... betedde sig containern kvantmekaniskt, kaotiskt, stod den på 2 platser samtidigt, eller hade nån sågat av den på mitten och placerat en halva på KS-området och en på E-vägen?

Det är f.ö. svårt för en plastsäck att använda andra säckar, ty säcken är ett dött ting, och jag förmodar att du menar gärningspersonen, inte "säcken" ...

Mitt lösa antagande (att du har nåt att komma med) skrotar jag omedelbart. Tack och hej leverpastej.

F.ö. har ett par kretiner försökt spamma sönder tråden i 3 år, utan att lyckas

Och du kommer inte heller att lyckas
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-05-17 kl. 10:58.
Citera
2016-05-17, 11:43
Medlem
Sedan ett par år tillbaka följer diskussionen ett grovt, lättolkat mönster - ju bättre grävarbete som utförs, desto ivrigare blir diverse foliehattar och troll, och inte sällan vill de skapa en pseudodebatt - de vill få det att se ut som om det finns 2 sidor, två likvärdiga tolkningar. Det finns det inte.

Det finns ett bevisat justitiemord, och det finns ett mångfacetterat analysarbete vars slutgiltiga, drömda mål är att hitta en eller flera nu levande personer som visste hur C avled -

och det finns en stor del av utredningen som var sund och den är ännu användbar (utredningen var tämligen sund på sommaren och hösten 1984), och det finns massor av senkomna personer (bla PL och partik Nyberg) som verkligen har vänt ut och in på fallet, och med hjälp av tidigare analysarbeten, utredningens sunda delar och flera angränsande utredningar kan vi dra väldigt enkla slutsatser ...

C:s baneman (eller någon som kände denna person) finns antagligen i utredningen, och troligen hade hon 2 kriminella, missbrukande personkontakter som vi hittar mitt på Eugeniavägen (vid FP2), och området där gärningspersonen huserade var antagligen ganska litet (en cirkel vars diamater var ett par kilometer) ...

En av dessa personkontakter förekommer troligen på 4 ställen i utredningen (2 ggr den 8/6, i oktober och "på sommaren" 1984, i samma lgh som tipsaren "Dojan" uppehöll sig i) ... och den här personen förekommer dessutom i 2 angränsande utredningar, och vi vet att han var knuten till E-vägen 25 i juni 1984, och han var i S-holm på vintern 1984.

Och troligen hade färsk C en konflikt med denna person i juni 1984, och jag förmodar att personen ifråga läser tråden, och är det så ber jag honom att kontakta mig i PM - i annat fall kommer vi att höra av oss ändå ...

Och "privatspanaren" OT ska såklart nämnas - han gjorde en del av det elementära jobb som polisen inte gjorde 1984. OT upptäckte att SS "gömde" en mkt storväxt kille i sitt förhör, men efter den upptäckten spårade OT tyvärr ur. Han antog att det var CB.

Och det fanns verkligen en kille som nyss "muckat" i juni, som K sa, men det var inte CB.

Killen som "muckat" var troligen samma nya, okända person som TÅ såg den 8/6, och detta var troligen också den blonde gaphalsen som ville köpa hasch, som var samma person som dök upp på E-vägen, när polisen sökte Vinof osv ...

Och om allt detta är korrekt så får flytten en ny dimension - om den här storväxte mannen (som var knuten till Vinof och E-vägen) ville dela bostad med SS och C så var hans missbruk antagligen på en avancerad nivå; SS och C var aktiva heroinister 1984, och båda gick på Malmskillnadsgatan.

En kille som väljer att bo med dom här tjejerna har nog större problem än sprit och braj ...
och så har vi knarkarkvarten också, i Västra skogen - jag förmodar att R/B*** hade annat att göra i knarkarkvarten än att träffa sin övervakare, på sommaren 1984 ...

R hade ett tidigare opiatmissbruk, och det är såklart möjligt att han återföll.

Enligt egen utsago blev han ren i mitten på 70-talet, men var det sant borde han nog ha hållit sig ifrån 2 aktiva herointjejer.

Jodå, bilden klarnar ...
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-05-17 kl. 12:08.
Citera
2016-05-17, 12:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Och jag tycker som vanligt synd om C:s anhöriga och vänner, som 32 år efter hennes död måste se den hjärndöda smörja som diverse slashasar fyller tråden med - att C:s vänner och anhöriga och andra berörda personer tar del av trådens inlägg tar jag för självklart.

Utan att säga för mycket så är jag tämligen säker på att C:s anhöriga och vänner har sin rätt bestämda åsikt om vem eller vilka som är inblandade i C:s död och det är inte syndabockarna V, R eller M som finns i deras tankar. Det finns också bara en person som gjort sitt bästa för att framställa C som en klandervärd person och det är du och ingen annan. Dina grafiska skildringar av C i ett förfall tillhör trådens absoluta bottennapp. Jag vet inte heller om du lider av multipla personligheter eller vad det är för fel i stort på dig men ibland vräker ur dig allt möjligt motsägelsefullt utan att tänka till speciellt mycket i förväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Och på tal om att yra
Först skrev du Eugeniavägen, och sen hakade du på foliehatten Lawn, och skrev att containern stod på KS-området, och nu är du tillbaka på Eugeniavägen igen ... betedde sig containern kvantmekaniskt, kaotiskt, stod den på 2 platser samtidigt, eller hade nån sågat av den på mitten och placerat en halva på KS-området och en på E-vägen?

Det är f.ö. svårt för en plastsäck att använda andra säckar, ty säcken är ett dött ting, och jag förmodar att du menar gärningspersonen, inte "säcken" ...

Mitt lösa antagande (att du har nåt att komma med) skrotar jag omedelbart. Tack och hej leverpastej.

F.ö. har ett par kretiner försökt spamma sönder tråden i 3 år, utan att lyckas

Och du kommer inte heller att lyckas

(det fetade)

Jag har aldrig någonsin påstått att det stod en container på KS-området, däremot så inkom det ett tips från en renhållningsarbetade vintern -84 som sade sig ha transporterat bort en illaluktande container från KI-området under sommaren nån gång, alltså samma område som rättsläkarstationen är belägen på, KS-området med alla sjukhusbyggnader däremot ligger på andra sidan Solnavägen. Jag tror det är rätt viktigt att vi skiljer på dessa två områden nu och fokuserar på den möjliga närheten till rättsläkarstationen sett från den möjliga containerplaceringen på den södra delen av KI-området. KalleXL har rätt att komma med teorier och ibland ändra sig och komma med nya tankar och funderingar precis som du har rätt att komma med helt andra teorier och heltokiga spekulationer men det innebär inte att du har rätt att kalla alla med avvikande åsikt för kretiner eller foliehattar, det där slår bara tillbaka på dig själv faktiskt.

Jag kan också tillfoga att KalleXL:s första tankar om Eugeniavägen vs containern var inte helt fel eftersom den dåvarande Eugeniavägen låg i omedelbar anslutning till både KI och KS-området, se kartan nedan, Karolinska institutets område (längst till vänster) ligger precis norr om Eugeniavägen:

http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-f2-eugeniavagen-karolinska.png
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-17 kl. 12:27.
Citera
2016-05-17, 12:11
Medlem
Ditt drömda våta önsketänkande är väl att inte ännu mera skit om Vinofs anhang ska läggas fram i tråden? Så att du får fortsätta med sagan om "obducenten o allmänläkaren"?
Betr. GW.s beröring med fallet så borde detta granskas Noga! Hans nästan 50år gamla fascination för "Nedmonteringar" sticker lite i ögonen för den som studerar Cathrines öde. Och dom många jaktutflykterna, med ständigt borttappade jakthundar (vilka sen måste hämtas, över halva landet),detta måste analyseras. Vilken info om CdC fick gw.....och glömde att vidarebefordra?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du kan inte tvinga in Vinof och Robert i Catrines umgänge i juni 1984 för hundrade gången och du ska inte försöka insinuera att dom hade någon kontakt den sista tiden, det har aldrig funnits några såna bevis och det vet du och utan bevis så kan ingen normalt funtad person ta ditt och Eremonas snack på något som helst allvar.

Ingen av Catrines vänner och bekanta har lämnat uppgifter om att hon träffade Vinof eller Robert eller för all del Monika under juni månad och då ska vi alldeles särskilt komma ihåg att Catrine var inte i Stockholm den större delen av maj -84 för då bodde hon i Småland. Det finns också en detalj som är av största vikt här och det är det orubbliga faktum att hon ringer arkitekten den 29 maj och ber om att få sova där efter nån natt i Ösmo i Ragnars stuga och allt detta sker alltså efter hemkomsten till Stockholm.

Catrine da Costa ringer alltså inte Vinof och hon kunde inte heller ringa Vinof eftersom telefonnumret inte stämde på slutet. Så illa ställt är det alltså med era heltokiga teorier. Att Catrine hade arkitektens rätta telefonnummer nedtecknat bevisas klart av att han var en rätt viktig person under hennes sista vecka i livet och hon behövde helt uppenbart hans hjälp. Vinof saknas helt under denna sista korta period i Catrines liv och det finns inga vittnesuppgifter överhuvudtaget som indikerar ett umgänge eller ens ett hastigt möte.

Tråden är knappast betjänt av osammanhängande teorier som bara är ett rent önsketänkande från din och Eremonas sida. Catrine da Costa träffade med överhängande sannolikhet inte Vinof och "Robert" efter hemkomsten till Stockholm i slutet av maj.

Och apropå GW, insinuerar du nu att han var inblandad på nåt sätt med tanke på att han är jaktintresserad?!?
Citera
2016-05-17, 12:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ditt drömda våta önsketänkande är väl att inte ännu mera skit om Vinofs anhang ska läggas fram i tråden? Så att du får fortsätta med sagan om "obducenten o allmänläkaren"?
Betr. GW.s beröring med fallet så borde detta granskas Noga! Hans nästan 50år gamla fascination för "Nedmonteringar" sticker lite i ögonen för den som studerar Cathrines öde. Och dom många jaktutflykterna, med ständigt borttappade jakthundar (vilka sen måste hämtas, över halva landet),detta måste analyseras. Vilken info om CdC fick gw.....och glömde att vidarebefordra?

Är det nåt som kan betecknas som sagor så är det väl "Sagan om Vinof och hans anhang" så som den har presenterats här i tråden av Eremona? Var är bevisen för V:s inblandning? Var är vittnesmålen som placerar Vinof med anhang i da Costas närhet i anslutning till hennes försvinnande? Om inte du och din trötta medlöpare Eremona kan presentera något i den vägen så kan era fantasifulla spekulationer faktiskt liknas vid sagor. Vinof hade i teorin kunnat bli ett nytt offer för ett justitiemord om amatörer som ni fått bestämma (hemska tanke)

Intressant också att du fortsätter att kasta skit på GW och insinuerar att han har något att dölja, kan inte du precisera dina misstankar lite?
Citera
2016-05-17, 12:39
Medlem
@Lawn
Nu har du kommit upp med en ny fantasi! Den att det i något enda kriminalfall (ett grovt sådant, med ex.vis mord) har förekommit att det stämplats ut mulitipla Justitiemord. Att alltså olika, helt orelaterade individer, på ett kriminellt sätt har tillvitats ansvar för ett och samma brott. Grattis!
Att den evigt underhållande (iaf för den svenske sågbocken) snackepellen GW borde synas noga när det gäller vad som hände efter Cathrines död, det är tämligen solklart.
Citera
2016-05-17, 12:49
Medlem
KalleXLs avatar
daCosta var väl inte känd för att ha ett våldsamt humör som hade massor av arga personer/kunder omkring sig. Hon var en fattig missbrukare som tjänade pengar på att sälja sex och därför sprang på Malmskillnadsgatan.

Vinof och hans polare på E-Vägen var nersupta stackare som inte brukar ha värst mycket sexlust på grund av missbruket (Viagra fanns inte då)
Att ta livet av daCosta för en obetald skuld på några hundralappar tror jag inte på. Om nu Vinof och hans polare dödade daCosta av den orsaken så kunde dom slängt liket i närmaste dike i stället för merjobbet att stycka henne och placera ut 3 säckar på olika platser.

Styckningen tyder på att det fanns ett sexuellt sadistiskt behov med i bilden, det tror jag inte Vinof och hans polare var kända för. Vinof och hans polare var för lata för att ägna den enorma tid och bök med blod, styckning, paketering, rengöring av platsen och bortforsling av säckarna. Dom hade inte tillgång till Rättsmedicins perfekta lokaler med allt som behövs för mord och styckning utan fick utföra detta där dom var för tillfället. Om nu Vinof styckade daCosta är det mer sannolikt att hon styckades på E-Vägen där Vinof höll till än i Solna Skog i Huvudsta och därifrån frakta säckarna tillbaks till FP2 och de andra fyndplatserna. Det låter långsökt att åka från E-Vägen upp till Solna Skog och tillbaks till FP2 vid E-Vägen. Var Vinof känd i polisregistret för misshandel av kvinnor, otukt med barn och mystiska självmord i sovrum.

Detta alternativ låter bra mycket bökigare och mer osannolikt än att styckningskunniga läkare med en perfekt lokal för ändamålet och säckar placerade runt mord och styckningsplatsen och att deras tidigare brottsregister stämmer överens med vad mördare och styckare kan ha för sig.

Kalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in