2016-05-16, 09:50
Medlem
Ja VARFÖR skulle Cathrine ha umgåtts med Vinof/"Robert" i mitten av juni 1984?? DET var ngt som utredningen givetvis skulle ha klarat ut redan 1984-85.
Betr. Leif GW och hans myckna o sinnesförvirrade dravel i ärendet (minst i paritet med ditt dravel, gentemot de två läkarna) så anser jag att TV.underhållaren gott kunde synas noga i sömmarna. En äkta jägare....
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Undrar vem som är slö egentligen.....det finns fortfarande inga bevis för att Vinof träffat Catrine under hennes sista tid i livet, i själva verket så tycks Catrine ha hållt sig borta området där Vinof, Robert och Monika huserade i juni 1984 för hon hade fullt upp med att träffa ett antal andra personer som var utplacerade lite var stans i Storstockholm. Om vi tittar på kronologin i juni och efter hemkomsten till Stockholm från Småland i slutet av maj så har hon knappt haft tid att besöka sin avlägsne rätt ytliga bekant Vinof på Eugeniavägen 25 och varför skulle hon göra det förresten? Vad kunde han erbjuda? Han bodde i en skitig lokal som inte alls var lämpad som bostad för en kvinna ens över en natt och det bevisas helt klart av att det istället var arkitekten hon ringde flera gånger i juni och ville sova över hos, så sent som den natten den 10/6 ringer hon Östermalmsmannen och kommer dit i taxi, om Catrine var så jävla tajt med Vinof så då hade hon väl hellre åkt till Eugeniavägen för att kvarta där men detta skedde aldrig. Ni kan inte tvinga in Vinof och de andra i Catrines umgänge under juni månad, det finns inga belägg för såna där spekulationer.

Och jag hoppas att du förstår vad som menas med bevis? Alla ni i de två läkarnas hejaklack har ju upprepat till förbannelse att det inte finns några "bevis" för att dom någonsin ens har träffat Catrine, ändå vill ni sammanföra Vinof med Catrine i juni men det är i princip samma sak där, det finns inga bevis för att dom sammanstrålade i juni! Ni har en något underlig syn på vad som är bevis och vad som inte är bevis, å andra sidan så är inte logik er starka sida direkt.

GW:s nuvarande bostad har han bott i sen 2013 vill jag minnas, husen vid Huvudsta strand var väl inte inflyttningsklara förrän just detta år, dvs långt efter säckfyndet vid Talludden 1984 så någon direkt koppling mellan mellan hans nuvarande bostad och FP1 förefaller rätt oklar? Vad är det du egentligen vill komma fram till?
Citera
2016-05-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Att man placerade säckarna med daCostas kvarlevor på varsin sida om Rättsmedicin kan tyckas låta konstigt och onödigt när man kunde dumpat dom på ett och samma ställe.

Det kanske inte var så konstigt när man vet att den ene läkaren bodde på Kungsholmen nära Fp1 och den andra i Täby Kyrkby åt samma håll som Fp2 och containern på Eugeniavägen.
Dom bestämde helt enkelt att ta med sig säckarna och dumpa dom på vägen hem. Ganska logiskt.

Din slutsats lämnar mycket övrigt att önska. Faktiska händelser, sunt förnuft, minimal analysförmåga, läsförmåga, förmågan att tolka den enda friande domen i fallet, det lagvidriga domskälet, förmågan att begripa innebörden av att de enda personer som friats efter åtal, som anses helt oskyldiga och dessutom offer för ett antal rättsövergrepp och ett skandalöst medialt haveri är samma personer du och din kompis Lawn ljuger om i den här tråden och låtsas tro på som GM.
Citera
2016-05-16, 15:55
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Din slutsats lämnar mycket övrigt att önska. Faktiska händelser, sunt förnuft, minimal analysförmåga, läsförmåga, förmågan att tolka den enda friande domen i fallet, det lagvidriga domskälet, förmågan att begripa innebörden av att de enda personer som friats efter åtal, som anses helt oskyldiga och dessutom offer för ett antal rättsövergrepp och ett skandalöst medialt haveri är samma personer du och din kompis Lawn ljuger om i den här tråden och låtsas tro på som GM.

Man undrar ju om du kopierar dina inlägg varje gång du spyr din galla över andras inlägg, för det är samma dravel och dalt med dina kompisar "läkarna" som enligt dig är väluppfostrade skötsamma och perfekta individer som inte alls haft grovt sex och otukt med sina barn, ej heller dömda för misshandel av flickvänner och där fruar som hittats hängda i sänggavlar (som är en omöjlighet) bara är förtal enligt dig.
Jag lyssnade på din länk "Barnets Berättelse"där man utfrågade någon expert som lät som en senildement idiot som skällde på allt och alla, ungefär som du. Att en 1.5 åring ser "farbrorn ta bort tantens bröst" och senare vid 3.7 års åldern berätta det hemska som bränts in i dennes hjärna för resten av hennes liv, tror jag bergsäkert på. Att du går på den senildemente gaphalsens version, då förstår jag varför dina läkarkompisar är oskyldigt uthängda kräk, men det är ni tämligen ensamma om.
Citera
2016-05-16, 18:00
Medlem
Citat:
"läkarna" som enligt dig är väluppfostrade skötsamma och perfekta individer som inte alls haft grovt sex och otukt med sina barn, ej heller dömda för misshandel av flickvänner och där fruar som hittats hängda i sänggavlar (som är en omöjlighet) bara är förtal enligt dig.

Nu skäller du inte på mig, men jag svarar ändå -

nu vet jag inte vad du far efter alls, för varken TH eller TA fälldes för något, och att hänga sig själv i en sänggavel är ju absolut möjligt, och många människor har hängt sig på låg höjd, para ett par dm över golvet (diverse suicidala, obalanserade, tablettpåverkade, sexuellt experimentella, mkt berusade personer etc).

Blodådrorna i halsen (pulsådrorna) slutar ju fungera väldigt snabbt när snaran dras åt.

Jag har tyvärr haft oturen att erfara detta fenomen själv, då ett par personer i min närmaste omgivning har avslutat sina liv och "odramatiskt" hängt sig, på väldigt låga höjder ...

Men men ... låt oss gå vidare ... du skrev först om en container som stod på E-vägen, och jag tror att ditt påstående var helt korrekt - containern stod nog på E-vägen och inte på KS-området, och ditt arga prat om TH och TA tror du nog inte ens på själv, och något säger mig att du har större kunskap om fallet än jag och andra utbölingar som verkligen läst på och skaffat insikter, trots att vi inte var med när det begav sig, på 80-talet, vilket några trådläsare/debattörer var.

Vi har ibland vädjat till "överlevarna" (de som slapp dödliga överdoser, AIDS osv) att höra av sig och dela med sig av vad de minns, men gensvaret har varit dåligt ... en kompis till SS har skrivit i tråden, och vi har fått tag i en man som borde ha varit C:s sista pojkvän, men annars är det tunt ...

Dina lösa kommentarer om säckarna (om deras tyngder, dubbla säckar osv) är f.ö. lite intressant, och bakom ditt svammel döljer sig en klar, krass hjärna, en sådan som är mkt välkommen i denna tråd ... jag tror som du, att dubbla säckar användes pga tyngden (bra tänkt).

Men du vet lika väl som jag att säckarna inte placerades samtidigt, i ett svep ... medicinska och zoologiska fakta talar emot ett samlat, mekaniskt scenario ... den här gärningspersonen hade ganska många bollar i luften på sommaren 1984, och dessa hemska kvarlevor var bara några av bollarna ...

Och läkarmyten tror du nog inte alls på, egentligen, och som sagt var, du får gärna skicka PM, om du inte vill diskutera på riktigt, på djupet, i tråden ...

Ta en funderare, ta din tid ... jag + kollegor kommer inte att försvinna.
Citera
2016-05-16, 18:21
Medlem
Lite om Ronny Svensson i debatten kring "styckmordet" och videovåld:
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/05/16/den-omdomeslose-filmkritikern/
Citera
2016-05-16, 18:30
Medlem
felpost
Citera
2016-05-16, 18:30
Medlem
Några frågor till KalleXXL: på vilken sida av kommungränsen avled da Costa, om du skulle gissa - var det i Solna eller Vasastan?

Jag har väldigt bristande kunskaper, men jag gissar på 2 zoner: Vasastan (ganska nära Norra stationsgatan) eller västra delen av Solna, inte jättelångt från Talludden, och jag gissar också (på hyfsat goda grunder) att vår gärningsperson rörde sig lite längre bort från brottsplatsen andra gången som säckar lämnades

... jag gissar alltså att säckarna på FP1 var rätt nära mordplatsen, och att säckarna på FP2 var lite längre bort ...

och har du själv några tankar om tidsglappen? Varför var alla kvarlevor i så bra skick (med tanke på offrets förmodade försvinnande i mitten av juni), och varför var kvarlevorna på E-vägen inte totalt förruttnade och förstörda av asätare?

Hm ... tror du att gärningspersonen slängde alla tillhörigheter, eller såldes vissa grejer, sånt som var mer värdefullt (smycken, enstaka plagg, skor osv)?

Och slutligen, när tror du att Vinof och C träffades sista gången, och befann sig C på E-vägen vid nåt tillfälle?

Det går bra att svara i PM.
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-05-16 kl. 18:54.
Citera
2016-05-16, 19:01
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

nu vet jag inte vad du far efter alls, för varken TH eller TA fälldes för något, och att hänga sig själv i en sänggavel är ju absolut möjligt, och många människor har hängt sig på låg höjd, para ett par dm över golvet (diverse suicidala, obalanserade, tablettpåverkade, sexuellt experimentella, mkt berusade personer etc).

Blodådrorna i halsen (pulsådrorna) slutar ju fungera väldigt snabbt när snaran dras åt.

Jag har tyvärr haft oturen att erfara detta fenomen själv, då ett par personer i min närmaste omgivning har avslutat sina liv och "odramatiskt" hängt sig, på väldigt låga höjder ...

Men men ... låt oss gå vidare ... du skrev först om en container som stod på E-vägen, och jag tror att ditt påstående var helt korrekt - containern stod nog på E-vägen och inte på KS-området, och ditt arga prat om TH och TA tror du nog inte ens på själv, och något säger mig att du har större kunskap om fallet än jag och andra utbölingar som verkligen läst på och skaffat insikter, trots att vi inte var med när det begav sig, på 80-talet, vilket några trådläsare/debattörer var.

Vi har ibland vädjat till "överlevarna" (de som slapp dödliga överdoser, AIDS osv) att höra av sig och dela med sig av vad de minns, men gensvaret har varit dåligt ... en kompis till SS har skrivit i tråden, och vi har fått tag i en man som borde ha varit C:s sista pojkvän, men annars är det tunt ...

Dina lösa kommentarer om säckarna (om deras tyngder, dubbla säckar osv) är f.ö. lite intressant, och bakom ditt svammel döljer sig en klar, krass hjärna, en sådan som är mkt välkommen i denna tråd ... jag tror som du, att dubbla säckar användes pga tyngden (bra tänkt).

Men du vet lika väl som jag att säckarna inte placerades samtidigt, i ett svep ... medicinska och zoologiska fakta talar emot ett samlat, mekaniskt scenario ... den här gärningspersonen hade ganska många bollar i luften på sommaren 1984, och dessa hemska kvarlevor var bara några av bollarna ...

Och läkarmyten tror du nog inte alls på, egentligen, och som sagt var, du får gärna skicka PM, om du inte vill diskutera på riktigt, på djupet, i tråden ...

Självklart blev det stressigt för mördarna/styckarna när dom står där med en styckad kropp. Nervösa och stressade ser dom att det behövs minst 3 säckar där den med ben och huvud blir för tung för en säck så man trär ytterligare en säck över den tyngsta. (Ni berättade i ett inlägg igår att säcken i containern hade två säckar) så det är inte jag som fantiserar.
Att säckarna inte placerades samtidigt på fyndplatserna kunde möjligen bero på stress och tidsbrist. Att den sista säcken skulle placerats en vecka efter i containern är inte rimligt om dom var rimligt smarta, eftersom det riskerade upptäkt när den skvallrade om liklukt därför ville man skyndsamt flytta på säcken. Därför tror jag att säckarna placerades samma dag eller möjligen dagen efter. När säckarna placerades har inte med saken att göra, däremot att dom placerades. Eftersom de placerades på tre platser runt Rättsmedicin är det det mest sannolika att de/den som mördade kroppen också styckade den och att allt hände på Rättsmedicin av de som hade nyckel till lokalen.
Citera
2016-05-16, 19:34
Medlem
Citat:
(Ni berättade i ett inlägg igår att säcken i containern hade två säckar) så det är inte jag som fantiserar.

Den som påstod det där pratade 100% dynga. Ingen har undersökt, textdokumenterat och/eller fotat några säckar som hittades i en container; containerstoryn baseras helt på hörsägen. Denna storys detaljer är lösa, och att svamla om "2 säckar" i en container är bara fånigt. Någon "skymtade" en plastsäck i aug och kände "liklukt", enligt egen utsago.

Polisen grävde i en soptipp ett par dagar, och mer var det inte med det - men det är rätt troligt att gärninsgpersonen langade in en eller 2 säckar i en container - det är vi överens om.

Du är förresten inte helt ny i tråden, och bör kunna skilja på kretiner normalbegåvade debattörer vid det här laget. Bättre kan du, KalleXL

Citat:
Därför tror jag att säckarna placerades samma dag eller möjligen dagen efter.

Det är helt uteslutet - det passerade många dagar mellan utplaceringarna (på FP1 och FP2).

Det skilde 3 veckor mellan fynden, och kvarlevorna som hittades på E-vägen borde ha varit i ett totalt förruttnat skick, om de lämnades 2 månader tidigare ...
Citera
2016-05-16, 19:42
Medlem
Citat:
Eftersom de placerades på tre platser runt Rättsmedicin

Bättre kan du
TH och TA träffade ju aldrig offret, så vi kan lugnt övergå till prata om andra platser än TH:s jobb.

Närheten till diverse missbrukare (och en av dom kände hon ju - Vinof) och knarkarkvartar är ju extremt mkt mer intressant än sagan om TH och TA, som du vet.

Jag kan just nu hitta tre missbrukartillhåll i närheten av fyndplatserna (på S***gatan i Vasastan, i Västra skogen och på E-vägen 25), och i Solna bodde en torsk som C kände (Solnamannen), samt MS, sedermera berömt menedsvittne ...

Mina frågor är du inte så intresserad av kanske, men fundera du - och Vinof är vi särskilt intresserade av .... och har du något att säga om hans missbruk och smutsiga byk, så släng iväg ett PM.

Nu ska jag stänga butiken för ikväll ... om du vill diskutera seriöst och sansat i PM så vet du var jag finns ...

MVH/E
Citera
2016-05-16, 20:59
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Oj vad du yrar. Du kommer inte ens ihåg att du i några inlägg sedan berättade om att säcken i containern på Eugeniavägen använde dubbla säckar.

http://s26.postimg.org/t9w8em989/Sk_rmavbild_2016_05_16_kl_20_51_17.png
Citera
2016-05-16, 22:23
Medlem
Citat:
Oj vad du yrar. Du kommer inte ens ihåg att du i några inlägg sedan berättade om att säcken i containern på Eugeniavägen använde dubbla säckar.

http://s26.postimg.org/t9w8em989/Sk_rmavbild_2016_05_16_kl_20_51_17.png

En klok person som skrev i tråden menade att det var den dåvarande docenten Jovan Rajs som har skyldig. Här kan nog andra fylla i. Det finns en som påstått sej arbeta inom rättsväsendet vid denna tid som kan pm:a dig om Rajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in