2016-05-17, 11:35
Medlem
rymdsols avatar
Stipe måste vara den roligaste personen i ufc. Har aldrig skrattat så mycket åt en fighter. "Im a champion! Im a champion"
Citera
2016-05-17, 11:42
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Håller med dig helt och hållet. Om nu testo hjälper hakan är det antagligen marginellt, folk som argumenterar det motsatta har alldeles för få exempel för att man ska kunna dra några slutsatser.

Säger bara en sak. Big foot Silva. Han tog Mark Hunts bästa slag i första mötet. Efter han gick av testa så knockas han gång på gång.
Citera
2016-05-17, 11:54
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Säger bara en sak. Big foot Silva. Han tog Mark Hunts bästa slag i första mötet. Efter han gick av testa så knockas han gång på gång.
En match är alltså din extremt stora samplesize du känner att du kan dra klara solklara slutsatser från?

Han blev även tokknockad av både Cormier och Cain som inte direkt är kända för att ha mycket krut i nävarna när han gick på testo.

Du behöver mycket fler exempel om du ska kunna dra några slutsatser.
Citera
2016-05-17, 12:07
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
En match är alltså din extremt stora samplesize du känner att du kan dra klara solklara slutsatser från?

Han blev även tokknockad av både Cormier och Cain som inte direkt är kända för att ha mycket krut i nävarna när han gick på testo.

Det är mitt stora exempel ja 🙂. Jag tycker något inte ser riktigt rätt ut men vad fan vet jag.
Citera
2016-05-17, 13:30
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:

Exemplet Bigfoot får väl formas kring faktumen att matchen mot Hunt var den då han visade upp bäst haka, samt att det också var enda gången han faktiskt visade sig haft förhöjda testo-värden. Vet inte heller om han blev tokknockad av Cain, han var åtminstone vaken.

Men det är ju bara spekulationer. "Cain borde gått i golvet när han blev rockad av JDS i början av deras tredje möte, om han inte tryckt" osv.
Även stryktåligheten, och förmågan att absorbera utan att slockna, borde väl rimligen förbättras något med prestationshöjare kontra rent efter man klivit av PED's.
Men det känns inte bevisat och det känns inte heller som det större problemet i sammanhanget.
Citera
2016-05-17, 17:37
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Exemplet Bigfoot får väl formas kring faktumen att matchen mot Hunt var den då han visade upp bäst haka, samt att det också var enda gången han faktiskt visade sig haft förhöjda testo-värden. Vet inte heller om han blev tokknockad av Cain, han var åtminstone vaken.

Men det är ju bara spekulationer. "Cain borde gått i golvet när han blev rockad av JDS i början av deras tredje möte, om han inte tryckt" osv.
Även stryktåligheten, och förmågan att absorbera utan att slockna, borde väl rimligen förbättras något med prestationshöjare kontra rent efter man klivit av PED's.
Men det känns inte bevisat och det känns inte heller som det större problemet i sammanhanget.
Fast alla vet att han gick på TRT och antagligen ännu mer skit i Strikeforce och i sin tidiga UFC karriär. Sen är det roliga att att han faktiskt plockade hem de första 2 rundorna mot Hunt och inte alls blev taggad speciellt mycket när Hunt var fräsch. Utan det var i de senare ronderna han blev taggad rejält när Hunt var halv-gassad och totalt saknade energi att följa upp sina knockdowns.

Är bara så less på att alla spyr ur sig att testo hjälper hakan som ett vetenskapligt faktum med Bigfoot vs Hunt som det enda exemplet.
Citera
2016-05-17, 19:03
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Fast alla vet att han gick på TRT och antagligen ännu mer skit i Strikeforce och i sin tidiga UFC karriär. Sen är det roliga att att han faktiskt plockade hem de första 2 rundorna mot Hunt och inte alls blev taggad speciellt mycket när Hunt var fräsch. Utan det var i de senare ronderna han blev taggad rejält när Hunt var halv-gassad och totalt saknade energi att följa upp sina knockdowns.

Är bara så less på att alla spyr ur sig att testo hjälper hakan som ett vetenskapligt faktum med Bigfoot vs Hunt som det enda exemplet.
Han gick faktiskt i golvet i andra ronden när han själv borde varit relativt fräsch samtidigt som han käkade mördarsmällarna i 4:e och 5:e, åtminstone utan att gå ner.
Hunt borde fått domslutet där, det är väl mest det jag hänger upp mig på gällande den matchen.
Bigfoot är slut.

On topic: Vem bör Werdum ställas mot när hans hjärna kvicknar till igen? Rematch mot JDS?
Citera
2016-05-17, 19:20
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Han gick faktiskt i golvet i andra ronden när han själv borde varit relativt fräsch samtidigt som han käkade mördarsmällarna i 4:e och 5:e, åtminstone utan att gå ner.
Hunt borde fått domslutet där, det är väl mest det jag hänger upp mig på gällande den matchen.
Bigfoot är slut.

On topic: Vem bör Werdum ställas mot när hans hjärna kvicknar till igen? Rematch mot JDS?
Börjar du gräva här på flashback kan du se mig såga sönder Bigfoot redan innan han var slut enligt allmänheten. Enligt mig är han ett extremexempel på en fighter som haft mycket större framgång än han borde haft, han har aldrig imponerat på mig. Han konstiga är inte ha började bli knockad gång på gång efter ett tag, utan snarare att han tog sig längre än top10 i sin "Prime".

Gillar ändå JDS vs Werdum, känns som att vi måste bli av med en "contender". Det blir antagligen Overeem vs Miocic, Cain slår antagligen Browne och får nästa title shot oavsett resultat.
Citera
2016-05-17, 19:44
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Börjar du gräva här på flashback kan du se mig såga sönder Bigfoot redan innan han var slut enligt allmänheten. Enligt mig är han ett extremexempel på en fighter som haft mycket större framgång än han borde haft, han har aldrig imponerat på mig. Han konstiga är inte ha började bli knockad gång på gång efter ett tag, utan snarare att han tog sig längre än top10 i sin "Prime".

Gillar ändå JDS vs Werdum, känns som att vi måste bli av med en "contender". Det blir antagligen Overeem vs Miocic, Cain slår antagligen Browne och får nästa title shot oavsett resultat.
Jag vet. Vi har diskuterat det tidigare. Han har blivit för hypad av UFC, att de gett han två matcher mot Velasquez säger en del.. 3-6-1 säger en del också.
Bara vinsten mot Palelei som känns legit också, Overeem tappade huvudet och Browne skadade knät. Bigfoot skulle förlora båda av de matcherna vid de allra flesta tillfällena.

JDS borde få Werdum eller någon annan match som kan ta honom till titelchans. Han är inte värd en sådan nu men om man ser till vilka som fått fightas om titeln eller varit på tal den senaste tiden så är det många namn som han har vunnit mot. Werdum, Hunt, Miocic, Velasquez...
Jag säger Overeem mot Miocic och Werdum vs JDS som tillsammans med Velsquez vs Browne kan sortera ut nästkommande kandidater.
Citera
2016-05-17, 20:45
Medlem
rymdsols avatar
Citat:

Dan Henderson är väl ett annat exempel. Han slocknar också var och varannan match nu.
Citera
2016-05-17, 20:48
Medlem
rymdsols avatar
Citat:

Jose Aldo går ju även att spekulera i.

Jag spyr dock inte ut att testo hjälper mot hakan men jag tror att det gör det. Ta bort alla matcher och titta bara på preparatet. För mig är det bara logiskt att det skulle gynna hakan.
Senast redigerad av rymdsol 2016-05-17 kl. 20:52.
Citera
2016-05-17, 21:54
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Jose Aldo går ju även att spekulera i.

Jag spyr dock inte ut att testo hjälper mot hakan men jag tror att det gör det. Ta bort alla matcher och titta bara på preparatet. För mig är det bara logiskt att det skulle gynna hakan.
Hendo var också helt jävla slut redan innan han klev av TRT. Sen har han ju en hel del slitage på hakan, någon gång var den ju tvungen att fara åt helvete.

Aldo blev träffad klockrent av McGregor, sen har ju han aldrig åkt dit för doping eller använt TRT.

Kollar vi på preparatet kan det hjälpa muskulaturen marginellt som i sin tur kan hjälpa hakan marginellt om jag inte är helt borta, sen finns det väl en psykisk fördel med det också men det är ju inte samma sak som haka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in