Citat:
Attackörerna känner igen något av sig själva hos Nerijus.Det finns inget via forskning eller vetenskap överhuvudtaget som stärker och förankrar. Det ter som ett stort fett Me, Myself and I.
JAG tycker de skulle undersökt ditten och datten. JAG är inte nöjd. JAG tycker inte han liknar en gärningsman. JAG tycker rättsväsendet inte fungerar. JAG tycker det borde..
Det är helt ok för min del. Jag skiter blankt i detta - man får så gärna försvara mördaren. Domen har fallit (helnöjd och med högsta juridiska nivå i ryggen för det uttalandet).
Vissa saker ska man sålla bort i livet. Det är resistent och finns ingen mening att övertyga och slösa krut på så sett. Vore som att dag ut och dag in injicera Penicillin mot betalaktamasrestistens - lycka till.
Motivationen ligger snarare att debattera sakfrågan med andra av samma intressesfär då det är ett intressant område med många förgreningar.
Det finns inga förklaringar på förlopp eller motiv - det är enbart gnäll. Attackörer som jag benämnt fenomenet till istället för debattörer...
Det övergår dock - allt som oftast i sin mest låga och omotiverade form - till personangrepp. Det är däremot inte ok. Det är en verbal variant av "där orden tar slut där tar nävarna vid".
Men jag är fascinerad över att Nerijus absolut inte får vara sexualsadist.
JAG tycker de skulle undersökt ditten och datten. JAG är inte nöjd. JAG tycker inte han liknar en gärningsman. JAG tycker rättsväsendet inte fungerar. JAG tycker det borde..
Det är helt ok för min del. Jag skiter blankt i detta - man får så gärna försvara mördaren. Domen har fallit (helnöjd och med högsta juridiska nivå i ryggen för det uttalandet).
Vissa saker ska man sålla bort i livet. Det är resistent och finns ingen mening att övertyga och slösa krut på så sett. Vore som att dag ut och dag in injicera Penicillin mot betalaktamasrestistens - lycka till.
Motivationen ligger snarare att debattera sakfrågan med andra av samma intressesfär då det är ett intressant område med många förgreningar.
Det finns inga förklaringar på förlopp eller motiv - det är enbart gnäll. Attackörer som jag benämnt fenomenet till istället för debattörer...
Det övergår dock - allt som oftast i sin mest låga och omotiverade form - till personangrepp. Det är däremot inte ok. Det är en verbal variant av "där orden tar slut där tar nävarna vid".
Men jag är fascinerad över att Nerijus absolut inte får vara sexualsadist.

Som gästarbetare åt godsherren, som en som står utanför svenska samhället, som en som är i en underlägsen position - så är han en riktig UNDERDOG.
Känner man sig själv utanför samhället på något sätt, kanske har haft problem med myndigheter o.s.v och känner ett utanförskap så vill man sympatisera med en annan underdog - nämligen Nerijus.
Men, det räcker ju inte att själv bara vara en underdog, man måste också sakna förmågan till logiskt tänkande och förmågan att ta till sig information man inte gillar. Det ihop med en rejäl dos konspiratoriskt tänk ger en tvättäkta attackör här.
Och, om man kan känna igen SIG SJÄLV i Nerijus underdog-position och därför ivrigt fortsätta med att ta honom i försvar - då vill man naturligtvis inte kännas vid att han skulle vara en sexualsadist för det är ju något man inte vill känna igen hos sig själv.
är droppen som får bägaren att rinna över
Har du varit i kontakt med ett medium på SFI?
och det var Stefan Einhorn i en föreläsning om ledarskap. Han fick mig att lyssna för han höll inte på med en massa klyschor.