2016-05-17, 07:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns inget via forskning eller vetenskap överhuvudtaget som stärker och förankrar. Det ter som ett stort fett Me, Myself and I.
JAG tycker de skulle undersökt ditten och datten. JAG är inte nöjd. JAG tycker inte han liknar en gärningsman. JAG tycker rättsväsendet inte fungerar. JAG tycker det borde..

Det är helt ok för min del. Jag skiter blankt i detta - man får så gärna försvara mördaren. Domen har fallit (helnöjd och med högsta juridiska nivå i ryggen för det uttalandet).
Vissa saker ska man sålla bort i livet. Det är resistent och finns ingen mening att övertyga och slösa krut på så sett. Vore som att dag ut och dag in injicera Penicillin mot betalaktamasrestistens - lycka till.

Motivationen ligger snarare att debattera sakfrågan med andra av samma intressesfär då det är ett intressant område med många förgreningar.
Det finns inga förklaringar på förlopp eller motiv - det är enbart gnäll. Attackörer som jag benämnt fenomenet till istället för debattörer...
Det övergår dock - allt som oftast i sin mest låga och omotiverade form - till personangrepp. Det är däremot inte ok. Det är en verbal variant av "där orden tar slut där tar nävarna vid".
Men jag är fascinerad över att Nerijus absolut inte får vara sexualsadist.
Attackörerna känner igen något av sig själva hos Nerijus.
Som gästarbetare åt godsherren, som en som står utanför svenska samhället, som en som är i en underlägsen position - så är han en riktig UNDERDOG.
Känner man sig själv utanför samhället på något sätt, kanske har haft problem med myndigheter o.s.v och känner ett utanförskap så vill man sympatisera med en annan underdog - nämligen Nerijus.
Men, det räcker ju inte att själv bara vara en underdog, man måste också sakna förmågan till logiskt tänkande och förmågan att ta till sig information man inte gillar. Det ihop med en rejäl dos konspiratoriskt tänk ger en tvättäkta attackör här.

Och, om man kan känna igen SIG SJÄLV i Nerijus underdog-position och därför ivrigt fortsätta med att ta honom i försvar - då vill man naturligtvis inte kännas vid att han skulle vara en sexualsadist för det är ju något man inte vill känna igen hos sig själv.
2016-05-17, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Psykopat känner inte varken ångest eller ånger. NB har inte visat något tecken på psykopati.
Men han kan gått och väl ha alexitymi. Sexualsadism och psykopati går inte ihop, för psykopaten kan inte sätta sig i andra människors lidande eller smärta. De saknar helt medkänsla med andra.
En psykopat kan av vilket som helst anledning slå ihjäl en annan person han möter. När en psykopat hamnar i rätten så det är lönlöst att söka efter motiv till gärningen, för det finns inte "i verkligheten".

Men vi ska vara försiktiga med att lägga här någon diagnos på någon.

Jag håller inte med dig på den punkten - jag tycker att NB har uppvisat ett antal psykopatiska drag

Jag tycker inte att mordet uppvisar sexuell sadism - snarare sexuellt våld

Och jag tycker att du ska läsa Develi's utmärkta inlägg om psykopati

Att sedan Lillebror begär skadestånd är droppen som får bägaren att rinna över

Vad är detta för människor?
2016-05-17, 07:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det var inte NB som frågade joggande kvinna om vägen. Mannen var kortare, inte så bred som NB, och han hade ljusa hår. Hans bil var vit skåpbil.
Men hennes vittnesmål ändrades.

Biologiska spår i ladan betyder att han varit där många gånger och det är inte konstigt att han lämnade sina spår.
Man brukar lämna sina spår på sin arbetsplats.

Han lurade inte broder att leta mask. De skulle fiska som de hade gjort förut många gånger.
Men de kunde inte leta mask på stället där de brukar leta, det var avspärrat av polis. Därför åkte de till Martorp.

1.Det var Nerijus som frågade joggande kvinnan om vägen. Han är redan utpekad.

2.Nerijus skulle aldrig gå och fiska. Han drog ju hem sen. Frågan du ska ställa dig är: VARFÖR LÅTSADES NERIJUS LETA MASK när söket närmade sig byssjan där han gömt kroppen?
2016-05-17, 07:18
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Det var inte NB som frågade joggande kvinna om vägen. Mannen var kortare, inte så bred som NB, och han hade ljusa hår. Hans bil var vit skåpbil.
Men hennes vittnesmål ändrades.

Biologiska spår i ladan betyder att han varit där många gånger och det är inte konstigt att han lämnade sina spår.
Man brukar lämna sina spår på sin arbetsplats.

Han lurade inte broder att leta mask. De skulle fiska som de hade gjort förut många gånger.
Men de kunde inte leta mask på stället där de brukar leta, det var avspärrat av polis. Därför åkte de till Martorp.

Har du varit i kontakt med ett medium på SFI?

Härlig clash när ironi inte når fram, men ganska skrämmande dock att så många fortfarande vägrar att förstå att fallet Lisa Holm är löst.
2016-05-17, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Varför inte?, säger då jag.
Han har i så fall agerat under hela tiden, från gärningens början och till samma dag han hämtades, för att sätta dit sig själv. Operationen inleddes med att han lät nyckeln sitta kvar i mopeden, så att vem som helst skulle förstå att ett brott hade begåtts.

Det verkar att NB har gjort allt för att sätta sig själv.
Istället för att plocka upp och gömma L tillhörigheter slängde han dom på sin arbetsplats för att leda polisen på rätt spår.
Han även slängde hennes tillhörigheter på väg till Martorp för att visa vägen var kroppen finns.
Han gjorde allt för att lämna sina spår på L kläder - han tagit av sig handskar när han började blöda för att lämna blodspår på hennes byxor.
Han blev nervös när polisen kunde inte hitta L efter fem dagars sökandet och bestämde sig att hjälpa till - åkte till Martorp och uppförde sig misstänksamt för att visa stället där kroppen finns.
Han hade planerat allt väl i för väg för att hamna i kurörtliknande svenska fängesle för att slippa arbeta resten av sitt liv och slippa leva i hopp med sina feta fru.
Han hade även planerat att hans bror ska få en stor summa pengar.
Senast redigerad av Sudharma 2016-05-17 kl. 07:40.
2016-05-17, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har du varit i kontakt med ett medium på SFI?

Härlig clash när ironi inte når fram, men ganska skrämmande dock att så många fortfarande vägrar att förstå att fallet Lisa Holm är löst.

Visa fall som blev lösta
efter några år kan få en annan lösning.
Då blir det verkligen skrämmande när man få veta
att alla år när man trodde att L mördare hade satt inlåst
har den riktige mördare gått fritt.
Senast redigerad av Sudharma 2016-05-17 kl. 08:01.
2016-05-17, 08:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Intressant tips. Ser fram mot att kolla Dåderman.
Allt talar för att GMP ligger i framkant inom FOU.
Min erfarenhet av forskare btw som föreläser är att de är knappast några "Mark Levengodd typer". Kunniga kan ibland vara lite knastertorra.
Jag har upplevt åtskilliga kolleger gäspa vid föreläsningar pga bristande intresse. De har gått på föreläsningen för att slippa vardagsknoget och förväntat sig en floorshow.
Det var en som inte fick mig att vilja kissa varje kvart alternativt kasta popcorn på raden framför och det var Stefan Einhorn i en föreläsning om ledarskap. Han fick mig att lyssna för han höll inte på med en massa klyschor.
Jag är nämligen så jävla less på att sjunka i gungfly och se lycklig ut. Hahahahaha.
Att tjafsa med en massa krama-varann och positiva töntkort än snarare lyfta fram det faktiska mörka/dåliga/icke fungerande och därmed ta ansvar.
Lyssna och se mig. Se oss. Ta problemen på allvar. VI gör nåt åt skiten.

Tryckkokare-Nerijus skulle behövt en så kurs.
2016-05-17, 09:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det verkar att NB har gjort allt för att sätta sig själv.
Istället för att plocka upp och gömma L tillhörigheter slängde han dom på sin arbetsplats för att leda polisen på rätt spår.
Han även slängde hennes tillhörigheter på väg till Martorp för att visa vägen var kroppen finns.
Han gjorde allt för att lämna sina spår på L kläder - han tagit av sig handskar när han började blöda för att lämna blodspår på hennes byxor.
Han blev nervös när polisen kunde inte hitta L efter fem dagars sökandet och bestämde sig att hjälpa till - åkte till Martorp och uppförde sig misstänksamt för att visa stället där kroppen finns.
Han hade planerat allt väl i för väg för att hamna i kurörtliknande svenska fängesle för att slippa arbeta resten av sitt liv och slippa leva i hopp med sina feta fru.
Han hade även planerat att hans bror ska få en stor summa pengar.
Äntligen börjar du förstå hur allt gått till, grattis!
Enda felet du nu behöver rätta till är att inget av ovan nämnda har han gjort medvetet utan det är intelligensbefriat hybris ihop med adrenalinpåverkat slarv och stress som satt dit honom.
Kör tankenöten ett varv till så kanske det blir helt rätt.
Lycka till!
2016-05-17, 09:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Visa fall som blev lösta
efter några år kan få en annan lösning.
Då blir det verkligen skrämmande när man få veta
att alla år när man trodde att L mördare hade satt inlåst
har den riktige mördare gått fritt.
Ibland formulerar du dig som om det var ett "gammalt djungelordspråk" ur Fantomen-tidningen.
Är nästan lite mystik och Fantomen över mördaren Nerijus, eller hur?

Var nu istället lättad över att samhället skyddas från den sexualsadistiske mördaren Nerijus.
Han kan aldrig bli botad från sin inneboende ondska.
Sexualsadistiska drifter, fantasier om våld, förödelse, kontroll och dödande finns där för alltid.
Lås in, kasta nyckeln.
Senast redigerad av magiciadehex 2016-05-17 kl. 09:27.
2016-05-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1.Det var Nerijus som frågade joggande kvinnan om vägen. Han är redan utpekad.

2.Nerijus skulle aldrig gå och fiska. Han drog ju hem sen. Frågan du ska ställa dig är: VARFÖR LÅTSADES NERIJUS LETA MASK när söket närmade sig byssjan där han gömt kroppen?

Det diskuterades många gånger.
1. Det var inte han.
Hur kan du vara så säkert? Har du varit där och såg allt?
Även joggerska A var tveksam att det var NB. Hon sa att den man som frågade vägen var kortare och NB bilens signalement stämde inte.

2. Han skulle komma fiska om brorsa hade meddelat att det nappar.
Han låtsade inte att han letade mask. Det var någon som TOLKADE att han låtsades.

I detta fallet främlingsfientlighet och hat spelade avgörande roll. Man kan bli blind av hat och man börjar se bara det man vill se.
2016-05-17, 10:56
Bannlyst
Citat:
Det diskuterades många gånger.
1. Det var inte han.
Hur kan du vara så säkert? Har du varit där och såg allt?
Även joggerska A var tveksam att det var NB. Hon sa att den man som frågade vägen var kortare och NB bilens signalement stämde inte.

2. Han skulle komma fiska om brorsa hade meddelat att det nappar.
Han låtsade inte att han letade mask. Det var någon som TOLKADE att han låtsades.

I detta fallet främlingsfientlighet och hat spelade avgörande roll. Man kan bli blind av hat och man börjar se bara det man vill se.
Ja det är verkligen det ultimata sättet att verkställa utanförskap att ta livet av någon och sedan bete sig som en främling inför handlingen, det är inte den djupaste av rasism det är dess moder.

Eller tror du att Nerijus gjorde handlingen av ren rasism i och med att han inte gjort något liknande i landet han växte upp uti? Och han hoppades det skulle bli en fruktbart såsom sådd?
2016-05-17, 11:04
Bannlyst
Irinka verkar inte vara lika intresserad av att skylta med sin make numera. Borta är förlovningen och bröllopet från Facebook. Nerijus har dock inte ändrat sina preferenser än, kanske kommer det när han kommer åt sin profil igen.

Hon är den enda som ser förtvivlad ut på bilderna från gripandet, det kan inte vara lätt att ha lämnat hus barn och hem för en sådan man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in