Citat:
Det är två skilda saker! På exists fråga: "Varför tipsade PR om sej själv? Om han ville bli rentvådd, varför utgick han från att bli misstänkt, han var ej synlig i Mariestad den tiden samt alibi." lämnade jag det första svaret, det ang. hans arbetssituation. Ang. telefonsamtalet menade de först, om jag inte helt missminner mig, att det var en "afroamerikan" som ringt. Åtminstone någon med sådan brytning.
Eftersom jag inte var den som ringde, så är jag fel person att ställa frågan till, om huruvida uppgiften är fel eller inte.
På den andra, ang. om PR ska ha erkänt på fyllan, svarade jag att jag endast känner till att en anonym tipsare påstådde detta. (Detta nämndes väl i ett Efterlystprogram?)
Slutligen på exists fråga om PU var tillsammans med Helena på Statt, svarade jag: "Om Helena var tillsammans med PU där vet jag inte, men hon dansade och hade kul med (åtminstone) en annan kille.". Varför skulle uppgiften om RE vara fel?
Du får gärna svara på en fråga jag ställde tidigare (för någon sida sedan):
"Har ni uppgifter som säger att Helena och en man vände tillbaka vid bron, för att ta en bil från trädgårdsskolan, eller är det spekulationer?"
Eftersom jag inte var den som ringde, så är jag fel person att ställa frågan till, om huruvida uppgiften är fel eller inte.På den andra, ang. om PR ska ha erkänt på fyllan, svarade jag att jag endast känner till att en anonym tipsare påstådde detta. (Detta nämndes väl i ett Efterlystprogram?)
Slutligen på exists fråga om PU var tillsammans med Helena på Statt, svarade jag: "Om Helena var tillsammans med PU där vet jag inte, men hon dansade och hade kul med (åtminstone) en annan kille.". Varför skulle uppgiften om RE vara fel?
"Har ni uppgifter som säger att Helena och en man vände tillbaka vid bron, för att ta en bil från trädgårdsskolan, eller är det spekulationer?"
Hej!
Det är en hypotes som vi har grundat på ett par olika vittnesuppgifter och händelser kring tid punkten runt " bron ".