Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Uhm... Du låter rätt sur av dig.

SS har inget att göra med amfetamin + MDMA att göra.

Det sägs däremot att det ökar neurotoxiciteten (stavning?).
Vilket såklart är sant men paniken som råder på flashback över kombinationen är obefogad och överdrivs enormt.

Läsa på var det ja...

Man har bara en hjärna, tänk på det.
Citera
2016-05-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BB5
Påverkar något av dessa MDMA ruset? Gabapentin, Olanzapine, Escitalopram. Om något av dessa motverkar ruset, hur många dagar innan intaget av MDMA ska sista tabletten tas?

Kan någon svara på detta?
Citera
2016-05-14, 00:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Uhm... Du låter rätt sur av dig.

SS har inget att göra med amfetamin + MDMA att göra.

Det sägs däremot att det ökar neurotoxiciteten (stavning?).
Vilket såklart är sant men paniken som råder på flashback över kombinationen är obefogad och överdrivs enormt.

Läsa på var det ja...
När man svarar på frågor i en allmän tråd som behandlar droger så är det bra om man håller sig med goda marginaler samt så långt det går ger ett objektivt svar. "Nä fan det är lugnt, gjort det massa gånger så kör på" är inte ett bra råd. Därför blir det en del ryt i den här tråden emellanåt.

Det handlar inte om att det är någon som har panik utan helt enkelt om vanligt jävla vett. Diskuterar man däremot mer specifika saker så blir ju personliga erfarenheter mycket mer relevanta.

Du har helt rätt i att tjacket före MDMA ökar neurotoxiciteten. Om man därtill käkar vad som egentligen är en ganska hög dos, men som gärna görs gällande som "lugn" så blir det ännu värre. Risken för uttorkning blir också högre av uppenbara skäl. Ofta underskattas hur pass tunga dessa båda droger är för våra hjärnor och det oroar i alla fall mig.

Edit: googlade lite och det finns en del kommentarer om att amfetamin kan öka risken för SS, men det verkar vara värst om man tar båda drogerna samtidigt. Så hur mycket det påverkar om man tar "dagarna efter" är väl jävligt oklart.
Senast redigerad av crillecrille 2016-05-14 kl. 01:00.
Citera
2016-05-14, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
När man svarar på frågor i en allmän tråd som behandlar droger så är det bra om man håller sig med goda marginaler samt så långt det går ger ett objektivt svar. "Nä fan det är lugnt, gjort det massa gånger så kör på" är inte ett bra råd. Därför blir det en del ryt i den här tråden emellanåt.

Det handlar inte om att det är någon som har panik utan helt enkelt om vanligt jävla vett. Diskuterar man däremot mer specifika saker så blir ju personliga erfarenheter mycket mer relevanta.

Du har helt rätt i att tjacket före MDMA ökar neurotoxiciteten. Om man därtill käkar vad som egentligen är en ganska hög dos, men som gärna görs gällande som "lugn" så blir det ännu värre. Risken för uttorkning blir också högre av uppenbara skäl. Ofta underskattas hur pass tunga dessa båda droger är för våra hjärnor och det oroar i alla fall mig.

Det är skönt att se att det fortfarande finns sunda och ansvarstagande individer här.

Jag är rätt old hat, och har hunnit se effekterna av de kombinationer det varnas för, överdoser från "ögonmått", och allt annat folk tycker jag är fröken försiktig för att jag varnar för.

Det känns som att den generationen som nu börjar ta sin plats (och jag menar inte detta på något nedlåtande vis alls, att de yngre skulle vara korkade eller omogna), har lite för lite respekt för drogerna som används. Jag tror det kommer sig av det senaste årtiondets överflöd av RC:s, och den experimentlusta som följt med där, och jag tror många gör klokt i att sätta sig in i effekterna i en lite djupare grad än "Får dopamin och blir euforisk." Ska man knarka tycker jag man ska försöka göra det ansvarsfullt, dvs på ett sätt som inte skadar en själv i högre grad än nödvändigt, och absolut inte någon annan. Stryker man med pga flytande lever (it happens, räcker med paracetamol och alkohol. Toxicitet is a bitch) kommer många omkring en må fruktansvärt dåligt. Och det önskar väl ingen, eller hur?

Jag vill inte vara någons mamma, eller försöka framstå som "cool pga erfaren", jag vill bara att ni ska ta hand om er så ingen far illa. Peace and love.
Citera
2016-05-14, 14:27
Medlem
Har en liten fråga till er som har erfarenhet av att poppa tätt inpå. Har hört att man ska vänta ungefär tre månader och har hållit mig till det tidigare. Men nu tänkte jag poppa under Summerburst gbg 28 maj och Defqon.1 under Midsommarhelgen. Så alltså ungefär 1 månads mellanrum.

Undrar om det finns några små tricks att boosta serotonin nivån på. Har läst att träning, ägg, frukt, nötter, fisk ska vara bra. Men är mer ute efter om det finns något slags vitamin pill man kan ta under hela Juni som kan hjälpa till så att den andra rollen blir så bra som möjligt Peace.
Citera
2016-05-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yokis
Har en liten fråga till er som har erfarenhet av att poppa tätt inpå. Har hört att man ska vänta ungefär tre månader och har hållit mig till det tidigare. Men nu tänkte jag poppa under Summerburst gbg 28 maj och Defqon.1 under Midsommarhelgen. Så alltså ungefär 1 månads mellanrum.

Undrar om det finns några små tricks att boosta serotonin nivån på. Har läst att träning, ägg, frukt, nötter, fisk ska vara bra. Men är mer ute efter om det finns något slags vitamin pill man kan ta under hela Juni som kan hjälpa till så att den andra rollen blir så bra som möjligt Peace.

Äsch, det är inget problem att någon gång då och då köra lite tätare. Du blir troligtvis inte LIKA svängd andra gången, men det är inte så det är verkningslöst, särskilt inte efter en månad.
Citera
2016-05-14, 19:26
Medlem
Satanazists avatar
Upphörde ett tramadol-race i söndags (alltså för 6 dagar sedan). Är det fritt fram att köra MDMA ikväll?
Citera
2016-05-15, 22:03
Medlem
Citat:
Kör gärna för hälsans skull, men du behöver inte göra det för att få ett bättre rus. Efter en månad så kommer du uppnå bra effekt igen.
Citat:
Påverkar något av dessa MDMA ruset? Gabapentin, Olanzapine, Escitalopram. Om något av dessa motverkar ruset, hur många dagar innan intaget av MDMA ska sista tabletten tas?
Ja, Escitalopram blockerar MDMA. Jag kan även tänka mig att antipsykotika blockerar delar av effekten. Hur många dagar vet jag inte, men om du googlar på läkemedlet + half life så får du svar.
Citera
2016-05-16, 18:31
Medlem
Citat:

Som tidigare sagt är det ingen direkt "fara" (alla droger är ju ohälsosamma). Käka C vitamin, läs på (FB) Guide: Ingen ångest efter E samt ät mat som ökar serotonin nivåerna, ända jag vet som gör det är bananer som innehåller B6. Googla på liten annan mat, men du verkar ju ha lite info på det eftersom du nämnde ägg, frukt, nötter och fisk. Och ett annat tips när man ska köra tätt inpå är att inte maxdosera båda gångerna, dvs kanske 1.5mg/kg istället för 2mg/kg som man brukar rekommendera. Ha det så roligt
Citera
2016-05-16, 18:35
Medlem
Citat:
Kan man ta amfetamin dagen/dagarna innan intag av MDMA utan att tappa något på ruset om man får sova normalt?
Ja, MDMA påverkar serotoninet mestadels och amfetamin dopaminet, så påverkar inte allt för mycket. Dock ska man försöka att undvika det då det skadar serotoninreceptorerna mera efterom dopamin då tas upp i dem när du återhämtar dig, vilket i sin tur leder till neurotoxitet(?) eller vad det heter.
Citera
2016-05-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Hej en snabb fråga till bara.

Hur gör man gällande MDMA tillsammans med depression och anti depressivt läkemedel (Sertralin)?

Hittills har jag bara blivit gladare av den drogen som jag testat (grönt och brunt), jag har blivit mycket gladare, färre sömnproblem (sover som en stock), umgås mer med andra och kommer ut, vilket jag innan inte gjorde alls.

Skulle dock vilja spejsa upp det lite mer nu på fredag eftersom att vi skulle ha en speciell kväll där jag antingen tar LSD eller MDMA (de har tagit MDMA ett flertal gånger innan, men första gången de provar LSD). Just nu är jag inte så taggad på LSD och känner mig mycket mer taggad för MDMA,
men ja, ni skulle väl säga att det inte skulle vara några problem att testa MDMA en enstaka gång bara?

TL;DR : Velar mellan LSD och MDMA, vill helst ta MDMA men vet ej om det är så passande i och med att jag är deprimerad. (Hittills har den enda drogen jag provat - cannabis gett en mycket bra effekt mot mina sömnbesvär och även nedstämdhet)

Är du deprimerad skulle jag nog undvika LSD.
Citera
2016-05-17, 02:30
Medlem
Citat:

Kom igen. Kan någon vara snäll och svara på detta tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in