Nu när mötet till slut är över så vågar jag kanske skriva lite i den här tråden igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kallstart2016
BREAKING NEWS!!
Kallastarts frontfigur och grundare, Dan Kareliusson, avgår som gruppledare i Landstinget. Splittringen är total!
Citat:
Ursprungligen postat av
mrvorhees
Jocke l twittrar att dan avgår som gruppledare i stadshuset men stannar i landstinget.
Nix, han avgår som gruppledare i stadsfullmäktige och sitter kvar i landstinget.
Citat:
Ursprungligen postat av
SD-Kalle
Verkar i det stora hela stå mellan valberedningens förslag och David Långs förslag.
Valberedningen föreslår Per-Gunnar Larsson, läkare, som ordförande med Krister Stehag, lärare, som vice och Madeleine Nilsson, magister i medie- och kommunikationsvetenskap, som andre vice. Detta förslag föreslår 5 ledamöter och 2 suppleanter där bla en polis i yttre tjänst och en flykting från Libanon ingår.
David Lång, riksdagsledamot, föreslår honom själv till ordförande, Jakob Eriksson, bolagsjurist, till vice ordförande, och Jenny Ribsskog, politisk sekreterare, till andre vice ordförande. David Långs föreslår 8 ledamöter och 6 suppleanter där bla en kriminalinspektör och advokat ingår.
Här är valberedningens förslag:
https://stockholmsstad.sd.se/
Här är David Långs förslag:
http://www.nystartstockholm.se/
Citat:
Ursprungligen postat av
mrvorhees
Vilka fler blev invalda?
De valda är:
Ordförande: David Lång
vice ordförande: Jakob Eriksson
andre vice ordförande: Jenny Ribsskog
Ledamöter:
Peter Wallmark
Dan Kareliusson
Madeleine Eriksson
Monica Skogman
Katja Nyberg
Ersättare (Från denna punkt är det viss osäkerhet pga sen timma):
Linnea Cortez
Inge Philström
Per Ossmer
Lotta Nordfeldt
Per Sefastsson
Leif Söderström
Revisorer
Janita Kirchberg
Mikael Crona
Valberedning
Charlotte Quensel
Henrik Vinge
Mona Wallsén
Robert Stenkvist
...samt jag själv, efter lottdragning pga oavgjort resultat
(Jag korrigerar detta imorgon om det visar sig att jag mindes fel.)
Citat:
Ursprungligen postat av
vitraev
Hur kommer partiledningen ställa sig till det faktum att Lång blev vald?
Är det ett val som välkomnas eller kommer vi få bevittna fler uteslutningar framöver?
Nä, det tror jag inte. Det är nog ganska lugnt.