2016-05-16, 22:21
Medlem
Komiskt när mamman och Sophie kastar bajs på polisen, och nu när någon har varit dum på fejjan så ska de anmälas till polisen direkt
Citera
2016-05-16, 22:45
Medlem
kulkille73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur vet du att det inte har bevisats?
http://www.ladda-upp.se/bilder/hzhbnsemhenner/
Citera
2016-05-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulkille73
http://www.ladda-upp.se/bilder/hzhbnsemhenner/
Ja, det är vad jag säger. Flickorna känner varandra sedan tidigare, enligt polisen. Men Sophie, påstår att det inte stämmer och här menar en del att det inte är bevisat.
Citera
2016-05-17, 00:25
Medlem
DoctorBallss avatar
Verkar som facebook "brottsplats kungsbacka" är borta. Jisses ett sådant liv det blev, folk klarar inte sanningen verkar det.

Hennes mamma borde skämmas.

1000 ggr bättre än netflix.
Senast redigerad av DoctorBalls 2016-05-17 kl. 00:28.
Citera
2016-05-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorBalls
Mamman har ju inte gjort något fel
Citera
2016-05-17, 00:37
Medlem
DoctorBallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Mamman har ju inte gjort något fel

Fattar vad du menar, men dottern är 16, morsan mer än dubbelt upp och skriver en vägg av text på facebooken och länkar till artikel behandlande polisens brist på resurser beroende på invandring.

Jag känner kungsbacka och polisen där HAR tid, och har också gett detta mycken tid och resurser.

Kärringen har en agenda.

Jag har också starka åsikter om asylinvandringen, men kärringens sätt är bara fel.

Tyvärr så är allt en lögn. Tjejen fick stryk, så är det. Men på inget vis som beskrivits av dem.
Citera
2016-05-17, 01:11
Medlem
Man blir nästan lite sugen på att begära ut undersökningen för att sedan överklaga till domstol när polisen avslår begäran. Hade varit intressant och se vad de anser det faller under, har man tur är det något som kan vara lätt att överklaga.
Citera
2016-05-17, 01:37
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorBalls
Verkar som facebook "brottsplats kungsbacka" är borta. Jisses ett sådant liv det blev, folk klarar inte sanningen verkar det.

1000 ggr bättre än netflix.
Gruppen finns kvar och inläggen från Sophie och hennes mamma med. Men alla kommentarer som lyfter det minsta frågetecken mot deras historia rensas bort väldigt fort. Flera medlemmar har även kastats ut ur gruppen p.g.a. detta (kan ha hänt dig med, kan vara därför du inte ser gruppen längre). Kanske är det till och med så att du är en av dem som ska polisänmalas av mamman för att ha haft mage att ifrågasätta deras historia?

Men har man följt med i kommentarerna innan de har tagits bort så har det varit tydligt att det är många i Kba som inte tror på den här påhittade soppan längre.
Citera
2016-05-17, 02:01
Medlem
DoctorBallss avatar
vetta fanken, finns inte när man googlar på det längre i vart fall. Spelar ingen roll, jobbiga människor, säkert många som tog in allt med hull och hår och tog på sig västen för nattvandring.

Lurade blev dom. Västen på för nattvandring är berömvärt men inte för denna anledning.
Citera
2016-05-17, 06:04
Medlem
nero1s avatar
Hörde om detta fall när jag kollade på nyheterna (västnytt). En tanke som slog mig var att dom på nyhetera, så tydligt rapporterade om att saken aldrig hänt. Väldigt tydliga var dom med det.

Jämför med hur "Lapp Madde" (farsta debacklet) behandlades i pressen..
Första veckan var det världskrigsrubriker och alla fiskmåsar skulle posera i en slöja för att visa sitt "hur goda dom är"
Men när allt pekade på att detta inte hänt, då tom dna´t (från den påstodda "spotloskan"), avlöjade att det kom från Lapphucklet själ, så hördes inte ett knyst från nyheterna. En mindre har dom rapporterat om att påskkärringen for med osanning..
Citera
2016-05-17, 12:38
Medlem
DoctorBallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Gruppen finns kvar och inläggen från Sophie och hennes mamma med. Men alla kommentarer som lyfter det minsta frågetecken mot deras historia rensas bort väldigt fort. Flera medlemmar har även kastats ut ur gruppen p.g.a. detta (kan ha hänt dig med, kan vara därför du inte ser gruppen längre). Kanske är det till och med så att du är en av dem som ska polisänmalas av mamman för att ha haft mage att ifrågasätta deras historia?

Men har man följt med i kommentarerna innan de har tagits bort så har det varit tydligt att det är många i Kba som inte tror på den här påhittade soppan längre.

Jaja, nu har jag den. Man måste ju vara inloggad på facebook för att se den. Jag e inte så bra på såna häringa moderniteter

Och ja, det är rätt bra fart på dom fortfarande, nya fräscha polisanmälningar har gjorts tydligen.
Senast redigerad av DoctorBalls 2016-05-17 kl. 12:41.
Citera
2016-05-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du har inga belägg för att det har hänt, vi som är skeptiska har en av de största polisiära utredningarna som gjorts i stan på vår sida. Du har ingenting mer än din saliga tro.

Rättsintyget visar dock att flickan har fått skador, och att de troligtvis har orsakats av knytnävsslag.

Anders Wiss kommenterar:
– Jag kan förstå att hon, som mamma, är besviken över att vi inte har lyckats lösa det här.

http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlades--nu-slapper-polis-fallet/

Vad tycker du detta tyder på? En polis som vill lösa brott eller inte?

Anders Wiss kanske har en del att lära av Polisområdeschefen för Storgöteborg Erik Nord rörande ett annat omtalat fall:
Vi som polismyndighet ska inte kommentera ärendet, vad vi tror eller inte tror. Vi ska inte gå ut med sådan information.

Jag ifrågasätter emellertid lämpligheten i att göra den där typen av uttalanden, att komma med rent personliga spekulationer.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-finns-inte-mer-att-g%C3%B6ra-1.211760

Vad Anders Wiss gör är att han låter sina aversioner och nedvärderande attityder mot 16-åriga flickor ta överhanden. Han borde plockas bort. Hur kan sådana poliser bli polischefer? Vad säger det om polisen i Kungsbacka?
Senast redigerad av nopomil 2016-05-17 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in