2016-05-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag skulle tro att 20 toppade greker är bättre än många av er småstadsligor, för att inte säga alla.

Förmodligen ja.

Händelsen var väl ungefär som tidigare beskrivits. En tjuvsmäll efter lite munhugg. Sen en del vev som resulterade i att matchen pausades och att ett tiotal polisfordon dök upp.
Det intressanta är att t.o.m. Akropolis "publikvärdar" och kioskpersonal fick slitas därifrån då flera av dom var på väg att ge sin in och veva loss. Hetlevrade de där grekerna..
Det mest bisarra är dock att speakern under och efter tumultet sitter och eldar på att det är Västeråsarnas fel och att Akropolis vill ha en folkfest. Hej självinsikt!
Citera
2016-05-16, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/article22818522.ab

Åkte VSK på stryk?

https://www.facebook.com/akropolis.if/?fref=ts
https://www.anony.ws/image/JQMs
Senast redigerad av Vyzzn 2016-05-16 kl. 11:23.
Citera
2016-05-16, 15:22
Medlem
Cents4s avatar
Inte första gången Västerås hamnar i kläm med invandrarlag. Var väl också någon incident 2008 där flertalet VSK-supportrar fick duktigt med stryk av ett par syrianer.
Citera
2016-05-16, 16:10
Medlem
SYLLDs avatar
Smäller snart i Sthlm. . .
Citera
2016-05-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Inte första gången Västerås hamnar i kläm med invandrarlag. Var väl också någon incident 2008 där flertalet VSK-supportrar fick duktigt med stryk av ett par syrianer.

Antar att du menar det här. https://www.youtube.com/watch?v=GCYc_ZSroiM
.. Och att "duktigt med stryk" innebär att få stenar i huvudet kastade från betryggande avstånd.

Det som jag hörde som kan uppfattas rasistiskt var hån mot Greklands ekonomi. Detta skedde efter bråket.
Citera
2016-05-16, 17:00
Avstängd
Jag har hygglig koll på Vsk-grabbarna som är/var benchmarket på AS. De var inga duvungar och deras toppar var riktigt bra. Eftersom fotbollslaget har vandrat i de lägre divisionerna så har det blivit mycket invandrargrupperingar som stått för motståndet och jag ställer mig tveksam till att "20 toppade greker" skulle ta VSKC. Alla dessa "VSK fick stryk" är gerilla händelser, hit n run. Mycket tveksam att dessa lags supportrar skulle ha något att hämta i Västerås uppstyrt. Vad jag vet så har VSK aldrig åkt förutom ett par genanta händelser mot Bajen när man började sin karriär. Linköping var uppe och utmanade men annars så är man helt klart den dugligaste ligan som funnits utanför de tidigare "fem stora".

Även om jag varit med och mött VSK spontant så var man mindre benägen att styra mot VSK än de yngre Stockholmsligona på alternativscenen. Då var de yngre ligorna inte semi-proffs fighters utan entusiaster och VSK spelade i en annan liga.

Det kanske är problemet för VSK:s utveckling, för tunna för att köra mot de stora, för lätt motstånd på alternativscenens ligor i hockey/bandy samt fega invandrargäng.
Citera
2016-05-16, 18:57
Medlem
zipfils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Smäller snart i Sthlm. . .

Ska dom nu nödvändigtvis slå på varandra så vore det bra ifall dom kunde hålla på där vanligt folk inte kan råka illa ut. Braka ihop vid en tunnelbanestation när folk ska från jobbet är inte så jävla smart.
Senast redigerad av zipfil 2016-05-16 kl. 19:03.
Citera
2016-05-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag har hygglig koll på Vsk-grabbarna som är/var benchmarket på AS. De var inga duvungar och deras toppar var riktigt bra. Eftersom fotbollslaget har vandrat i de lägre divisionerna så har det blivit mycket invandrargrupperingar som stått för motståndet och jag ställer mig tveksam till att "20 toppade greker" skulle ta VSKC. Alla dessa "VSK fick stryk" är gerilla händelser, hit n run. Mycket tveksam att dessa lags supportrar skulle ha något att hämta i Västerås uppstyrt. Vad jag vet så har VSK aldrig åkt förutom ett par genanta händelser mot Bajen när man började sin karriär. Linköping var uppe och utmanade men annars så är man helt klart den dugligaste ligan som funnits utanför de tidigare "fem stora".

Även om jag varit med och mött VSK spontant så var man mindre benägen att styra mot VSK än de yngre Stockholmsligona på alternativscenen. Då var de yngre ligorna inte semi-proffs fighters utan entusiaster och VSK spelade i en annan liga.

Det kanske är problemet för VSK:s utveckling, för tunna för att köra mot de stora, för lätt motstånd på alternativscenens ligor i hockey/bandy samt fega invandrargäng.

GAIS ,MFF , Norrköping var alla bättre, aktivare och gick upp mot tyngre ligor än allternativscenen hade att bjuda på.
Citera
2016-05-16, 21:05
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod

Nu är det just dessa "genanta händelser mot Bajen" som jag mött västerås, och de imponerade varken till hur de såg ut och verkligen inte till hur de agerade. Möjligtvis så dressade dom helt ok. Detta var i mitten av 00-talet, så mycket kan kanske ha hänt, men du får ursäkta om jag ställer mig tveksam.

Att de var bättre än typ örebro och boltic, om det är vad du kallar för alternativscenen, kan jag hålla med om. Men helt ärligt så skulle jag tro att en toppad (exempelvis) norrköpingsliga skulle ta västerås ganska enkelt. När vi mötte dom så verkade dom ha en löjligt hög respekt för oss, för att inte kalla det för rädsla, något man till viss del kan hitta hos många hos de mindre ligorna, men jag upplevde det som att västerås var snäppet värre på det planet. Det var inte bara den gången de cirka 20 sprang för oss 4 Bajen. Det var de gångerna de sprang utan att ens ha delat ut ett slag vid ett par-tre tillfällen. En del skulle kanske säga "men de försökte iallafall", men det gjorde de ju inte. De ville försöka, men hade bevisligen inte bollarna för det. Återigen, det kan ha ändrats.
Senast redigerad av Doodi 2016-05-16 kl. 21:11.
Citera
2016-05-16, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
GAIS ,MFF , Norrköping var alla bättre, aktivare och gick upp mot tyngre ligor än allternativscenen hade att bjuda på.

Det blir alltid ett problem att prata om sånt här då man avser olika perioder. Under den tid jag var aktiv så existerade inte Norrköping och Malmö var inte ens ett alternativ. Malmö ville inte lämna sin egen stad mot mindre ligor än de nämnda här. Gais ger jag dig dock. Mot slutet mot den aktiva delen av min ungdomsligism så började det spåra på AS med bland annat Peking debaclet som följd. De flesta la ned, det är därför jag respekterar VSKC eftersom de var med från organiserad från millenieskiftet och fortfarande lirar.
Citera
2016-05-16, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Nu är det just dessa "genanta händelser mot Bajen" som jag mött västerås, och de imponerade varken till hur de såg ut och verkligen inte till hur de agerade. Möjligtvis så dressade dom helt ok. Detta var i mitten av 00-talet, så mycket kan kanske ha hänt, men du får ursäkta om jag ställer mig tveksam.

Att de var bättre än typ örebro och boltic, om det är vad du kallar för alternativscenen, kan jag hålla med om. Men helt ärligt så skulle jag tro att en toppad (exempelvis) norrköpingsliga skulle ta västerås ganska enkelt. När vi mötte dom så verkade dom ha en löjligt hög respekt för oss, för att inte kalla det för rädsla, något man till viss del kan hitta hos många hos de mindre ligorna, men jag upplevde det som att västerås var snäppet värre på det planet. Det var inte bara den gången de cirka 20 sprang för oss 4 Bajen. Det var de gångerna de sprang utan att ens ha delat ut ett slag vid ett par-tre tillfällen. En del skulle kanske säga "men de försökte iallafall", men det gjorde de ju inte. De ville försöka, men hade bevisligen inte bollarna för det. Återigen, det kan ha ändrats.

Som i mitt ovanstående inlägg så finns det en risk att man talar förbi varandra. Vid de händelser du talar om så hade inte Norrköping någon aktivitet. Här får någon rätta mig om jag minns fel men av alla händelser så fanns inte Norrkööing med innan deras 10-talet grabbar började skrapa ihop allt som kunde stå på ett par ben i regionen. Konsekvensen blev ett klimat som gjorde att hela AS försvann mer eller mindre. Typ de lag som du nämner där folk faktiskt rekryterades på läktaren. Det var inte stora nummer och en handfull i varje liga man respekterade men det hade sin charm, Särskilt när det blev internt mellan grabbar i uppgjorda fighter
Senast redigerad av Tridnod 2016-05-16 kl. 21:45.
Citera
2016-05-16, 22:30
Medlem
Förlåt att jag avbryter, men varför spekulerar ni om vad Västerås och Peking kanske var för 10år sedan när det just var Sthlmsderby? Hände inget nämnvärt ikväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in