Citat:
Ursprungligen postat av
Tridnod
Jag har hygglig koll på Vsk-grabbarna som är/var benchmarket på AS. De var inga duvungar och deras toppar var riktigt bra. Eftersom fotbollslaget har vandrat i de lägre divisionerna så har det blivit mycket invandrargrupperingar som stått för motståndet och jag ställer mig tveksam till att "20 toppade greker" skulle ta VSKC. Alla dessa "VSK fick stryk" är gerilla händelser, hit n run. Mycket tveksam att dessa lags supportrar skulle ha något att hämta i Västerås uppstyrt. Vad jag vet så har VSK aldrig åkt förutom ett par genanta händelser mot Bajen när man började sin karriär. Linköping var uppe och utmanade men annars så är man helt klart den dugligaste ligan som funnits utanför de tidigare "fem stora".
Även om jag varit med och mött VSK spontant så var man mindre benägen att styra mot VSK än de yngre Stockholmsligona på alternativscenen. Då var de yngre ligorna inte semi-proffs fighters utan entusiaster och VSK spelade i en annan liga.
Det kanske är problemet för VSK:s utveckling, för tunna för att köra mot de stora, för lätt motstånd på alternativscenens ligor i hockey/bandy samt fega invandrargäng.
Nu är det just dessa "genanta händelser mot Bajen" som jag mött västerås, och de imponerade varken till hur de såg ut och verkligen inte till hur de agerade. Möjligtvis så dressade dom helt ok. Detta var i mitten av 00-talet, så mycket kan kanske ha hänt, men du får ursäkta om jag ställer mig tveksam.
Att de var bättre än typ örebro och boltic, om det är vad du kallar för alternativscenen, kan jag hålla med om. Men helt ärligt så skulle jag tro att en toppad (exempelvis) norrköpingsliga skulle ta västerås ganska enkelt. När vi mötte dom så verkade dom ha en löjligt hög respekt för oss, för att inte kalla det för rädsla, något man till viss del kan hitta hos många hos de mindre ligorna, men jag upplevde det som att västerås var snäppet värre på det planet. Det var inte bara den gången de cirka 20 sprang för oss 4 Bajen. Det var de gångerna de sprang utan att ens ha delat ut ett slag vid ett par-tre tillfällen. En del skulle kanske säga "men de försökte iallafall", men det gjorde de ju inte. De ville försöka, men hade bevisligen inte bollarna för det. Återigen, det kan ha ändrats.