2016-05-13, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Vingarna slet loss de flesta stålbalkarna vid svetsfogarna och böjde stålbalkarna. Om du tittar på nedanstående bild ser du förhoppningsvis det. Det ljusa utanpåliggande aluminiumskalet har lossnat så att man ser de underliggande stålbalkarna. Längst till vänster är balkarna bara intryckta, inte avslitna. Närmare centrum av flygplanskroppen ser man att skadorna är trappstegsformad enligt det mönster som stålbalkarna är hopfogade med varandra. En del balkar kan ha skurits av, de som träffades av motorerna och den centrala delen av vingbalken. Men det går inte att avgöra utan att studera stålbalkarna på nära håll.
https://www.cs.purdue.edu/homes/cmh/simulation/phase3/Run11/NorthFaceWTC1.jpg
Då är det bara att svetsa ihop en tjock stålbalk och slå den med en väldig fart mot en aluminiumvinge och kolla om svetsfogen släpper.
Citera
2016-05-13, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan en planka gå tvärs igenom en tegelvägg?
tornadoresultat...

Det handlar om rörelseenergi vilket du helt missar i ditt "experiment"..
Jag skiter väl i murbruk! Visa att en aluminiumvinge kan kapa en tjock stålbalk, eller få svetsfogen att släppa!
Citera
2016-05-13, 10:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekapitulera
Jag skiter väl i murbruk! Visa att en aluminiumvinge kan kapa en tjock stålbalk, eller få svetsfogen att släppa!

Titta på bilderna från wtc....

Du förstod inte ens liknelsen att något litet och bräckligt kan ha sönder något större och mer massivt?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-05-13 kl. 10:21.
Citera
2016-05-13, 10:20
Bannlyst
Citat:
Titta på bilderna från wtc....
Ja, att man kan spränga av stålbalkar med sprängmedel är väl ingen nyhet?
Det sker kontrollerade demoleringar nästan dagligen.
Citera
2016-05-13, 10:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, att man kan spränga av stålbalkar med sprängmedel är väl ingen nyhet?
Det sker kontrollerade demoleringar nästan dagligen.

Om du tänker bortse från att det inte finns några som helst tecken på sprängningar vid 9-11 så får du gärna istället förklara vart flygplanen tog vägen - och varför du vill testa om balkar kan ha sönder flygplansvingar fast du uppenbarligen redan anser att så inte skedde...
Citera
2016-05-13, 10:31
Bannlyst
Citat:
Om du tänker bortse från att det inte finns några som helst tecken på sprängningar vid 9-11 så får du gärna istället förklara vart flygplanen tog vägen - och varför du vill testa om balkar kan ha sönder flygplansvingar fast du uppenbarligen redan anser att så inte skedde...
Hur ska jag veta var flygplanen tog vägen? Nån hangar nånstans?
Citera
2016-05-13, 14:34
Medlem
Citat:
Varför gömma dom i en hangar där någon kan råka visselblåsa. Varför plocka isär flygplanen och sälja de dyra delarna, som alla har serienummer. Tänk på risken att någon upptäcker att serienumret hörde till ett av de kapade flygplanen. Nej, det mest troliga är att flygplanen skrotades (dvs i samband med att de flög in i WTC1, WTC2, Pentagon och kraschade i Shanksville).
Citera
2016-05-13, 21:22
Medlem
Citat:

Hur kom de till denna hangar helt osedda efter att ha bevittnats och filmats av en hel hög vittnen från olika håll när de flög in mot och kraschade i tornen, samt Pentagon? Blev de plötsligt osynliga och ljudlösa precis där vid byggnaderna....?
Citera
2016-05-14, 17:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Jag tror du förstod att jag menade vart de tog vägen istället för att krascha in i husen.. När svängde de och varför syns det inte på filmerna? Hur trollar man bort ett flygplan och varför skulle någon krånglat till det så fruktansvärt?
Citera
2016-05-15, 01:31
Medlem
Citat:
Jag tror du förstod att jag menade vart de tog vägen istället för att krascha in i husen.. När svängde de och varför syns det inte på filmerna? Hur trollar man bort ett flygplan och varför skulle någon krånglat till det så fruktansvärt?

Ni (debunkersgänget) har ju hela tiden hävdat att planen är svåra att "hitta", exempelvis om de slagit av transpondrarna
Citera
2016-05-15, 01:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ni (debunkersgänget) har ju hela tiden hävdat att planen är svåra att "hitta", exempelvis om de slagit av transpondrarna
Fast det innebär ju inte att vi tror att folk blir blinda eller att flygplanen blir fysiskt osynliga om man stänger av transpondern. Sluta tramsa och beskriv istället hur ett flygplan som ser ut att krascha rakt in i en skyskrapa och dessutom lämnar spår efter sig som om ett flygplan kraschat rätt in i en skyskrapa i själva verket lyckas svänga iväg utan att någon ser det och ändå få skyskrapan att slås sönder..
Citera
2016-05-15, 02:50
Medlem
Citat:
Fast det innebär ju inte att vi tror att folk blir blinda eller att flygplanen blir fysiskt osynliga om man stänger av transpondern. Sluta tramsa och beskriv istället hur ett flygplan som ser ut att krascha rakt in i en skyskrapa och dessutom lämnar spår efter sig som om ett flygplan kraschat rätt in i en skyskrapa i själva verket lyckas svänga iväg utan att någon ser det och ändå få skyskrapan att slås sönder..

Nej men stämmer er retorik borde det vara hyffsat lätt att byta. Stänger de av transpondern och byter till annat "plan". Hur skall de se detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in