2016-05-14, 19:05
Medlem
Juventus dunkade sönder Sampdoria med 5-0. Patetiskt hur Sampdoria avslutat säsongen...

Intressanta matcher ikväll. Främst Milan mot Roma. Milan siktar på EL-plats och Roma siktar på andraplatsen. Men det är inte alls säkert att tre poäng räcker för någon av dem... Och Milan är mitt uppe i förhandlingar med Jack Ma...Och rykten går att kineser även vill investera i Roma...

Napoli bör dundra sönder Frosinone, inte minst med tanke på att Higuain siktar på rekord...Men Sassuolo mot Inter har också möjligheter att bli sevärd.
Citera
2016-05-14, 19:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Juventus dunkade sönder Sampdoria med 5-0. Patetiskt hur Sampdoria avslutat säsongen...

Intressanta matcher ikväll. Främst Milan mot Roma. Milan siktar på EL-plats och Roma siktar på andraplatsen. Men det är inte alls säkert att tre poäng räcker för någon av dem... Och Milan är mitt uppe i förhandlingar med Jack Ma...Och rykten går att kineser även vill investera i Roma...

Napoli bör dundra sönder Frosinone, inte minst med tanke på att Higuain siktar på rekord...Men Sassuolo mot Inter har också möjligheter att bli sevärd.

Jag tror mer på Milan - Roma som sevärd, en match där båda lagen vill något.
Citera
2016-05-14, 19:27
Medlem
Citat:

här sätter man nästan ölen i halsen. menar du inte att det snarare är patetiskt av juventus att gå på offensiven och fortsätta göra mål i en helt betydelselös match när man redan säkrat vinsten och till och med spelar mot 10 man? fy va dålig stil och icke-calcio! gissningsvis skämdes hela arenan när bonucci satte femman i 85e minuten, så kan man ju bara inte bete sig på en fotbollsplan.
Senast redigerad av M.S 2016-05-14 kl. 19:30.
Citera
2016-05-14, 19:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
här sätter man nästan ölen i halsen. menar du inte att det snarare är patetiskt av juventus att gå på offensiven och fortsätta göra mål i en helt betydelselös match när man redan säkrat vinsten och till och med spelar mot 10 man? fy va dålig stil och icke-calcio! gissningsvis skämdes hela arenan när bonucci satte femman i 85e minuten, så kan man ju bara inte bete sig på en fotbollsplan.

Larv. Det är upp till Sampdoria att försvara sin heder, den ska dom inte behöva få till skänks.
Citera
2016-05-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Larv. Det är upp till Sampdoria att försvara sin heder, den ska dom inte behöva få till skänks.

sarkasmdetektorn verkar inte gå på helfart. självklart är det så, brille verkade dock inte tycka det när hans malmö blev totalt överkörda av real i champions league.
Citera
2016-05-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Precis så. Och det finns ingen större anledning att vila spelare. Även om Allegri t ex valt att ha Buffon på bänken.
Citera
2016-05-14, 19:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
sarkasmdetektorn verkar inte gå på helfart. självklart är det så, brille verkade dock inte tycka det när hans malmö blev totalt överkörda av real i champions league.

Det finns folk som resonerar precis som du gjorde, galet nog. Vad brille har skrivit om Malmö har jag ingen aning om. Fanns inte så mycket för detektorn att fånga upp, med andra ord.
Citera
2016-05-14, 20:42
Medlem
Citat:
Cagliari vann med 3-0 hemma mot Salernitana, medan Crotone förlorade med 3-0 borta mot Trapani...

Det gör att Cagliari nu är Capolista! Det har varit ett race där Crotone och Cagliari har turats om att ha ledningen.

En match kvar...
Kul att Cagliari tog över ledningen, och äntligen kanske kan vinna Serie B för första gången i historien. Men dagens händelse är när Dessena kommer in och Storari ger honom kaptensbindeln:

http://www.blogcagliaricalcio1920.net/archivi/immagini/2016/D/Dessena-rientra-ok.jpg

Jag trodde inte at than skulle spela mer denna säsong, efter den vansinnigt fula kapningen i slutet av november 2015:

http://www.ilsecoloxix.it/r/IlSecoloXIXWEB/sport/foto/2015/11/28/e569d45511922df696f51573a29b5cc2.jpg

Men Dessena har stannat nära laget hela tiden, och hanterat sin rehabilitering bra. Fint att han nu fick vara med att leda Cagliari tillbaka till toppen av Serie B.
Citera
2016-05-14, 20:57
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Kul att Cagliari tog över ledningen, och äntligen kanske kan vinna Serie B för första gången i historien. Men dagens händelse är när Dessena kommer in och Storari ger honom kaptensbindeln:

http://www.blogcagliaricalcio1920.net/archivi/immagini/2016/D/Dessena-rientra-ok.jpg

Jag trodde inte at than skulle spela mer denna säsong, efter den vansinnigt fula kapningen i slutet av november 2015:

http://www.ilsecoloxix.it/r/IlSecoloXIXWEB/sport/foto/2015/11/28/e569d45511922df696f51573a29b5cc2.jpg

Men Dessena har stannat nära laget hela tiden, och hanterat sin rehabilitering bra. Fint att han nu fick vara med att leda Cagliari tillbaka till toppen av Serie B.

Ja, fyfan, den kapningen glömmer jag inte i första taget. Kul att han är tillbaka.
Citera
2016-05-14, 22:47
Medlem
Citat:
...
Napoli bör dundra sönder Frosinone, inte minst med tanke på att Higuain siktar på rekord...
Higuain slår världsrekord!

Tre mål ikväll gör att han gjort 36 mål under säsongen. Endast han och Rossetti (1929) som lyckats göra det. Stort.
Citera
2016-05-14, 22:50
Medlem
Missade matcherna… Som familjefar ser jag melodifestivalen...

Blev fan inte klok på varför Montolivo inte startade... Vansinnigt kritiserad av många. Försvarad av mig. Inte så mycket för att jag tycker att han varit bra, utan mer för att många har fel förväntningar på honom. Han är bra på det som han ska vara bra på, och mot Roma hade han varit viktig...

Både Milan och Roma ställer alltså upp utan sina kaptener. Inte bra.

Att det inte är så mycket brist på kvalitet på spelarna i Milan visar sig då att El Shaarawy avgör matchen. Till Romas fördel... En spelare som inte platsade i Milans trupp... Roma vinner enkelt. För enkelt.

Lyssnar på mellanmjölk. Meningslöst dravel där alla låtar flyter in i varandra... Vafan i helvete, men italienska sjunger åtminstone på italienska till skillnad mot alla jävla andra som sjunger på engelska. Trist.

Och Italien skickade tvåan från San Remo. Finns verkligen noll intresse i Bel Paese.

Vinnaren i San Remo:
https://www.youtube.com/watch?v=wDAYFVr_LRE

Och framförallt. Låten som vi alla kan nynna till, som inte vann 1958 (Volare):
https://www.youtube.com/watch?v=nD8BryVB9d0

Vaffanculo!
Citera
2016-05-14, 23:07
Medlem
myskankans avatar
Chiellini har nu spelat 400 matcher för Juventus, en legend. Ikväll gjorde han ett vansinnigt snyggt mål dessutom, så klart.

http://i.imgur.com/PVSJTl8.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in