2016-05-13, 14:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare information?

Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nu efter Flinkmans död och när historien om After Dark tydligen ska bli film så kan det vara ett bra tillfälle att forska vidare på det här. Gamla arkiv kan vara öppnade och framplockade och folk kan ha börjat gräva i sin minnesbank.

Det skulle vara intressant att få fram mer information om denna person som var starkt misstänkt för mordet på Reijo Daag för 40 år sedan.
Citera
2016-05-14, 13:09
Medlem
Ska se om jag kan ta reda på när I ingick i afterdark, var under tiden han kallade sig Ing-Mari tror jag, kanske går o kolla om någon Person vid det namnet medverkade
Citera
2016-05-14, 13:35
Medlem
Reijos halvsyster bor också ff kvar i Borås
Citera
2016-05-14, 13:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
En betydligt yngre syster.

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Ture Ingemar (1930-2012) var pappan, och det var hans dödsbo som sålde huset. Mamman dog redan 2004 enligt Sveriges dödbok.

Reijo hade en syster född 1972. Jag kan inte se om det var en hel- eller halvsyster.

Aurora levererar återigen intressanta uppgifter.

Visste att jag har läst någonstans att RD hade en betydligt yngre syster, som jag har för mig skall vara en halvsyster.
Citera
2016-05-14, 14:27
Medlem
Hur mycket skuld tror ni Viskafors i sig har i mordet? Var det mobbningen som gjorde att Loford blev galen? Kan tänka mig att han mobbades mycket hårt och hade en fruktansvärd barndom.
Citera
2016-05-14, 15:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bor kvar i Borås.

Citat:
Ursprungligen postat av tjej7h
Reijos halvsyster bor också ff kvar i Borås

Tack på din bekräftelse ang. Reijos halvsyster.
Citera
2016-05-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur mycket skuld tror ni Viskafors i sig har i mordet? Var det mobbningen som gjorde att Loford blev galen? Kan tänka mig att han mobbades mycket hårt och hade en fruktansvärd barndom.
Många som frågat sig det här, föräldrarna var otroligt snälla, så hemväxten var säkert bra. Att han mobbades är ju inte säkert han berättade om hemma o kunde få hjälp med. Skolan på den tiden uppmärksammade säkert men gjorde inget åt mobbing. Många lärare som också kunde slänga ur sig sårande saker o gjorde säkert det mot I också. förmodligen bidrog det till hans sjukdom. Men det fanns också rätt många som var snälla vid honom o ställde upp om sndra var stygga även om han inte hade några direkta vänner förutom Reijo
Citera
2016-05-14, 18:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ing-Mari.

Citat:
Ska se om jag kan ta reda på när I ingick i afterdark, var under tiden han kallade sig Ing-Mari tror jag, kanske går o kolla om någon Person vid det namnet medverkade

Jättebra att du försöker att få fram den uppgiften.

Han skall ha kallat sig för Ing-Mari under After Dark-tiden.
Citera
2016-05-17, 13:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Reijos vänskap med I kom att kosta honom livet.

Citat:
Många som frågat sig det här, föräldrarna var otroligt snälla, så hemväxten var säkert bra. Att han mobbades är ju inte säkert han berättade om hemma o kunde få hjälp med. Skolan på den tiden uppmärksammade säkert men gjorde inget åt mobbing. Många lärare som också kunde slänga ur sig sårande saker o gjorde säkert det mot I också. förmodligen bidrog det till hans sjukdom. Men det fanns också rätt många som var snälla vid honom o ställde upp om sndra var stygga även om han inte hade några direkta vänner förutom Reijo

Tack för att du berättade detta tjej7h.

Hans föräldrar var alltså otroligt snälla så I hade en bra uppväxt gällande sin familj.

Med tanke på att I växte upp på en liten ort som Viskafors, och hur han var som person, så måste han ha blivit utsatt för mobbing.

I hade bara en enda riktig vän som var Reijo - och denne dödade han i ett besinningslöst raseri. Han hade bara en enda riktig vän och man undrar då över varför I gjorde detta? Kan I ha varit förälskad i Reijo och gjort ett sexuellt närmande mot honom? När Reijo inte besvarade inviten så mördade I honom i en besinningslös svartsjuka?

Detta har diskuterats förut och något svar på vad orsaken var lär vi aldrig få, så vi kan då enbart spekulera om denna.

Man kan säga att Reijo kom att bli mördad p. g. a. att han var vän med I. Hade han inte umgåtts med honom lär han knappast ha blivit detta.
Citera
2016-05-18, 09:01
Medlem
Nej något svar lär vi aldrig få på varför, om inte någon erkänner. Idag ska jag iaf gå dit där Reijo miste livet o lämna lite vitsippor på platsen. Var ju en ganska okey vår året han dog så kanske fanns det vitsippor blommandes där hans liv slocknade
Citera
2016-05-18, 16:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur var de som personer?

Citat:
Nej något svar lär vi aldrig få på varför, om inte någon erkänner. Idag ska jag iaf gå dit där Reijo miste livet o lämna lite vitsippor på platsen. Var ju en ganska okey vår året han dog så kanske fanns det vitsippor blommandes där hans liv slocknade

Tyvärr är det så.

Jättebra att du gör detta.

Jag undrar över bl. a. en sak. Du kom ju att träffa både RD och I. Hade du ev. själv någon närmare kontakt med någon av dem eller båda? Varför jag undrar detta, är hur dessa ynglingar var som personer?
Citera
2016-05-19, 13:20
Medlem
Kommer inte skriva mer här nu, har inget mer att tillföra tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här