Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackministern
@Eremona. Du kan fallet bäst i tråden eller har läst mest som det framgår för mig. Vilka tror du är troligaste misstänkta till CdCs död och styckning vill du göra en top3 så skulle det vara intressant?
Jag gör en liknande lista som du efterfrågar!
1. Stanislaw Gonerka. Han var dömd för att ha styckat och slagit ihjäl en kvinna och ingen kan bekräfta hans alibi, han skulle i teorin kunnat göra samma sak med CdC. Huvudet saknas också vilket är för mycket av en slump för mig. En mycket farlig man!
2. Arkitekten. Han kan vara mördaren men vi vet inget om något motiv. Det är allmänt känt att den sista som man kan bekräfta såg offret också brukar vara gärningsman.
3. Teet och Härm. De enda som varit åtalade för mordet. Vissa indicier pekar på att de varit inblandade men tidsschemat är svårt att få ihop. Barnets berättelse är också för konstigt för att vara helt trovärdig. De var heller inte nära vänner. Men märkligt är det.
4. Nils/Janne i Solna. Han hade varit kund hos Catrine och vissa påstår att hon bodde hos honom sista tiden. Det finns inga uppgifter om att han var våldsam men han vet nog mer än han vill säga!
5. Vincent. Vincent kan låta skum och hade kanske med dödsfallet och styckningen att göra men det finns inte mycket än så länge som tyder på det, men givetvis är han intressant i utredningen. Han hade en geografisk koppling till fyndplatserna som är intressant att titta närmare på.