Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-05-14, 10:05
Moderator
Dr Kings avatar
För att ha sett alla program tycker jag han var ganska kass. Att Gretzky hade nummer 99 skall man kunna om man kan det minsta sport och det påstod han sig kunna. Även Leningrad skall man givetvis kunna. Det var ju så sent som 1991 som det bytte namn till Sankt Petersburg och med hans ålder var han alltså vuxen när det hände.

Stor humor var det dock när han sa att han hade jobbat på Samhall och tillverkat bälten men att han inte kunde prova alla för att de inte passade.
Ja det kan man ju verkligen förstå. Han var rejält överviktig och vägde nog ungefär dubbelt så mycket som han borde.

Han verkade ha så kass kondis att han blev andfådd bara av att prata.
Citera
2016-05-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
För att ha sett alla program tycker jag han var ganska kass. Att Gretzky hade nummer 99 skall man kunna om man kan det minsta sport och det påstod han sig kunna. Även Leningrad skall man givetvis kunna. Det var ju så sent som 1991 som det bytte namn till Sankt Petersburg och med hans ålder var han alltså vuxen när det hände.

Stor humor var det dock när han sa att han hade jobbat på Samhall och tillverkat bälten men att han inte kunde prova alla för att de inte passade.
Ja det kan man ju verkligen förstå. Han var rejält överviktig och vägde nog ungefär dubbelt så mycket som han borde.

Eller hur, själv är jag totalt ointresserad av sport och kunde dessa sportfrågor utan att tveka, att kunna dom är ren allmänbildning!
Citera
2016-05-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Eller hur, själv är jag totalt ointresserad av sport och kunde dessa sportfrågor utan att tveka, att kunna dom är ren allmänbildning!
Han var nog väldigt nervös samt att han inte vågade gå på sin känsla alla gånger. Tycker det klagas väldigt ofta på att frågorna är för lätta och jag får väl ge dig rätt denna gång men återigen, det är en helt annan sak att sitta där själv och att briljera i soffan.

Nu visste jag visserligen bägge sportfrågorna men 9 innings hör knappast till allmänbildningen.
Citera
2016-05-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Det positiva med detta oavsett hur långt han går är att nu kanske äntligen folks fördomar om Samhall läggs ner. För mig som arbetar där sticker det i ögonen av dessa fördomar. Men visst jag hade väntat mig mer av honom det erkänner jag.
Citera
2016-05-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han var nog väldigt nervös samt att han inte vågade gå på sin känsla alla gånger. Tycker det klagas väldigt ofta på att frågorna är för lätta och jag får väl ge dig rätt denna gång men återigen, det är en helt annan sak att sitta där själv och att briljera i soffan.

Nu visste jag visserligen bägge sportfrågorna men 9 innings hör knappast till allmänbildningen.

Jo, med tanke på dom andra alternativen han hade!
Citera
2016-05-14, 11:23
Medlem
Citat:
Jo, med tanke på dom andra alternativen han hade!
Så kan man inte resonera. Nu visste han att två av alternativen gick bort direkt och tog därför en livlina. Det märks att han sett alla program då han använder livlinorna rätt.
Citera
2016-05-14, 11:25
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Förlåt mig men hur vet du att den frågan kommer upp idag?
Sorry, ser att jag glömde lite i meningen. Ger mig sjutton på att den frågan kommer med tanke på temat, har dock ingen insideinfo.
Citera
2016-05-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Sorry, ser att jag glömde lite i meningen. Ger mig sjutton på att den frågan kommer med tanke på temat, har dock ingen insideinfo.
Inte helt uteslutet som du säger. Men vi får väl se. Missar dock kvällens program.
Citera
2016-05-14, 11:34
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Inte helt uteslutet som du säger. Men vi får väl se. Missar dock kvällens program.

Du får kolla på TV4-play i efterhand, det gör jag nästan alltid
Citera
2016-05-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Du får kolla på TV4-play i efterhand, det gör jag nästan alltid
Jo det brukar jag med göra. Tror han kan komma en bit ändå men han har verkat väldigt nervös hittils. Förhoppningsvis har en del av det släppt i nästa program.
Citera
2016-05-14, 12:08
Medlem
Citat:
Jo det brukar jag med göra. Tror han kan komma en bit ändå men han har verkat väldigt nervös hittils. Förhoppningsvis har en del av det släppt i nästa program.

Han kommer att åka på nästa fråga........
Citera
2016-05-14, 12:09
Medlem
Citat:
Han kommer att åka på nästa fråga........
Äh sådär lät det när diplomaten inte kunde vilken sport Johan Cruyff utövade också och han var uppe halvmiljonfrågan och kikade. Finns säkert mycket annat än sport han kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in