Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-13, 16:38
Bannlyst
hade hellre sett djt göra sig av med alla paul ryans och reince priebuses i gop, ser nu att han dock börjar alliera sig med dom. den vägen som han inte skulle ta tar han nu.
2016-05-13, 16:39
Bannlyst
Washington Post columnist literally eats his words on Donald Trump
Citat:
The Washington Post carefully curated a nine-course meal to document the occasion including newspaper chilaquiles, dumplings, falafel, steaks ("well-done" the way Trump likes them), and even a Trump Tower-inspired taco bowl. The dishes, prepared by the head chef at Washington, D.C.'s Del Campo restaurant, Victor Albisu, creatively incorporated newspaper pages into the recipes -- with some of the ink "mercifully well-ground" into the steak's chimichurri sauce, or sprinkled into the guacamole topping the taco bowl, or mixed into the chickpeas of the falafel.

Han fuskade i och för sig, men tänk om alla flashback-experter skulle följa efter, skriva ut sina inlägg och käka dem? Skulle vara slut på papper i lilla Sverige
2016-05-13, 16:47
Medlem
godhetsapostelns avatar
http://www.oann.com/pollnational/
Det där ser ju väldigt bra (och jämt ut). Hade varit intresant att veta hur det såg ut förra valet då man använder samma grupper och kunde jämföra valutgången. Och precis som jag skrivit blir rikspollar helt meningslösa innan man ens vet vilka kandidaterna blir.
2016-05-13, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hmmm. Washington Post sätter bara av 20 journalister för att granska Trump. Det är lite av ett bakslag. Man får hoppas de övriga mediahusen satsar större. Ju mer de fokuserar på Trump desto större vinner han.

Och muslimförbudet syftar så klart på migranter, inte på normalt resande med lagliga tillstånd.

bezos som äger washington post äger också amazon och djt sitter på intel som har att göra med amazon som bezos är livrädd ska komma ut

http://www.usatoday.com/story/news/politics/onpolitics/2016/05/13/trump-bezos-using-washington-post-protect-amazon-monopoly/84317954/
2016-05-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny poll: Gravis

Hilliry 48%

Trump 46%

De gick efter samma Voter demographics % som 2012.

http://www.oann.com/pollnational/

Men jäklar vad han knappar in!
Går snabbare än jag trott, snart är han förbi!
Betänk också på att Crooked Hillary närmast kan liknas med Mp i OU, Mr. Trump är troligen redan förbi, om inte annat eftersom hans supporters kommer springa till vallokalerna och ringa och påminna sina vänner medan de enda som kommer rösta på Crooked Hillary är de som ändå hade vägarna förbi.

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Alltid lyteskomik när några nedknarkade Hollywoodstjärnor tror de är begåvade i ekonomi, politik, filosofi osv. Nu senast den lilla fula gubben George Clooney som svansar runt numera från sitt gated community i Beverly Hills med sin arabiska häxa och gör sådana korkade saker som liberaler brukar göra som t.ex. förespråkar mer massinvandring, islamisering och Pridebögfestivaler.

Donald Trump får vi hoppas städar upp USA och Europa, samt ser till att odlar bra relationer med Putin och Ryssland. Han borde deportera dessa usla skådisar till något negerland i Afrikas djungel.

Trist det där med Clooney, har alltid gillat honom tidigare, men nu får man dessutom reda på att han är gift med en halvful arabiska..
Hoppas Trump waterboardar honom ;p
2016-05-13, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Trist det där med Clooney, har alltid gillat honom tidigare, men nu får man dessutom reda på att han är gift med en halvful arabiska..

+ att clooney har donerat flera miljoner till hillarys campaign

rubriker som denna http://deadline.com/2016/04/george-clooney-hillary-clinton-fundraisers-jeffrey-katzenberg-steven-spielberg-bernie-sanders-120173 8559/
2016-05-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Men jäklar vad han knappar in!
Går snabbare än jag trott, snart är han förbi!
Betänk också på att Crooked Hillary närmast kan liknas med Mp i OU, Mr. Trump är troligen redan förbi, om inte annat eftersom hans supporters kommer springa till vallokalerna och ringa och påminna sina vänner medan de enda som kommer rösta på Crooked Hillary är de som ändå hade vägarna förbi.

Tror faktisk Trump aldrig varit bakom Hilliry utan det har varit 50/50 hela tiden.

Quinnipiac University poll:

Trump leder med 4% i Ohio= Han fick mer röster än Hilliry i Ohio

Det är lika i Florida= Trump och Hillary fick lika många röster i Florida

Det är lika i Pennsylvania= Trump och Hillary fick lika många röster i Pennsylvania.
2016-05-13, 17:42
Bannlyst
intressant, rudy giuliani kommer vara chairman för teamet som ska hålla koll på invandringen.

citerar lite ur nyheten som kom ut idag på fox:

Citat:
New York City Mayor Rudy Giuliani to not only look at Muslim immigration but also study the immigration flow across the Southern border.

Citat:
Giuliani, in some ways, is not only a pragmatic choice for the job — given his problem-solving experience as New York City’s mayor and previously attorney general fighting organized crime — but also a symbolic one, as Mayor Giuliani became the face of leadership and unity for New York City following the 9/11 terror attacks.

verkar vara ett väldigt bra val!

läs hela här http://www.allenbwest.com/michellejesse/trump-just-announced-major-role-for-rudy-giuliani
2016-05-13, 18:03
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
pizza-face skrev

Känns genuint, han talar inte från någon teleprompter eller några anteckningar utan säger bara som han känner.

Riktigt lovande! Verkar som att det blir mestadels på Trumps vis men att även etablisemanget får vara med på ett hörn. På så vis får han kärnan som redan stödjer honom men även GOPe med sig. Jag tror till skillnad från vissa i denna tråden att Trump inte har något att vinna på att bli ovän med alla utan ett enat parti som står bakom Trump men där Trump får vara Trump är det bästa.

Jo. Donald Trump måste ha in pengar utifrån nu för att driva kampanjen mot Hillary Clinton. En av dom största donatorerna endorsade Donald Trump idag skriftligen:

Sheldon Adelson endorses Donald Trump: His movement 'cannot be denied'

"While the primary cycle still has some important elections ahead, it is clear that Donald Trump will be the Republican nominee for president,"

"I am endorsing Trump’s bid for president and strongly encourage my fellow Republicans — especially our Republican elected officials, party loyalists and operatives, and those who provide important financial backing — to do the same."

"You may not like Trump’s style or what he says on Twitter, but this country needs strong executive leadership more today than at almost any point in its history. The world is less secure than ever, and our allies have lost confidence in our ability to lead. The economy is not growing the way it should. The middle class is finding it harder and harder to get by,"

"Trump has created a movement in this country that cannot be denied. He will end this primary election cycle having garnered more Republican primary votes for president than anyone before."

http://www.politico.com/story/2016/05/sheldon-adelson-endroses-trump-223153
2016-05-13, 18:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Vad menar du att det var då om inte ett förslag?

Han hade det som ett krav innan, han har själv erkänt att det troligen inte är något som kommer att bli till ett lagförslag om han blir president i den senaste intervjun jag såg.

Han har helt enkelt börjat ändra sin retorik och även hur hans politiska löften, om det går så långt att han blir en demokratisk kandidat tänker jag låta vara osagt då det endast skulle vara tragikomiskt då det var något jag redan spekulerade om i Juni 2015.
2016-05-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
+ att clooney har donerat flera miljoner till hillarys campaign

rubriker som denna http://deadline.com/2016/04/george-clooney-hillary-clinton-fundraisers-jeffrey-katzenberg-steven-spielberg-bernie-sanders-120173 8559/

Vidrigt
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror faktisk Trump aldrig varit bakom Hilliry utan det har varit 50/50 hela tiden.

Quinnipiac University poll:

Trump leder med 4% i Ohio= Han fick mer röster än Hilliry i Ohio

Det är lika i Florida= Trump och Hillary fick lika många röster i Florida

Det är lika i Pennsylvania= Trump och Hillary fick lika många röster i Pennsylvania.

Du har alltså oroat dig i onödan

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han hade det som ett krav innan, han har själv erkänt att det troligen inte är något som kommer att bli till ett lagförslag om han blir president i den senaste intervjun jag såg.

Han har helt enkelt börjat ändra sin retorik och även hur hans politiska löften, om det går så långt att han blir en demokratisk kandidat tänker jag låta vara osagt då det endast skulle vara tragikomiskt då det var något jag redan spekulerade om i Juni 2015.

Källa på fetat?
TYT räknas ej.
2016-05-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Trump har hela tiden sagt "a complete and total shutdown of muslims until we can figure out what is going on". Jag har fetat det viktigaste. Han har alltså aldrig sagt att han vill införa en lag som stänger ute muslimer, och detta vore ju ganska korkat också eftersom han vill ha en temporär bann, inte en permanent.

Du resonerar så oerhört konstigt att man inte blir riktigt klok, men vi kan jämföra om några månader framöver och se ifall Trump har blivit en "demokratisk kandidat" eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in