Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-13, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns mycket mer än död som kan stoppa honom allt från att det visar sig vara något riktigt skumt med hans ekonomi till att han slänger ur sig fel sorts groda.

Då ingen av oss kommer från framtiden så skall man inte prata om att allt är självklart för vad som helst kan hända under de resterande månaderna.
Okej, det här med deklarationen. Låt dig inte för en sekund tro att den inte skulle vara perfekt, fellös eller utomordentlig.
Han har sagt att han skulle kunna tänka sig att bli president sedan 80talet, han började tänka på det här och förbereda sig säkert redan 2010, alla kandidater med lite pengar har fått frågan om bokföring. Tror du verkligen Trump, som är den mest förberedda kandidaten i historien troligtvis inte tänkt på någonting som oundvikligen kommer?
Men det är i för sig mina tankar, men visst känns det lite rimligt?

Han har redan fallit i fällan av att säga fel saker, abort och växthuseffekten, nu vet jag inte var han står här längre men det lär säkert vara löst för annars hade man hört mer om det.

Bara mina 2cent på det.
2016-05-13, 08:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Okej, det här med deklarationen. Låt dig inte för en sekund tro att den inte skulle vara perfekt, fellös eller utomordentlig.
Han har sagt att han skulle kunna tänka sig att bli president sedan 80talet, han började tänka på det här och förbereda sig säkert redan 2010, alla kandidater med lite pengar har fått frågan om bokföring. Tror du verkligen Trump, som är den mest förberedda kandidaten i historien troligtvis inte tänkt på någonting som oundvikligen kommer?
Men det är i för sig mina tankar, men visst känns det lite rimligt?

Han har redan fallit i fällan av att säga fel saker, abort och växthuseffekten, nu vet jag inte var han står här längre men det lär säkert vara löst för annars hade man hört mer om det.

Bara mina 2cent på det.

Absolut, jag kunde ha varit mycket tydligare med att det endast var ett exempel på att det kan vara något som får honom att tappa väljare.

Man varken kan ellet bör säga med en exakthet att han är garanterad att bli president då det är en bit kvar och mycket kan hända fram tills dess.

[tillagt]

Speciellt då han redan har ändrat sig när det kommer till muslim frågan och gått ut med att det endast var ett förslag osv så tyder det på att vi precis som jag har sagt bra länge nu inte vet med en exakthet vad hans riktiga politik är.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-05-13 kl. 08:47.
2016-05-13, 09:02
Medlem
Fris avatar
Trump undviker att binda sig vid några uttalanden, intressen, ideologier. Det är ju inge kul å va president om man inte gör vad man vill från stund till stund.
2016-05-13, 12:13
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Måste tillägga att det är en knepig sits som Paul Ryan befinner sig i. Från ena hållet trycker en sårad Bush-klan samt diverse andra Republikanska elefanter på om att Trump är en skithög och att det är bättre att sitta ut det här valet och låta Hillary segra..

Från andra hållet är det Ryan som är tvungen att ha att göra med Powerhouse Trump som är förbannad över att Ryan inte faller in i ledet och ger sitt oreserverade stöd till Trump..

Mitt i allt så är Ryan tvungen att tänka på att inte bränna sina egna chanser att ställa upp i presidentvalet 2020 eller 2024. Det går inte att göra allt för många av elefanterna arga för Ryan är långtifrån någon Trump som kan köra på egen hand. Inte heller är det någon vidare strategi att bränna sig hos Trumps anhängare för dessa kommer att behövas till sista man för att ens ha en chans att kunna vinna ett val som Republikan i ett USA vars väljarkår ofrånkomligt kommer att vara ännu en nyans mörkare i nästa val..

Jag tror precis som du. Paul Ryan är klämd mellan två sköldar. Som representanthusets talman har han en central roll och måste tänka på sina partikamraters möjligheter till återval och på att hålla samman partiet. Han vet att det går åt helvete i valet om det pågår ett republikanskt inbördeskrig, och även om han inte tror på Trump så kan han inte göra något åt att medlemmarna valt honom. Ryan kan egentligen inte göra något annat än att flyta med - han är rökt om gräsrötterna kan skylla ett nederlag 2016 på honom, och han är rökt om Trump vinner och han själv bara spjärnat emot. Ryan tror antagligen att Trump kommer att förlora, och i det läget är det viktigt att partiets gräsrötter inte kan skylla förlusten på honom utan på Trump själv. I det läget kan Ryan bara säga "vad var det jag sade" och satsa på en comeback för partiet 2020 eller 2024. Och om Ryan har fel och Trump triumferar, så har han i alla fall en chans att få inflytande även i fortsättningen om han är med på det vinnande tåget.

Det här vet Trump naturligtvis. Jag tror att Trump helt enkelt ansträngde sig för att vara trevlig, förstående och tillmötesgående mot Ryan vid mötet, för att inte förödmjuka honom, och att Ryan uppskattade det.

Trump satte ju Ryan på plats redan med sin kommentar när Ryan sade att han "ännu" inte var redo att stödja Trump - han svarade bara "I am not ready to support speaker Ryan´s agenda!". Det var en verbal avrättning av klass, Trump ger väljarna budskapet att Ryan och etablissemanget försöker manipulera men att Trump struntar i vilket. Ryan försökte markera en förhandlingsposition och Trump gav honom en dagsedel. Det räckte, nu har ingen av dem något mer att vinna på att framstå som oense.
2016-05-13, 12:42
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag tror precis som du. Paul Ryan är klämd mellan två sköldar. Som representanthusets talman har han en central roll och måste tänka på sina partikamraters möjligheter till återval och på att hålla samman partiet...
Han måste främst tänka på sin egen möjlighet till återval redan nu i november. Jag tror han ryker precis som Eric Cantor gjorde. Det är många kändisar som kommer att kampanja för hans utmanare, t.ex. Palin och förmodligen Ann Coulter.
2016-05-13, 12:44
Medlem
godhetsapostelns avatar
Ni som spekulerar att Ryan har nån långtgående plan att ställa upp i presidentvalet har antagligen rätt. Och så kommer den djävla Trump och ändrar spelreglerna.
2016-05-13, 13:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ni som spekulerar att Ryan har nån långtgående plan att ställa upp i presidentvalet har antagligen rätt. Och så kommer den djävla Trump och ändrar spelreglerna.

Öh, va? Hur skulle det ens vara möjligt?
2016-05-13, 13:49
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Svensk media är sorgligt okunniga om amerikansk politik. SvD om mötet mellan Trump och ledande republikaner, bla Reince Preibus som beskrivs som "med beteckningen partichef". De tror visst att partierna i USA är organiserade efter svensk modell.

Reince Preibus är ordförande för republikanernas nationalkommitté och har mer rollen som administratör, marknadsförare och politisk strateg gentemot hundratals regionala och lokala intressegrupper som alla betecknar sig som republikaner. Förutom det är fund raising och lobbyarbete en stor sak för en amerikansk kommittéordförande i ett politiskt parti.
Han är inte att jämföra med en svensk partiordförande som har oerhört mycket mer formell makt än vad han har.

Priebus och Ryan är mer att likna vid medlemmar i valberedningen om man skall försöka jämföra det till den svenska modellen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Speciellt då han redan har ändrat sig när det kommer till muslim frågan och gått ut med att det endast var ett förslag osv så tyder det på att vi precis som jag har sagt bra länge nu inte vet med en exakthet vad hans riktiga politik är.

Vad menar du att det var då om inte ett förslag? Det är ju ingen lag han införde när han sa det eftersom att han inte är president för tillfället. Klart fan att det var ett förslag och han var tydlig med att man måste se till att få koll på vad det är som försiggår innan man släpper in folk från MENA länder.

Men jag vill väldigt gärna veta vad du tycker att hans uttalande annars skulle vara om inte ett förslag? Svara gärna på det tack!
2016-05-13, 13:58
Medlem
Fris avatar
Hmmm. Washington Post sätter bara av 20 journalister för att granska Trump. Det är lite av ett bakslag. Man får hoppas de övriga mediahusen satsar större. Ju mer de fokuserar på Trump desto större vinner han.

Och muslimförbudet syftar så klart på migranter, inte på normalt resande med lagliga tillstånd.
2016-05-13, 14:03
Medlem
Ny poll: Gravis

Hilliry 48%

Trump 46%

De gick efter samma Voter demographics % som 2012.

http://www.oann.com/pollnational/
2016-05-13, 14:03
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Han måste främst tänka på sin egen möjlighet till återval redan nu i november. Jag tror han ryker precis som Eric Cantor gjorde. Det är många kändisar som kommer att kampanja för hans utmanare, t.ex. Palin och förmodligen Ann Coulter.

Jag är inte så säker på att han ryker, rättar han in sig i ledet har Palin mfl inte anledning att ägna mer energi åt att kampanja mot Ryan. Ryan hotas i och för sig av en utmanare i primärvalet i sitt kongressdistrikt, men jag tror ändå att han klarar sitt återval om han inte börjar med att direkt sabotera för Trump. Hans distrikt ligger ju i Wisconsin där missnöjet med det republikanska etablissemanget inte verkar vara fullt så stort som i andra delstater.

Men visst, ett år som detta är allting möjligt, så jag skulle inte våga satsa en månadslön på att Ryan blir omvald.
2016-05-13, 14:34
Medlem
Alltid lyteskomik när några nedknarkade Hollywoodstjärnor tror de är begåvade i ekonomi, politik, filosofi osv. Nu senast den lilla fula gubben George Clooney som svansar runt numera från sitt gated community i Beverly Hills med sin arabiska häxa och gör sådana korkade saker som liberaler brukar göra som t.ex. förespråkar mer massinvandring, islamisering och Pridebögfestivaler.

Donald Trump får vi hoppas städar upp USA och Europa, samt ser till att odlar bra relationer med Putin och Ryssland. Han borde deportera dessa usla skådisar till något negerland i Afrikas djungel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in